ایران استار: در جریان هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات فساد اکبری طبری، مقام قضایی پیشین جمهوری اسلامی مشخص شد که یکی دیگر از متهمان این پرونده معروف به سلطان فولاد هم ارتباطاتی در کانادا دارد. ایران استار تنها با هدف اطلاع‌رسانی این گزارش را بر اساس اطلاعات منابع رسانه‌ای و قضایی ایران تهیه کرده و اتهام یا دفاعی را به‌نفع یا علیه کسی مطرح نمی‌کند.
پرونده اکبر طبری و سایر متهمان آن در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران در ایران به ریاست قاضی بابایی در حال برگزاری است. طبری معاون اجرایی سابق قوه قضاییه در ۲۰ سال گذشته یعنی در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی بر قوه قضاییه جمهوری اسلامی بود اما با ورود سید ابراهیم رئیسی به قوه قضائیه از کار برکنار و در تیرماه ۱۳۹۸ بازداشت شد. اتهام‌های اصلی آقای طبری اقتصادی است و او متهم شده با اعمال نفوذ و سوء استفاده از جایگاهش به یک ثروت افسانه‌ای دست یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
پرونده طبری ۲۲ متهم دارد که در جلسه چهارم دادگاه مطرح شد که مصطفی نیاز آذری به عنوان متهم ردیف پنجم ساکن کانادا است.
به نوشته رسانه‌های ایران آقای نیازآذری متولد ۱۳۵۷ و فرزند کیومرث نیاز آذری است. کیومرث نیاز آذری از زمانی که آقایان ری شهری و گلپایگانی وزیر اطلاعات بودند تا سال ۸۵ به طور پیوسته ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را عهده دار بود که پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت بیش از ده سال ریاست دانشگاه آزاد مازندران را عهده دار شد که با آمدن ولایتی وی را از این سمت کنار رفت. کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم هم می‌باشد.
در جریان جلسه هشتم دادگاه طبری که بیشتر بر همکاری‌ها و مراودات طبری و رسول دانیال زاده، متهم ردیف چهارم متمرکز بود، مشخص شد آقای دانیال زاده هم به کانادا رفت و آمد داشته و دو فرزند وی نیز ساکن کانادا هستند.

فرزندان رسول دانیال‌زاده (دانیال زاده)، سلطان فولاد و یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی در کانادا هستند
منابع قضایی و رسانه‌های ایران می‌گویند آقای دانیال زاده یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی ایران است و در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ با قول همکاری از آلمان بازگردانده شده است. آقای دانیال زاده متهم به به اخذ وام و ال‌سی‌های کلان به اسم کارخانه نورد سمنان با تخلف در ارائه اسناد و محل مصرف است و اکبر طبری هم متهم شده با استفاده از نفوذ خودش برای آقای دانیال زاده تسهیلگری کرده است.

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

از طرف دیگر طبری سال‌ها در برج روما سکونت داشته و متهم است که سه واحد این برج رشوه گرفته که آقای دانیال زاده سازنده آن است. روما یکی از گران‌ترین برج‌های مسکونی تهران در کامرانیه شمالی با ۶۵ آپارتمان مسکونی در ۱۵ طبقه است. مساحت زمین این برج هفت هزار متر مربع است و سالن بیلیارد، سینما، استخر، باشگاه و لابی بزرگ هزار متری به علاوه سیستم‌های پیشرفته صوتی و تصویری دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
طبری همچنین در دادگاه متهم شده که از آقای دانیال‌زاده در یک برج نزدیک فلورا در پاسداران تهران که در دست ساخت دارد، یک واحد مسکونی ۶۳۶ متری رشوه گرفته است و در مقابل به طور مشخص ادعا شده که آقای طبری با استفاده از نفوذ خودش چندین بار آقای دانیال‌زاده را از دست قانون نجات داده است.البته خود آقای طبری این ادعا را رد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
به هرحال نام آقای دانیال‌زاده در پرونده مه‌آفرید خسروی و همین‌طور در پرونده حسین فریدون، برادر رییس‌جمهوری ایران هم مطرح شده است. رسانه‌های ایران آقای دانیال زاده را سلطان فولاد می‌خوانند که چند سال پیش بازداشت شده بود اما با وجود اتهام سنگین ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی و همچنین دریافت رشوه در پرونده حسین فریدون از زندان آزاد شده و به آلمان رفته بود.
آقای دانیال زاده در جلسه هشتم دادگاه طبری اتهام رشوه به حسین فریدون را رد و همچنین از اطلاع‌رسانی درباره خودش گلایه کرده و گفته است: «به محض اینکه من می‌آیم می‌گویند دانیال زاده آمد و ده‌ها دوربین روی من است. جلسه قبل هم گفتم من از شما گله ندارم، شما هموطنان من هستید اصلا هرکاری با من بکنید هموطنم هستید، اما اینکه حرف من را نصفه و نیمه پخش کنید این را از شما گله‌مندم. حداقل چه درست چه غلط حرفی که زدم را بنویسید».
این متهم گفته است: سه فرزند دارم، دختر کوچکم دکتر است، دختر اولم فوق‌لیسانس آی‌تی دارد و پسرم مدیریت بازرگانی خوانده است. دو فرزندم را در سال‌های ٨٦ و ٨٧ در کانادا گذاشتم. تلاش ایران استار برای یافتن و شنیدن نقطه نظرات فرزندان دانیال زاده در کانادا تا انتشار این خبر به نتیجه نرسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

جلسه هشتم دادگاه طبری در حالی به پایان رسید که به نوشته‌های همشهری چشمان آقای دانیال زاده پر از اشک بوده است. باید دید این پرونده مشهور فساد در ایران در آینده اشک چه کسانی دیگری را در خواهد آورد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, July 6, 2020 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به