ایران استار: گلوب اند میل ادعا کرده که اختلاف چند میلیون دلاری پسران محمودرضا خاوری، رئیس سابق بانک ملی در ایران با یک خانواده سرمایه‌گذار عربستانی به علت شکست خوردن یک پروژه آپارتمان سازی فاش شده است.
طبق گزارش گلوب اند میل، آقای محمودرضا خاوری دو پسر به نام‌های خشایار و اردوان دارد که وارد بازار املاک تورنتو شده‌اند اما پیش از هر چیز باید بدانید که آقای خاوری در ایران با چه اتهاماتی روبرو بوده و شهرت او از کجا آمده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
داستان آقای محمود رضا خاوری در ایران چه بود؟
در شهریور سال ۱۳۹۰، رسانه‎های ایران از کشف اختلاسی سه هزار میلیارد تومانی در بانک‌های ایران خبر دادند که در آن نام آقای خاوری در کنار متهم ردیف اول این پرونده یعنی آقای مه آفرید خسروی نیز مطرح شده بود. آقای خاوری که تابعیت ایرانی- کادانایی دارد، همزمان با بررسی پرونده این اختلاس بزرگ در سال ۱۳۹۰ برای شرکت در یک کنفرانس بانکی در انگستان از ایران خارج شد و پس از کناره گیری از ریاست بانک ملی در کانادا اقامت گزید. وی در نامه استعفای خود گفته بود که بدلیل سواستفاده «گروه آریا»، متعلق به مه‌آفرید خسروی از بانک ملی که منجر به خشم افکار عمومی شده است، ضمن عذرخواهی از مردم و رهبر جمهوری اسلامی از مقام خود کناره گیری می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در نهایت آقای مه‌آفرید خسروی در سال ۱۳۹۳ اعدام شد و مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی نیز به علت نداشتن پیمان استرداد مجرمین با کانادا نتوانستند آقای خاوری را به کانادا بازگرداند اما در دادگاه غیابی او را به ۳۰ سال زندان محکوم کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شراکت ناکام پسران محمودرضا خاوری با سرمایه‌گذار عربستانی در تورنتو، خانواده خاوری به فاکتورسازی و عدم پرداخت اقساط وام متهم هستند
اما به داستان جدید گلوب و اند میل درباره پسران آقای خاوری بازگردیم که در آن خشایار خاوری در متن داستان قرار دارد. بر طبق گزارش­ها، خشایار و برادرش اردوان در سال ۲۰۱۷ بابت یک معامله تجمیع زمین که در نبش خیابان‌های Mortimer و Broadway در محله یورک شرقی تورنتو قرار دارد سلسله وام­‌هایی با بهره بالا دریافت کرده­ اند و به صورت مستمر اقساط مربوط به وام‌­ها را پرداخت نکرده‌­اند.
شرکت Centurion Mortgage Capital به عنوان وام‌دهنده عمده مربوط به این پروژه است و اکنون بیش از ۸ میلیون دلار طلبکار است. این شرکت با پرداخت وام ۴۴ میلیون دلاری برای ساختن یک آپارتمان هفت طبقه موافقت کرده بود. با وجود دریافت موافقت برای ساخت این پروژه، تقریبا هیچ کاری به جز تخریب ساختمان­‌های موجود در محل انجام نشده است.
پائولا فلچر به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تورنتو رای به تغییر کاربری این پروژه داده است. وی در این خصوص می­گوید: "آنچه برای این محله باقیمانده یک زمین خالی پر از علف و زباله است، در حالی که میلیونرها در حال دعوا کردن با هم هستند. با این پروژه نباید از ابتدا موافقت می­شد. این سرمایه­ گذاران پولدار در این زمین کوچک در یورک شرقی چه می­‌کنند؟" لازم به یادآوری است که شرکت مورد نظر بیش از ۱۴۶ هزار دلار مالیات بر املاک نیز به شهرداری تورنتو بدهکار است.
توضیحات بیشتر در خصوص این اتفاق را می­توان در اقرارنامه‌­های مرتبط به دومین وام بدون ضمانت گرفته شده از سوی شرکت متعلق به خشایار خاوری پیدا کرد. یک خانواده ثروتمند در جده عربستان به رهبری عمر عبد الوهاب عطار از جمله سرمایه‌­گذاران این شرکت است. این شرکت یک تقاضای ورشکستگی ناموفق برای این قطعه ملک در سال ۲۰۱۹ ارایه داده بود.
در اقرارنامه آقای عطار آمده است که وی پس از ملاقات با مایکل دکونی، مدیر عامل یک شرکت کوچک سرمایه‌­گذاریی کانادایی به نام Callian Capital Partners Inc در سال ۲۰۱۵ و در ژنو سوئیس وارد این پروژه شده است. وی در این اقرارنامه شرح داده است "من و خانواده­ام در سال­‌های اخیر علاقمند به سرمایه‌­گذاری در بازار املاک آمریکای شمالی و مهاجرت احتمالی به کانادا بودیم. در ژوئن ۲۰۱۵ مایکل دکونی به من گفت که او و شرکایش ، خشایار و اردوان خاوری و خالد خاشقی ۲.۱ میلیون دلار از پول شخصی خود را برای خرید یک ملک سرمایه‌­گذاری کرده‌­اند و به ده میلیون دلار دیگر برای خرید این ملک نیاز دارند."
