شرح عکس: نمایشگاه نورپردازی از تابلوهای نقاشی ون گوگ در تورنتو کانادا مورد توجه یک رسانه ایران قرار گرفته است
ایران استار: تنش میان چین و کانادا، هشدار ترودو به آمریکا، نمایشگاه جالب نورپردازی از آثار ون گوگ و اظهارات یک کارشناس اقتصادی درباره تولید طبقه بورژوازی در کانادا توسط جامعه ایران از مهمترین اخبار و مطالبی بود که با محوریت کانادا در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
توجه رسانه‌های ایران به تنش بین چین و کانادا
تنش های رابطه چین و کانادا به شدت مورد توجه رسانه‌های ایران است و البته عمده این مطالب با جهت گیری و سوگیری منفی علیه کانادا همراه است.
در همین باره سایت نسم آنلاین وابسته به سپاه پاسداران نوشته است: کانادا در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، پیمان خود با این منطقه در زمینه استرداد مجرمان را تعلیق و همچنین صادرات تجهیزات نظامی «حساس» به هنگ کنگ را متوقف کرد. این خبرگزاری نوشته است: در ادامه فشارهای هماهنگ آمریکا و متحدانش به چین در رابطه با تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، کانادا به پیمان استرداد مجرمان با هنگ کنگ و همچنین صدور برخی اقلام تسلیحاتی به این منطقه پایان داد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به نوشته نسیم این اقدام دولت کانادا در شرایطی انجام شده که روابط این کشور با چین به دنبال دستگیری «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت «هواوی» و دختر بنیانگذار این غول فناوری چین با تنش روبرو بوده است. کانادا به درخواست واشنگتن این مدیر ارشد را به اتهام «نقض تحریم های آمریکا علیه ایران» در کانادا دستگیر کرده و در حال محاکمه او است. مقام های چین بارها با رد مواضع کانادا و آمریکا درباره این تبعه خود، نسبت به استرداد وی به ایالات متحده شدیدا هشدار داده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از طرف دیگر ایرنا خبرگزاری رسمی دولت ایران سفارت چین در اوتاوا در بیانیه‌ای اظهارت ناموجه کانادا در مورد قانون جدید هنگ کنگ را محکوم و اعلام کرد که رهبران کانادا به شدت در امور داخلی چین دخالت داشته‌اند. ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است: براساس بیانیه سفارت چین در اوتاوا، برخی کشورهای غربی از جمله کانادا به بهانه حقوق بشر در امور هنگ کنگ مداخله می‌کنند. این بیانیه افزود، قانون جدید نظم اجتماعی را تضمین می‌کند و به نفع شهروندان هنگ کنگ و سرمایه‌گذاران بین‌المللی خواهد بود.

ایران برای کانادا بورژوازی تولید می‌کند!

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
سعید لیلاز روزنامه کارشناس اقتصادی که در دولت حسن روحانی در صنعت خودرو ایران سمت دولتی گرفته مصاحبه‌ای با روزنامه ایران داشته و در بخشی از آن مدعی شده که جامعه ایران در حال تولید بورژوازی برای کانادا است. خبرنگار روزنامه ایران از وی پرسیده است:
شما جایی گفتید که در دوره آقای احمدی‌نژاد، از محل وام‌های کم بهره‌ای که بانک‌ها به افراد دادند، به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار خانواده رانت خوبی داده شد و آنها را طبقه نوکسیه این دوره نامیدید.
لیلاز نیز پاسخ داده است:
حدس من این بود که ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار خانوار بودند و به این ترتیب از این طریق بورژوازی جدیدی در ایران پدید آمد. طبیعتاً هر بار در هر یک از این تلاطم‌ها، یک بورژوازی جدید پدید می‌آید. می‌دانید که در هر دوره جدید، چه اتفاقی سر بورژوازی قبلی می‌آید؟ مقیم کانادا می‌شوند. ایران، کشوری شده است که مدام برای کانادا بورژوازی تولید می‌کند. به همین دلیل معتقدم پول‌پاشی درواقع کمک به آقای «جاستین ترودو» و خدمت به دولت کاناداست. منظور من، هر نوع پول‌پاشی است، خواه از سوی آقای محمود بهمنی باشد، خواه آقای سیف یا همتی، خواه دولت احمدی‌نژاد باشد یا دولت خاتمی و روحانی، فرقی در اصل مسأله نمی‌کند. به همین دلیل وقتی آقای همتی می‌گوید من دیگر پول‌پاشی نمی‌کنم یا ارز به بازار تزریق نمی‌کنم، از او حمایت می‌کنم.
 
