ایران استار: روابط ایران و کانادا پس از کشته شدن زهرا کاظمی در ایران به روایت اسناد ویکی‌لیکس؛ بازتاب اظهارات کمیسر پلیس سلطنتی درباره کم و کیف نژادپرستی در این نیرو، همچنین اظهارات رئیس بانک مرکزی کانادا، از و درخواست این کشور برای اصلاح خواست قانون ۵۰ منشور المپیک از مهمترین اخباری بودند که با محوریت کانادا در رسانه‌های ایران منتشر شدند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
روایت ویکی لیکس از رابطه ایران و کانادا
سایت دیدارنیوز از رسانه‌های وابسته به اصلاح طلبان در ایران ترجمه‌ای از اسناد ویکی لیکس درباره رابطه کانادا و ایران پس از کشته شدن زهرا کاظمی، خبرنگار کانادایی در ایران و همچنین آغاز بحران در پرونده هسته‌ای ایران منتشر کرده، در این گزارش آمده است:
سفارت آمریکا در کانادا در تلگرافی سری به تاریخ دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ به بحث لابی کانادا با البرادعی علیه ایران پرداخته است. متن این سند که ویکی لیکس آن را منتشر کرده، در زیر آمده است:
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

موضوع سند: کانادا از قطعنامه Non-compliance)نقض همکاری( ایران در آژانس حمایت می‌کند اما همچنان در حال بازبینی روابط در سایه مرگ خبرنگار است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
طبقه بندی: سری
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دوشنبه 21:12 دقیقه هجدهم آگوست 2003 (دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۸۲)
از: کانادا
به: نامشخص
خلاصه
وزیر امورخارجه کانادا روز 15 آگوست به ما اطلاع داد که اگر دولت آمریکا تصمیم به فشار برای تصویب قطعنامه نقض همکاری (Non-compliance) ]ایران] در نشست شورای حکام آژانس در ماه سپتامبر بگیرد، کانادا «کاملا و فعالانه» از ما حمایت خواهد کرد. گراهام، وزیر امورخارجه در نامه‌ای به البرادعی از او خواسته است تا رویکردی سختگیرانه در گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کند. پرونده مرگ زهرا کاظمی، عکاس - خبرنگار کانادایی، که در ماه ژوئن در زندان‌های ایران درگذشت، همچنان نقطه تقابل اصلاح طلبان و محافظه‌کاران تهران است. تحقیقات ایران درباره مرگ کاظمی و بازنگری کانادا در روابط دوجانبه (همچنین بررسی مسئله هسته‌ای) همچنان ادامه دارد. پایان خلاصه.
آژانس
روز 12 آگوست وزیر امورخارجه، گراهام نامه‌ای را به البرادعی، دبیرکل آژانس ارسال کرده و از نگرانی شدید کانادا درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد که می‌تواند چالش مهمی برای صلح و امنیت بین‌المللی و منطقهای ایجاد کند. در نامه گراهام به البرادعی گفته شده است، که کانادا و دیگر کشورها برای تامین مالی برنامه‌های بازرسی و ایمنی آژانس بسیار سختکوشانه عمل کرده‌اند و در مقابل آژانس باید آماده استفاده از تمامی ابزارهای خود در برابر ایران باشد که شامل بازرسی‌های ویژه هم می‌شود. گراهام همچنین به البرادعی اطلاع داده است که توافقاتی در حال نهایی شدن است تا کانادا اطلاعات حساسی را درباره ایران با آژانس به اشتراک بگذارد تا در گزارش 25 آگوست از آنها استفاده شود. تری وود، معاون مدیر بخش عدم گسترش به ما گفته است که سازمان اطلاعات امنیت کانادا اخیرا یک توافقنامه اشتراک اطلاعات را با آژانس امضا کرده است تا این سازمان یک مامور عالی رتبه خود را در ماه سپتامبر به آژانس بفرستد تا این روند را آغاز کند. در عین حال، سازمان اطلاعات کانادا «برخی اطلاعات بسیار جدید» را درباره برنامه هسته‌ای ایران از طریق مسئولان آمریکایی یا بریتانیایی به اطلاع دبیرخانه آژانس خواهد رساند.
SIPDIS
کریستیان روی، مسئول میز ایران در وزارت امورخارجه کانادا به ما گفت که مباحث داخلی ایران درباره امضای پروتکل الحاقی همچنان ادامه دارد. او گفت که اصلاح طلبان در تلاش هستند تا تصمیم بگیرند که آیا امضای این پروتکل می‌تواند از فشارها کم کند یا خیر در حالیکه .... توجهی به نظر بقیه دنیا درباره این موضوع ندارد. «روی» پیش‌بینی کرده است که دولت شاید تلاش کند با اجرای بالقوه پروتکل الحاقی بدون امضای واقعی آن، ..... را دور بزند. وود اشاره کرد که تلاش برای تصویب قطعنامه عدم تبعیت در نشست شورای حکام شاید موفق نباشد اما این باید برعهده دیگران باشد تا توضیح دهند که چرا با چنین اقدامی مخالفت می‌کنند. در صورتی که امکان تصویب قطعنامه وجود نداشته باشد، وود می‌گوید ما به دنبال دو اقدام موقت خواهیم بود: استفاده از ماده 18 توافقنامه الزامات ایران و/یا ماده 77 آن. وود معتقد است که این دو قدم می‌تواند فشار را بر ایران حفظ کرده و موجب اتفاق نظر در شورای حکام آژانس شود.
تحقیقات کاظمی
در پرونده کاظمی، روی به ما گفت که سفیر کانادا همچنان در اوتاوا بوده و روابط دوجانبه هنوز در حال بررسی است. از میان پنج مسئول ایرانی که در ماه جولای و در ارتباط با مرگ کاظمی دستگیر شدند دو مسئول زن زندان با وثیقه آزاد شدند. سه نفر دیگر که از وزارت اطلاعات هستند، ظاهرا هنوز در زندان هستند. قاضی اسماعیلی هنوز گزارش خود را درباره مرگ کاظمی منتشر نکرده است. روی اشاره کرد که اسماعیلی شهرت تقریبا خوبی دارد و در جدال میان اصلاح طلبان و محافظه‌کاران، بیطرف شناخته می‌شود. روی می‌گوید که پروند کاظمی همچنان توجهات بسیاری را در مجلس و رسانه‌های ایران جلب کرده است. او اشاره کرد که در تظاهرات سالانه در اوایل آگوست به یاد مرگ خبرنگاران ایرانی به دست طالبان، خبرنگاران همچنین یاد کاظمی را هم گرامی داشتند. برخی نمایندگان ایران به گفته او خواستار محاکمه مرتضوی، دادستان کل تهران شده‌اند که در زمان بازجویی از کاظمی حاضر بوده است.
کلوچی
 
