ایران استار: شاکیان آمریکایی حملات تروریستی در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ با این ادعا که جمهوری اسلامی عامل این حملات بوده است به فشارهای خود افزوده‌اند و از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بورس آلمان خواسته‌اند تا اموال بانک مرکزی ایران را برای دریافت غرامت بیش از ۸ میلیارد دلاری آنها آزاد کند.

افزایش فشارهای شاکیان آمریکایی بر اروپا برای مصادره اموال بانک مرکزی ایران
شرکت خدمات مالی کلیراستریم یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بورس آلمان یا همان دویچه بورزه است و دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد اعلام کرده است که شاکیان آمریکایی دو حمله تروریستی در کنیا و تانزانیا که در سال ۱۹۹۸ انجام شده از این شرکت درخواست کرده‌اند که سریعا اموال بانک مرکزی ایران را آزاد کند تا آنها به غرامت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خودشان و البته هزینه ناشی از دیرکرد دریافت این مبلغ دست پیدا کنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ماجرای انفجاری تانزانیا و کنیا چه بود؟
در سال ۱۹۹۸ میلادی، انفجارهایی در نزدیکی سفارتخانه آمریکا در دو شهر نایروبی در کنیا و دارالسلام در تانزانیا به کشته شدن دستکم ۲۵۰ نفر منجر شد. دوازده آمریکایی در این حملات کشته شدند اما بیشتر قربانیان مردم محلی کنیایی و تانزانیایی بودند. در این دو حمله بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گزارش رسانه‌های غربی این بمب گذاری‌ها برای اولین بار گروه القاعده را به کانون توجه افکار عمومی کشاند و نام اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده را در راس فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تا سال ۲۰۱۴ ارتباطی میان ایران و این پرونده چندان جدی مطرح نبود تا اینکه در این سال دادگاهی در آمریکا جمهوری اسلامی ۱۹۹۸ در کنیا و تانزانیا معرفی کرد و حکم به پرداخت غرامت به بازماندگان و خویشاوندان قربانیان این حملات داد. شاکیان نیز با همین حکم خواستار دریافت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول از بورس آلمان شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
گفتنی است در سال ۲۰۱۶ نیز شماری از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی در لبنان که به گروه هاولیش معروف هستند از شرکت کلیر استریم، شکایتی به دادگاه ارائه کرده‌ بودند تا با توقیف اموال بانک مرکزی ایران، خسارت ۶ میلیارد و ۶۰۰ هزار دلاری از ایران بابت انفجار سال ۱۹۸۳ بیروت دریافت کنند در آن انفجار که بر اثر بمبگذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت اتفاق افتاد، ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ۵۸ نظامی فرانسوی و ۶ غیرنظامی کشته شدند.
 
واکنش ایران و دلایل ناکامی شاکیان
علی غم همه این شکایت‌ها تاکنون هیچ مجموعه‌ای نتوانسته شرکت کلیراستریم را مجبور به آزادسازی اموال ایران کند. ایران نیز پیش از درخواست اخیر شاکیان آمریکایی با استناد به مسئولیت القاعده در انفجارهای سال ۱۹۹۸ هرگونه دخالت خود را در آن تکذیب کرده است.
درباره تازه ترین خواست شاکیان آمریکایی اما سید امیر حسین طیبی فرد، معاون حقوقی بانک مرکزی ایران با بیان اینکه اموال این بانک نزد کلیراستریم مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار است گفته: «اقدامات و پیگیری‌های حقوقی متقابل ایران که طی چند سال اخیر با هماهنگی مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری انجام شده، آمریکایی‌ها موفق به توقیف و مصادره آن نشده‌اند».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

معاون حقوقی بانک مرکزی ایران در توضیح علت شکست شاکیان در توقیف اموال این بانک گفته است: «در علت اصلی شکست آمریکایی‌ها در دادگاه‌های لوکزامبورگ و سایر پرونده‌های مفتوحه در دادگاه‌های اروپا، توجه به استقلال دارایی بانک مرکزی از دولت و پیروی از قاعده حقوقی بین‌المللی مصونیت قضایی اموال و دارایی بانک مرکزی ایران از اقدامات قضایی و اجرایی بوده و این امر در رأی دادگاه‌های یاد شده مورد تصریح قرار گرفته است».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 29, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به