ایران استار: موضوع سوء استفاده از متقاضیان مهاجرت به کانادا در ایران هر روز داستان و ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. در تازه ترین سوء استفاده کشف شده چند قاچاقچی انسان متقاضیان را به بهانه گرفت گذرنامه کانادا به یونان منتقل می‌کنند و در نهایت دار و ندار آنها را به غارت می‌برند.
رسانه‌های ایران نوشته‌اند سه قاچاقچی انسان، پسر جوانی را به امید سفر به کانادا قربانی توطئه سرقت مسلحانه خود کردند. این پسر که به خاک یونان رسیده بود در آنجا با چهره واقعی قاچاقچی انسان که دزدان مسلح بودند روبه‌رو شد. ۲ برادر این پسر در کانادا زندگی می‌کنند و مهاجرت به این کشور یک رویای بزرگ در زندگی او بود اما در نهایت به یک کابوس تلخ تبدیل شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تب داغ مهاجرت به کانادا در ایران همچنان قربانی می‌گیرد
این پسر جوان پس از چندین هفته دوندگی و رفتن سر قرارهای مرموز سرانجام موفق شد با مردی به نام سهراب که به قول معروف یک مسافرپران بود بر سر رفتن و گرفتن ویزا و اقامت در کانادا به توافق برسد. وی به گفته سهراب باید چند روزی را در کشور یونان می‌ماند تا اینکه او بتواند با مقدمه‌چینی‌های این مرد و گرفتن گذرنامه مرد دیگری به کانادا برود ولی تنها یک هفته لازم بود که آرزوهای این پسر نقش بر آب شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این جوان ۲۶ ساله که جواد نام دارد با مراجعه به یکی از دادسراهای گفته است که از طریق یکی از دوستانش با سهراب آشنا شده و وی برای اینکه او را از کشور خارج کند و اقامت بگیرد ۲۵ میلیون طلب کرده که در نهایت با اصرار به ۲۰ میلیون راضی شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
جواد گفته است: "کارهای ابتدایی را انجام دادم و قرار شد با هم به آتن برویم، سرانجام پس از ۲ هفته وعده و وعید به یونان رفتیم. وی برایم در یک مسافرخانه درجه چندم سوئیتی گرفت و گفت باید یک هفته‌ای در آنجا بمانم تا وی بتواند بقیه کارهایم را انجام دهد". سهراب به بهانه تهیه و خرید گذرنامه یکی از یونانی‌ها و تعویض عکس آن با عکس من نیمی از پولم را گرفت؛ یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که این مسافرپران همراه ۲ مرد ناشناس که در دستشان تپانچه بود به سوئیتم آمدند و مرا تهدید کردند که اگر پول‌ها را به آنان ندهم مرا خواهند کشت. خیلی ترسیده بودم و به بهانه تحویل پول به اتاق دیگر رفتم و از ترس جانم از طبقه دوم به پایین پریدم و فرار کردم. جواد با عنوان اینکه هر لحظه می‌ترسیدم آنها مرا پیدا کنند، گفت: "چند روزی از این هتل به آن مسافرخانه و از این منطقه به آن منطقه می‌رفتم تا آنان مرا ردیابی نکنند. با هر بدبختی که بود بلیت هواپیما گرفتم و یک شب نیز در فرودگاه شب را صبح کردم و به تهران بازگشتم. تا زمانی که به ایران بازنگشته بودم مدام مرگم را توسط سهراب و همدستانش جلوی چشمانم می‌دیدم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
شگردهای کلاهبرداری از متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا در یونان و قربانیان جدید
با ادعاهای این جوان رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی از پلیس قرار گرفت و آنان برای دستگیری مرد مسافرپران با راهنمایی جواد همه پاتوق‌های وی را در مرکز و جنوب شهر تحت ردیابی کردند که بررسی‌ها نشان ‌داد وی به کشور بازنگشته است. با گذشت یک ماه از این ماجرا جواد با تماس با کارآگاهان عنوان داشت سهراب به تهران آمده و در نهایت وی در یکی از پاتوق‌هایش در منطقه نازی آباد دستگیر شد. در بازرسی از وی و کیفی که به همراه داشت چند گذرنامه جعلی متعلق به دیگران و چند گذرنامه با نام‌های خارجی و ایرانی با عکس وی به‌دست آمد که شواهد نشان می‌داد او با استفاده از گذرنامه‌های خارجی و ایرانی و با تعویض عکس‌ها و قرار دادن عکس خود به راحتی از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کند و با استفاده از همین گذرنامه‌ها و با اسامی دروغین وارد کشور شده است.
سهراب در بازجویی‌ها خود فردی به نام شهرام را معرفی و ادعا کرد گذرنامه‌ها را شخص دیگری در اختیارش گذاشته و به خاطر اینکه برای مسافرت و تجارت به برخی کشورها نیاز به ویزاست وی برای دور زدن این مراحل گذرنامه‌های خارجی تهیه کرده است.
این مرد مرموز با مواجه شدن با جواد همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار داشت و ادعا کرد جواد را نمی‌شناسد. بررسی سوابق وی و نتایج انگشت‌نگاری نشان داد که وی دارای چند سابقه در زمینه خروج و ورود غیرقانونی از کشور بوده و مدتی است که در زمینه مسافرپرانی فعالیت دارد.
با به‌دست آمدن این شواهد شهرام که نام اصلی‌اش "سعید" بود در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشود و گفت: "من چند سالی است به دلیل سفر به بعضی کشورها برای کار با بسیاری از شگردها آشنا شدم و با همدستی چندین تن از بچه‌محل‌های قدیم‌ام تصمیم گرفتیم با تهیه گذرنامه‌های جعلی طعمه‌هایی که قصد مهاجرت دارند را شناسایی کنیم و با به‌دست آوردن اعتمادشان آنها را به کشور یونان ببریم که با توجه به آشنایی کامل به آتن آنان را در یک مسافرخانه اسکان می‌دادیم و پس از یک هفته به اتاقشان می‌رفتیم و با تهدید تپانچه پول‌هایشان را می‌گرفتیم".
وی در ادامه افزود: "در آتن با چند مرد که در کار جعل بودند آشنا شدم و با استفاده از گذرهای جعلی بعضی از کسانی که مرا می‌شناختند و از آشنایانمان بودند را به دیگر کشورها می‌فرستادیم". تحقیقات برای شناسایی سایر طعمه‌های این تبهکاران ادامه دارد و پلیس تاکنون ۸ تن از کسانی را که به این شیوه و شگرد مورد فریب مسافرپران‌ها قرار گرفته‌اند شناسایی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

گفتنی است همزمان با داغ شدن تب مهاجرت به کانادا حجم فعالیت‌ کلاهبرداران نیز در این حوزه افزایش یافته و حتی کسانی که اقوام نزدیک هم در کانادا دارند از فعالیت این افراد در امان نیستند. با ارسال این مطلب برای دوستان، آشنایان و نزدیکان خود و اطلاع‌رسانی درباره این افراد و شگرد کار آنان می‌توانیم به سهم خودمان در کاهش آسیب این نوع کلاهبرداری نقشی داشته باشیم.

مطالب مرتبط  

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, January 22, 2021 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به