درخواست سفیر اوکراین در کانادا از ایران
خبرگزاری ایلنا در ایران نوشت: اوکراین خواهان ارائه جزئیات در مورد نحوه و زمان ارسال جعبه سیاه توسط ایران شد. به گزارش کی‌یف پست، «آندری شوچنکو»، سفیر اوکراین در کانادا، اعلام کرد که انتظار دارد ایران روز جمعه جزئیاتی را در مورد زمان و چگونگی ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اعلام کند.
روز گذشته برخی رسانه‌های کانادایی و ایران از قول جمهوری اسلامی به کانادا برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه خبر داده بودند.
 
بازتاب اظهارات کمیسر پلیس سلطنتی کانادا
خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی اظهارات برندا لاکی، کمیسر پلیس سلطنتی کانادا درباره وجود نژادپرستی سیستماتیک در پلیس کانادا را منعکس کرده است.
این خبرگزاری حکومتی به نقل از نشریه لودووار نوشت: برندا لاکی کمیسر پلیس سلطنتی کانادا روز سه‌شنبه با حضور در نشست کمیته دایمی امنیت عمومی و ملی پارلمان کشورش به سوالات اعضای این کمیته درباره وجود نژادپرستی سیستماتیک در ادارات پلیس کانادا پاسخ داد.
از حدود دو هفته پیش که خانم برندا لاکی از پاسخ به سوالات روزنامه‌نگاران در خصوص وجود نژادپرستی در ادارات و در میان نیرو‌های پلیس کانادا طفره رفت و تاکید کرد که با تعریف نژادپرستی سیستماتیک مشکل دارد، این مسئول بلندپایه پلیس کانادا با سیلی از انتقادات و اتهامات روبرو شد، اما وی در ادامه دیدگاه خود را در این زمینه مورد بازبینی قرار داد و اذعان کرد که در پلیس سلطنتی کانادا نیز نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد.
نیرو‌های پلیس کانادا نیز در ماه‌های اخیر به علت برخورد‌های بعضا خشونت بار خود با بومی‌های کانادا مورد انتقاد قرار گرفته اند. شانتال مور و رودنی لوی در استان نیوبرانزویک بر اثر خشونت نیرو‌های پلیس کانادا کشته شدند. آلان آدام نیز که بزرگ یک قبیله کانادایی است اخیرا توسط نیرو‌های پلیس مورد ضرب و جرح قرار گرفت.
کمیسر پلیس سلطنتی کانادا روز سه‌شنبه در کمیته دایمی امنیت عمومی و ملی پارلمان کانادا اذعان کرد: "پلیس سلطنتی یک سازمان کامل و بی‌عیب و نقص نیست. اما مهم این است که ما همواره تلاش می‌کنیم چیز‌های جدید یادبگیریم، رشد کنیم و در جهت صحیح متحول شویم. "

