بیش از ۴ میلیون توییت در اعتراض به صدور احکام اعدام در صفحات مجازی با هشتگ اعدام نکنید از سوی کاربران منتشر شد
ایران استار: اعلام حکم اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوانی که در اعتراض‌های آبان سال ۱۳۹۸ دستگیر شده بودند، طوفان بی سابقه‌ای از اعتراض‌های کاربران فارسی زبان را با هشتگ #اعدام_نکنید به همراه داشت که به زعم برخی بزرگترین طوفان توئیتری کاربران فارسی زبان هم بوده است.
روز گذشته غلامحسین اسماعیلی اعلام کرد امیرحسین مرادی متولد خرداد ۷۳ کارمند فروش موبایل و ساکن محله خزانه تهران است. او در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ دستگیر شد. سعید تمجیدی دیگر محکوم به مجازات اعدام ۲۸ ساله و دانشجوی مهندسی برق در مقطع کارشناسی بوده و سومین متهم هم محمد رجبی متولد ۷۳ است و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
همانطور که مخاطبان ایران استار به خاطر می آوردند اعتراض های مردمی آبان ماه سال ۱۳۹۸ در واقع در اعتراض به افزایش شبانه قیمت بنزین با تایید رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفت. این اعتراض‌ها که در اکثر شهرهای ایران جریان داشت با سرکوب گسترده مواجه شد به طوری که طبق یک روایت ۱۳۰۰ و طبق برخی روایت ها تا ۴هزار نفر و طبق روایت رسمی جمهوری اسلامی حدود ۳۰۰ نفر در این اعتراض‌ها کشته شدند. امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی هم سه تن از معترضان این حوادث بودند.
به هرحال این سه جوان سوم اسفند ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام‌هایی از جمله مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و محاربه به اعدام محکوم شده بودند
چند روز پیش اما مصطفی نیلی، وکیل این سه جوان معترض گفته بود که دیوان عالی کشور با فرجام‌خواهی مخالفت کرده و او به دنبال آن است تا با درخواست اعاده دادرسی این حکم را نقض کند. این دقیقا به معنای آن بود که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تصمیم خودش را برای اعدام این سه جوان گرفته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اعتراض میلیونی کاربران ایرانی با هشتگ #اعدام_نکنید ( اعدام نکنید )
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
شب ۲۴ تیر ۹۹ شب مهمی برای کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر فارسی بود چرا که بیش از ۴ میلیون توییت در اعتراض به صدور احکام اعدام در صفحات مجازی با هشتگ اعدام نکنید از سوی کاربران منتشر شد و این هشتگ در جهان به ترند اول هشتگ‌های توییتر تبدیل شد.
یکی از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، استفاده از هشتک با استفاده از (#) است. با این کار وضعیت کلمات تبدیل به لینک می‌شود ضمن اینکه توییتر این واژه‌ها را بررسی می‌کند و هشتگ‌های برگزیده (یا به اصطلاح ترند شده) را در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف نشان می‌دهد. درباره کلیدواژه «اعدام نکنید» توییتر نشان داد که در ۲۴ ساعت گذشته این کلید واژه بیشتر از هر کلید واژه دیگری در دنیا استفاده شده و این اولین بار است که یک کلیدواژه به زبان فارسی در این وضعیت قرار می‌گیرد.
جالب اینجا بود که بسیاری از چهره های هنری و ورزشی ساکن ایران هم به این طوفان کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی پیوستند. حسین ماهینی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس، منیژه حکمت، ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی، امیر جعفری و مهتاب کرامتی از سایر چهره های شناخته شده غیر سیاسی بودند که به این کمپین علیه اعدام پیوستند.
در طرف مقابل اکانت‌های حکومتی جمهوری اسلامی در شبکه های اجتماعی سعی کردند با هشتک اعدام کنید از تصمیم قوه قضاییه حمایت کنند. برخی از این اکانت‌ها بدون هیچ سندی مدعی شدند که این افراد در هنگام بازداشت مسلح بودند! یکی از آن‌ها ادعا کرد این افراد در یک زورگیری بازداشت شدند و... البته این جریان سازی حکومتی در مقابل موج میلیونی جریان با هشتگ #اعدام_نکنید، اصلا به چشم نیامد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

حال باید منتظر ماند و دید قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی در مقابل این مطالبه عمومی که تنها ۴ میلیون آن در شبکه‌های اجتماعی بروز یافته چه واکنشی نشان خواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 15, 2020 - 09:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به