ایران استار: اخبار رسیده از ایران حاکی از آن است که مهاجرت پزشکان ایرانی به خارج از کشور به ویژه کانادا به موج گسترده‌ای تبدیل شده به طوری که این روزها تنها در استان انتاریو ۴۰۰ دندان پزشک ایرانی وجود دارد.
چند روز پیش بود که حساب کاربری نظام پزشکی در توئیتر نوشت در طی ده ماه گذشته از شیوع کرونا، ۲۰۰ پزشک جانباخته‌اند و ۳,۰۰۰ پزشک نیز به خارج از ایران مهاجرت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مهاجرت ۳,۰۰۰ پزشک و افزایش ۳۰۰ درصدی پرستاران به کانادا در ۱۰ ماه؛ ۴۰۰ دندانپزشک در انتاریو​
حسین کرمان‌پور مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام پزشکی و رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا، درباره معیار اعلام عدد گفته است: "پزشکان برای مهاجرت از ایران و ادامه کار تخصصی خود در خارج از کشور نیاز به تأییدیه‌ای از سازمان نظام پزشکی دارند و معمولا هر وقت برای مهاجرت تصمیم قطعی بگیرند و بخشی از کارها را انجام دهند، سراغ این تأییدیه می‌آیند. این عدد سه هزار نفر براساس همین تأییدیه‌ها منتشر شده است". در کنار این خبر عجیب دیگری هم منتشر شده است که از حاکی از افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران ایرانی در چند ماه اخیر است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

کارشناسان می‌گویند کرونا هم در افزایش مهاجرت پرستاران و پزشکان ایرانی نقش زیادی داشته است. در واقع پس از این بروز این بیماری کُشنده بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله کانادا، انگلیس، سوئد، دانمارک، آمریکا و فرانسه شرایط را برای مهاجرت کادر درمانی از کشورهایی مانند ایران تسهیل کردند. گفته می‌شود حدود ۶۰ هزار پرستار در ایران از ابتدای ورود کرونا تاکنون به آن مبتلا شده‌اند ۲۰۰ نفر از آنها جان باخته‌اند. از طرفی به گفته مسئولان پزشکی در ایران هفته‌ای حدود ۱۰ مطب تعطیل می‌شود که همین عدد به‌ خوبی مشکلات جامعه پزشکی و پزشکان ایران را نشان می‌دهد. همه اینها دست به دست هم داده است تا موج گسترده‌ای از مهاجرت کادر درمانی ایران به راه بیفتد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چرا کانادا بهشت گمشده پزشکان و پرستاران ایرانی شده است؟
در این میان کشور کانادا یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی پزشکان و پرستاران ایرانی است به طوری که علی تاجرنیا مشاور عالی رییس سازمان نظام پزشکی که خودش نیز دندانپزشک است در مصاحبه‌ای عنوان کرده تنها در استان انتاریو و آن هم در حوزه دندانپزشکی حدود ۴۰۰ متخصص ایرانی حضور دارد. وی بر همین اساس اعلام کرده که بسیاری از همکاران دندانپزشک او به تازگی مطب خود را تعطیل کرده و در کلینک‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.
تاجرنیا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آمار دقیقی از تعداد پزشکان مهاجرت کرده وجود دارد، گفته است: "آمار دقیقی وجود ندارد، چراکه همه کسانی که مهاجرت می‌کنند، رسما چیزی به ما اعلام نمی‌کنند که ما قصد مهاجرت داریم. این آمارهایی که مطرح می‌شود نیز مربوط به همان تعداد افرادی است که برای دریافت رضایت‌نامه کاری به سازمان نظام پزشکی مراجعه می‌کنند. همچنین بعضا اخبار پراکنده‌ای درباره تعداد پزشکان مهاجر شنیده می‌شود وگرنه آمار دقیق پزشکان مهاجر می‌تواند بیشتر از اعدادی باشد که گفته می‌شود".
مشاهدات میدانی خبرنگار ایران استار نیز حاکی از افزایش مهاجرت پزشکان ایرانی به استان انتاریو و به ویژه شهر تورنتو است. اگرچه بعضی از این پزشکان پس از حضور در کانادا با تنزل مرتبه و جایگاه روبرو می‌شوند به این معنا که حداقل یک یا چند مرتبه از جایگاه حرفه‌ای خود نسبت به ایران نزول می‌کنند اما در مجموع به علت شرایط اقتصادی با ثبات‌تر و رضایت نسبی بیشتر از سایر متغیرهای اجتماعی و... تلاش می‌کنند این تنزل منزلت شغلی را برای خودشان قابل پذیرش یا قابل توجیه کنند.
کانادا هم کشوری است که سیاست‌های مهاجرتی نسبتا بازی دارد به طوری که اخیرا مسئولان دولت فدرال اعلام کرده‎اند تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱,۲۰۰,۰۰۰ مهاجر جدید را خواهند پذیرفت. از طرفی کانادا به رده‌های شغلی درمانی از جمله پزشکی و پرستاری نیاز مبرم دارد و همین باعث شده که شرایط برای مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی به این کشور فراهم‌تر باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در مجموع همه این عوامل دست به دست هم داده تا مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی به کانادا تبدیل به یک موج گسترده شود؛ موجی که انتظار می‌رود دست کم تا چند سال آینده بر دامنه و شدت آن همچنان افزوده شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 12, 2021 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به