آقای عطار گفته که در ابتدا پیشنهاد سرمایه‌­گذاری ۳ میلیون دلاری در ازای دریافت ۱۸ درصد سود در زمان تکمیل پروژه را رد کرده و گفته است که در صورت دو مرتبه پرداخت سود ۱۵ درصدی در سال در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. او در ادامه گفت که آنها به وی اطمینان داده‌اند که در صورت ورشکستگی آسیبی به سرمایه او نخواهد رسید.
آقای عطار در ادامه گفته است: "دکونی به او اطمینان داده است که ملک مورد نظر در سال نخست با دست‌کم سود ۲۵ درصدی فروخته خواهد شد و پروژه ساختمانی ادامه نخواهد یافت. در ماه آگوست ۲۰۱۷ آقای عطار، پدر و خواهرش هر کدام ۱ میلیون دلار در این پروژه سرمایه­‌گذاری کرده‌اند و در ماه نوامبر مادر و پسرعمویش ولید نیز ۵ میلیون دلار دیگر به پروژه تزریق کردند. در مرحله بعد، آقای عطار به عنوان مدیر عامل به شرکت Callian Capital ملحق شد".
اعضای خانواده عطار در سال ۲۰۱۸ دو مرتبه سود ۷۵ هزار دلاری خود را مطابق وعده داده شده دریافت کرده‌اند. البته ولید چهار میلیون دلار سرمایه‌­گذاری کرده بود و به همین دلیل ۳۰۰ هزار دلار در دو مرتبه دریافت کرد. اما پرداختی­‌های نوامبر ۲۰۱۸ تا ماه ژانویه ۲۰۱۹ به تعویق افتادند و دیگر هیچ پرداختی انجام نشد.
در اقرارنامه آقای خاوری بیشتر گفته‌­های آقای عطار تایید شده، اما او و آقای عطار در مورد علت توقف پرداختی‌­ها اختلاف­‌نظر دارند. آقای خاوری مدعی است خواستار سرمایه­‌گذاری بیشتر از سوی آقای عطار شده است. زیرا بودجه پروژه به دلیل هزینه­‌های قانونی به اتمام رسیده بود. با این حال آقای عطار آقای خاوری و برادرش را متهم به ارایه فاکتورهای نادرست (حساب سازی) می‌کند.
افزون بر این، اقرارنامه‌­ها نشان می­دهد ۲.۱ میلیون دلار سرمایه­‌گذاری خاوری­‌ها در واقع یک وام با سود بالا گرفته شده از طرف سوم بوده است و آنها مبالغی از پروژه را صرف بازپرداخت وام کرده­‌اند. لازم به یادآوری است که هیچ‌کدام از این اتهامات در معرض قضاوت دادگاه قرار نگرفته­ است. در نهایت خانواده عطار باید منتظر بازپرداخت وام شرکت Centurion از طریق فروش زمین بمانند تا بتوانند برای دریافت طلب خود از مبلغ باقیمانده اقدام کننند.
یک سابقه قضایی دیگر برای خانواده خاوری‌ در کانادا
این نخستین باری نیست که خانواده خاوری درگیر پرونده­‌های دادگاهی در کانادا می­شوند. در سال ۲۰۱۶، جزییاتی از معاملات خانواده خاوری در کانادا به واسطه دعوی حقوقی میان آنها و سام مزراحی فاش شد. سام مزراحی سازنده بلندترین ساختمان مسکونی کانادا است. در اقرارنامه آقای مزراحی آمده که او از طرف خانواده خاوری­‌ تحت فشار بوده است تا ارتباط آنها با دو پروژه آپارتمان­‌سازی لوکس را پنهان کند. به گفته او، خاوری­‌ها دلیل این درخواست خود را مسدود بودن حساب­‌های‌شان در کانادا به دلیل اتهامات مربوط به اختلاس بیان می­کردند. همچنین آقای مزراحی می­گوید که از طرف برادران خاوری تهدید به از بین بردن اعتبار و دارایی­‌اش شده است.
دادگاه در نهایت به نفع آقای مزراحی رای داد و خاوری­‌ها نتوانستند به ۳۵ میلیون دلار ادعایی خود برسند. با وجود مطرح شدن این دعوی به صورت عمومی، خشایار خاوری از این ارتباط برای جلب مشتری استفاده می­کند و هم ­اکنون نام آقای مزراحی به عنوان پیمانکار در وب‌سایت شرکت او H&CO Developments  قرار دارد.
ایران استار هیچکدام از اتهام های مطرح شده در گزارش روزنامه گلوب اند میل و سایر رسانه‌ها را تایید یا رد نمی‌کند و این حق را برای طرفین درگیر در این ماجرا قائل است که از طریق ایران استار به ادعای مطرح شده علیه خودشان پاسخ بگویند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, August 28, 2020 - 10:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به