کمپین تحریم تبلیغات فیس بوک توسط بانک‌های کانادایی
بزرگترین بانک‌های کانادا و همچنین فدراسیون اتحادیه‌های اعتباری این کشور به کمپین بایکوت تبلیغات در فیس‌بوک پیوسته‌اند و این موضوع مورد توجه بعضی از رسانه‌های ایران قرار گرفته است.
بدر همین باره تابناک نوشت: بزرگترین بانک‌های کانادا اعلام کرده‌اند به کمپین بایکوت تبلیغات در فیس‌بوک پیوسته‌اند. این کمپین توسط گروه‌های حمایت از حقوق مدنی در آمریکا با هدف فشار بر فیس‌بوک آغاز شده تا این پلتفرم را مجبور به اتخاذ اقداماتی جهت مقابله با نفرت‌پراکنی کند.
رویال بانک کانادا، بانک تورنتو دومینیون، بانک نووا اسکوشیا، بانک مونترال و بانک ملی کانادا همگی اعلام کرده‌اند در ماه جولای تبلیغ در فیس‌بوک را متوقف می‌کنند. گروه دژاردین (Desjardins)، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های اعتباری در کانادا نیز در وب‌سایت خود اعلام کرده تبلیغات در فیس‌بوک و اینستاگرام را در ماه جولای متوقف می‌کند.
در واکنش به کمپین «نفرت برای سودآوری را متوقف کنید»، بیش از ۴۰۰ برند تبلیغات خود در فیس‌بوک را متوقف کرده‌اند. این کمپین پس از مرگ مرد جوان سیاهپوستی به نام جورج فلوید به دلیل خشونت پلیس آغاز شد.
گروه‌های حمایت از حقوق مدنی معتقدند فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با نفرت‌پراکنی و اخبار جعلی اقدامات کافی انجام نمی‌دهند. درهمین راستا کمپین مذکور تلاشی برای آن است که فیس بوک را وادار کند اقدامات تاثیرگذارتری در این زمینه اتخاذ کند.
 
هشدار نخست وزیر کانادا به آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های تجاری
ایسنا نوشت که نخست وزیر کانادا هشدار داده در نشست روزهای آینده همراه با روسای جمهور آمریکا و مکزیک در شهر واشنگتن شرکت نخواهد کرد.
ایسنا به نقل از منابع بین‌المللی نوشته جاستین ترودو روز جمعه هشدار داده است که به خاطر شیوع ویروس کرونا و تهدیدات دولت ترامپ برای اعمال تعرفه های تجاری، در نشست هفته آینده در واشنگتن که با حضور ترامپ و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.
ترودو در یک کنفرانس خبری در اوتاوا تاکید کرد: دولت کانادا همچنان در حال تماس و ارتباط با مقام‌های آمریکایی درباره نشست ۸ و ۹ جولای در واشنگتن است.
این نشست قرار است برای جشن گرفتن اجرای قرارداد جدید آمریکا-مکزیک-کانادا برگزار شود. نخست وزیر کانادا اظهار داشت: ما واقعا نگران مساله اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد از سوی آمریکا هستیم. ما نگران وضعیت بهداشت و سلامت و واقعیت‌های مربوط به ویروس کرونا هستیم که همچنان به هر سه کشور لطمه و آسیب وارد می‌کند.

نمایشگاه نورپردازی از تابلوهای نقاشی ون گوگ
سایت فرارو نوشته است: نمایشگاه نورپردازی از تابلوهای نقاشی ون گوگ در تورنتو کانادا این امکان را برای بازدیدکنندکان فراهم کرده تا از داخل خودروهای شخصی خود از این نمایشگاه دیدن کنند. به نوشته این سایت استقبال از ایده‌هایی همچون سینماماشین و برگزاری کنسرت‌هایی با حضور تماشاگرانی که در خودورهای شخصی‌شان حضور دارند سبب شده تا بازدید از نمایشگاه ون گوگ از داخل خودرو در تورنتو امکان‌پذیر شود.
با وجود گسترش ویروس کرونا، لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تمایل برخی افراد به حضور در رویدادهای مختلف، ایده شرکت در رویدادهایی همچون سینماماشین با استقبال مواجه شده است. نمایشگاه همه جانبه ون گوگ با استفاده از نورپردازی علاقه‌مندان را به بازدید از نمایشگاهی از آثار مشهور این هنرمند همچون شب پُرستاره و گل‌های آفتابگردان دعوت می‌کند.

تحقیق اداره تصاد منافع از ترودو
خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی نوشته است جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، هدف تحقیقاتی درباره قرارداد‌های ۹۰۰ میلیون دلاری وی با یک موسسه خیریه قرار گرفته است. میزان به نقل از رویترز نوشته است: این تحقیقات پس از آن صورت می‌گیرد که دولت کانادا قراردادی را به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار با یک نهاد که «ترودو» و خانواده وی با آن مرتبط هستند، بسته است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

اداره تضاد منافع و کمیسیونر ضابطه‌های اخلاقی درخواستی از سوی ۲ تن از قانونگذاران کانادا دریافت کرده‌اند تا تحقیقاتی را درباره عملکرد «جاستین ترودو» آغاز کنند. این اداره تضاد منافع کانادا می‌گوید تحقیقاتی در این خصوص در جریان است و ترودو نیز از این موضوع مطلع است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 4, 2020 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به