درخواست کانادا برای اصلاح قانون ۵۰ منشور المپیک
به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز اخلاق در ورزش کانادا از کمیته بین‌المللی المپیکIOC -  - خواست تا قانون ۵۰ منشور المپیک را در خصوص ممنوعیت اعتراضات ورزشکاران اصلاح کند.
قانون ۵۰ المپیک که برای حفاظت از بی‌طرفی ورزش طراحی شده، می‌گوید: هیچ نوع تبلیغات سیاسی، نژادی یا مذهبی در مکان‌های المپیک مجاز نیست.
آی‌او‌سی بعد از تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی به دنبال کشته شدن جورج فلوید تحت فشار قرار گرفته است. فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور کشته شد.
مرکز اخلاق در ورزش کانادا که برنامه ضد دوپینگ این کشور را اجرا و از طرفداران ورزش اخلاقی حمایت می‌کند از IOC خواسته است که قانون ۵۰ را اصلاح کند چرا که این قانون آزادی بیان ورزشکاران المپیک و پارالمپیک را نقض می‌کند.
پیش از این توماس باخ رئیس IOC گفته بود قانون ۵۰ می‌تواند مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
 
بازگشایی در تورنتو مورد توجه رسانه‌های ایران
خبرگزاری ایسنا نوشت: ادامه روند بازگشایی کسب و کارها در شهرهای بزرگ آمریکای شمالی کماکان ادامه دارد و فاز دوم بازگشایی اقتصادی در نیویورک- قطب مالی و بانکی آمریکا -باعث دلگرمی معامله‌گران شده است. از سوی دیگر در کانادا نیز این روند ادامه دارد و بخش بزرگی از کسب و کارها در تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا اجازه یافتند تا پس از سه ماه تعطیلی بازگشایی شوند

رئیس بانک مرکزی کانادا: پیامدهای کرونا بلند مدت است
خبرگزاری ایسنا به نقل از سی‌بی‌سی اظهارات رئیس بانک مرکزی کانادا درباره شرایط اقتصادی پساکرونا و بازگشایی تدریجی کسب و کارها منعکس کرده و نوشته است: پیامدهای کووید-۱۹ روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی وناهموار را پیش رو خواهیم داشت. تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه سوم سال باشیم افزود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول بر می گردد.
مک لم همچنین کووید-۱۹ را یک شوک اقتصادی خواند که پیش از آن هرگز مشاهده نشده و سه میلیون کانادایی را بیکار کرده است. وی افزود: با بازگشایی اقتصاد شاهد یک رشد نیرومند در روند اشتغال‌زایی خواهیم بود اما بازگشت مخارج مصرفی طول خواهد کشید.
بانک مرکزی کانادا که همگام با بسیاری از بانک های مرکزی دیگر در جهان نرخ بهره را به طرز محسوسی کاهش داده است به تازگی با هدف حمایت از شرکت‌ها و کسب و کارها اقدام به عملیات خرید و بازخرید اوراق قرضه کرده است. مک لم با اشاره به اینکه خرید اوراق تقویت خواهد شد افزود: با این حال برنامه‌ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سطوح فعلی نداریم.
رئیس بانک مرکزی کانادا همچنین اتخاذ هر گونه اقدام حمایتی بیشتر را به انتشار آمارهای تورم و تولید مشروط کرد و افزود: همانطور که انتظارش را داشتیم سرعت بازیابی عرضه از افزایش سطح تقاضا بیشتر بوده و این ممکن است فاصله بین این دو نیرو را بیشتر کرده و در نتیجه نرخ تورم را به سمت پایین سوق دهد. در حال حاضر یکی از نگرانی‌های ما این است که نرخ تورم برای مدت طولانی در سطح پایین باقی بماند و روی رفتار مصرف کننده تاثیر بگذارد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 24, 2020 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به