ایران استار:
در ایران کانال مستقل کارگران هفت تپه خبرهای مربوط به اعتراض کارگران هفت تپه را پوشش می‌دهد، نوشته است که آقای امید اسدبیگی با اختلاس، حدود ۷۰۰ میلیون دلار معادل پانزده تریلیون و چهارصد میلیارد تومان با نرخ دلار ۲۲ هزار تومانی را از طریق صرافی به کانادا منتقل کرده است.

امید اسدبیگی، مدیرعامل نیشکر هفت تپه و متهم یک پرونده بزرگ اقتصادی ۷۰۰ میلیون دلار به کانادا آورده؟

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
برخی رسانه‌های فارسی زبان مدعی هستند آقای امید اسدبیگی مدیرعامل نیشکر هفت تپه و متهم ردیف اول پرونده مدیران سابق بانک مرکزی به حدود ۷۰۰ میلیون دلار را به کانادا منتقل کرده است. نام آقای امید اسدبیگی به تازگی در دادگاه مدیران سابق بانک مرکزی هم به میان آمده است. وی متهم به اخلال در نظام اقتصادی است و در کیفرخواست دادستانی متهم ردیف اول این پرونده که ۲۸ متهم دارد، اسدبیگی است که به پرداخت رشوه‌های متعدد به مدیران بانک مرکزی متهم است. بنابر اسناد دادستانی، امید اسدبیگی به پرداخت رشوه به متهم محسن صالحی به مبلغ یک میلیارد و ۵٠٠ هزار تومان وجه نقد و همچنین ١٢ هزار دلار و همچنین پرداخت ٨٠٠ سکه به رسول سجاد متهم است. جعل اسناد رسمی و عادی و استفاده از اسناد مجهول از دیگر اتهامات امید اسدبیگی است.
در عین حال دادستانی تهران اعلام کرده است که ٤٠٠ سکه‌ کشف شده از خانه مدیران بانک مرکزی بسته‌بندی صرافی پسرعموی امید اسدبیگی، مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت تپه است که این خبر و عکس‌های مربوط به آن بازتاب زیادی در رسانه‌های ایران داشت.
کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک ماه است که با چند خواسته مشخص از جمله دریافت دستمزدهای معوقه، واریز شدن حق بیمه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، لغو خصوصی‌سازی و بازداشت امید اسدبیگی اعتصاب کرده‌اند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

گفتنی است که شرکت نیشکر هفت‌تپه در زمستان سال ۹۴ با پیش پرداختی شش میلیارد تومانی به امید اسدبیگی و فرد دیگری به نام مهرداد رستمی‌چگینی واگذار شده است و کمی پس از آن شاهد اعتراض‌های گسترده کارگری به سوءمدیریت بوده است و آقای اسماعیل بخشی نمایند شورای مستقل کارگری در سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به دلیل همین اعتراض‌ها تاکنون چندین بار بازداشت شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یکی از قدیمی‌ترین سندیکاهای موجود کارگری در ایران است که برای اولین بار در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است. این سندیکا پس از انقلاب برای مدت‌ها غیر فعال بود اما از سال ٨۶ که بازگشایی شد، اعتراض‌های مهمی را در انتقاد از وضعیت کارگران این مجموعه مهم صنعتی سازماندهی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
داستان کارخانه نیشکر هفت تپه
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر ایران است. هفت تپه در خوزستان و در محوطه شهر تیکنی یا کابناک از تمدن ایلام در جوار شهر تاریخی شوش دانیال نبی (ع) و معبد چغازنبیل در فاصله ۴۵ کیلومتری جاده اندیمشک – اهواز  و ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
داستان کارخانه هفت تپه از جایی آغاز شد که در ١٣٣١ خورشیدی ابوالحسن ابتهاج رییس وقت سازمان برنامه ایده اولیه طرح تاسیس هفت تپه را مطرح کرد و برای طراحی کارخانه یکی از مشهورترین متخصصان دنیا را که اهل پورتوریکو بود به ایران آورد.
بنابر گفته ابتهاج، وان دوشور که از متخصصان صاحب نام نیشکر جهان بود به منظور مطالعه درباره امکانات کشت نیشکر از طرف موسسه F.A.O به ایران آمد و نتایج مطالعات خود را به دولت ایران گفت. پس از این گزارش در ۱۳۳۵خورشیدی سازمان برنامه، کار مطالعه و عمران خوزستان را به شرکت آمریکایی عمران و منابع واگذار کرد، این شرکت، کارلوس شاردان رییس سابق دانشگاه پورتوریکو متخصص در صنایع نیشکر را برای مطالعه در نیشکر خوزستان به ایران فرستاد. پیشنهاد شاردان جهت طرح نیشکر مورد تصویب سازمان برنامه واقع شد و طرح نیشکر کاری و تولید شرکت هفت تپه تهیه و در ۱۲ هزار هکتار اراضی هفت تپه در نزدیکی شوش به مورد اجرا گذاشته شد. بنابراین نخستین بهره‌برداری از این کارخانه با کمک کارشناسان آمریکایی در ایران آغاز شد.
هفت تپه از زمان تاسیس یک پروژه ملی و تحت مالکیت وزارت کشاورزی بود که در ۱۸ آذر ۱۳۴۰ با حضور شخص محمدرضا پهلوی، علی امینی نخست‌وزیر و ارسنجانی وزیر کشاورزی افتتاح شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

پس از انقلاب هفت تپه به سازمان صنایع ملی ایران واگذار شد و دوباره شرکت به طور کامل تحت کنترل دولت درآمد و اداره‌ آن به وزارت صنعت سپرده شد. سال‌ها بعد هفت تپه به ایدرو (سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران) داده شد. در اواخر دهه ۸۰ خورشیدی، بحث خصوصی سازی این واحد تولیدی به دلیل فرسودگی خطوط تولید، زیان‌ده بودن و بدهی‌های بسیار زیاد مطرح شد. کاهش تعرفه واردات شکر در دولت محمود احمدی نژاد باعث ضرر و زیان هنگفت به این شرکت شد تا اینکه با اجرایی شدن سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت هفت تپه نیز در فهرست سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و در ۱۳۹۴ خورشیدی به بخش خصوصی و به ۲ شرکت زئوس و آریاک از استان لرستان در معامله‌ای با ارزش ۲۹۱ میلیارد تومان و تنها با پرداخت ۶ میلیارد تومان وجه نقد و پرداخت مابقی بدهی در هشت قسط سالیانه واگذار شد و البته از همین زمان یعنی با حضور آقای امیدبیگی و شریکش تیره روزهای هفت تپه بیش از گذشته نیز ادامه پیدا کرد تا امروز...
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 22, 2020 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به