ایران استار: به نظر می‌رسد یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری که احتمال به قدرت رسیدن یک فرد هماهنگ با آیت‌الله خامنه‌ای در آن بسیار بالاست، جمهوری اسلامی تصمیم دارد آرایش سیاسی، اجتماعی و امنیتی خاصی را در جهت اتخاذ تصمیم‌های حیاتی بر جامعه ایران حاکم کند. نشانه‌های این تصمیم زیاد است که آخرین آن مربوط به بازداشت موسس و مدیران یک جمعیت خیریه فراگیر در ایران است.
از ایران خبر رسیده است که روز یکشنبه دفتر جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی با بیش از ۱۰ هزار عضو در ایران توسط نیروهای امنیتی در تهران پلمب شده و ماموران امنیتی همزمان با حضور در منزل شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی او را بازداشت کرده‌اند. مرتضی کی‌منش مسئول رسانه‌ای این جمعیت و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل این جمعیت نیز بازداشت شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
جمعیت امام علی یک سازمان مردم نهاد، مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی با شماره ۱۹۰۶۱ به ثبت رسید و فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت کشور دنبال می‌کرد. در حال حاضر این جمعیت ۳۶ خانه ایرانی و ۱۰ نمایندگی فعال در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران و دیگر نقاط شهر تهران دارد. ماموریت اصلی این انجمن کمک به کودکان و زنان نیازمند است که در چند سال گذشته باعث شهرت آن در ایران و برخی کشورهای دیگر شده است.
 
مقدمه چینی رسانه‌ای برای حذف جمعیت خیریه امام علی
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فروردین سال ۱۳۹۸ بود که روزنامه کیهان، وابسته به رهبرجمهوری اسلامی شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی را به فعالیت علیه حکومت ایران و باورهای آن متهم کرد. این روزنامه حکومتی مدعی شد جمعیت امام علی به ترویج خرافات و سیاه‌نمایی علیه انقلاب مشغول است و همچنین به آیت‌الله روح‌الله خمینی، پایه‌گذار جمهوری اسلامی توهین کرده است. مطلب کیهان پس از آن منتشر شد که برخی فعالان رسانه‌ای وابسته به جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی اتهام‌هایی به این جمعیت زدند و برخی از آنها آن را با سازمان مجاهدین خلق مقایسه کردند تا به نوعی زمینه برخورد با این مجموعه فراهم شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کیهان درباره موسس جمعیت امام علی نوشته بود: «میمندی‌نژاد با تشکیل کلاس‌هایی در دانشگاه‌ها به نام "رهیافتی به درون" که از هیپنوتیزم، تیام و یوگا در آن بهره می‌گرفت، دانشجویان را تحت تأثیر القائات خود قرار می‌داد. وی که عقبه دینی و زمینه فکری - مذهبی خود را از پدر به ارث برده همچون پدر، مطالبی را که هیچ ارتباطی به دین ندارد با زیرکی به دین بسته و به خورد جوانان می‌دهد. در این میان، گاه پدر را به خواب می‌بیند که دستور تشکیل کلاس تفسیر قرآن می‌دهد و گاه به دلیل دیگر، آن کلاس تعطیل می‌شود».
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
البته این ماجرا عقبه قدیمی‌تری هم دارد. حاج حسن شایانفر، مدیر مرکز پژوهش‌های روزنامه کیهان در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مصاحبه‌ای با فارس کرد و درباره محمدحسین میمندی‌‌نژاد، پدر شارمین میمندی‌‌نژاد مؤسس جمعیت امام علی (ع) سخن گفت و او را کسی دانست که «در مطبوعه‌‌اش (یعنی مجله رنگین‌کمان) مقاله‌های تند و توهین‌آمیزی علیه امام زمان (عج)، دین و روحانیت نوشته بود». کیهان در دی و بهمن همان سال هم در ستون نیمه پنهان خود مقاله‌ای مفصل به قلم فاطمه فرد در اینباره نوشت.
 
آغاز فاز اجرایی برخورد از اواخر فروردین ۱۳۹۸
به هرحال با این مقدمه چینی‌های امنیتی و رسانه‌ای طبیعی بود که جمعیت امام علی پیشتر در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه نیز از تهدید و بازخواست تلفنی تعدادی از اعضای خود در خلال امدادرسانی به مناطق سیل زده خبر داده بود.
و در نهایت زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی در اردیبهشت ۱۳۹۸ از افزایش فشار بر این سازمان مردم نهاد خبر داد. ایرنا به طور مشخص به نقل وی نوشته بود: «از ابتدای ماه رمضان قرار بود بخشی از درآمد اسنپ فود به طرح "کوچه‌گردان عاشق" که در آن مایحتاج غذایی و بهداشتی هشت هزار خانواده در مناطق محروم کشور تأمین می‌شود، تعلق گیرد. اما چند روز پس از آغاز طرح، برخی نهادهای خاص با این شرکت تماس گرفته و خواستار توقف پروژه شدند».
رحیمی گفته بود: «برای در اختیار قرار گرفتن سالن هم با مجموعه کاخ سعدآباد و هم نیاوران رایزنی کرده بودیم. سعدآباد که قبول کرده بودند، بعد کنسل کردند و گفتند که نمی‌توانیم همکاری داشته باشیم. کاخ نیاوران هم گفتند ما نه به خیر شما نیاز داریم و نه شر شما. این جواب از طرف یک مسئول فرهنگی شهرداری مایه تأسف است. احساس می‌کنند که این مجموعه مال پدری‌شان است که بخواهند در اختیار ما قرار بدهند. ما برای مردم کار می‌کنیم و آنها باید این مجموعه را در اختیار ما قرار دهند. این یک جریان‌سازی و پرونده‌سازی کاملاً علنی و کذب برای تحت تأثیر قرار گرفتن کسانی است که با جمعیت تعامل دارند. این واقعاً جای تأسف است که جمعیتی خدمت‌رسانی می‌کند، اما یک عده‌ای می‌آیند و یک سری دروغ به آن می‌بندند و تهمت می‌زنند، برخی هم که محافظه‌کار هستند و نمی‌خواهند دردسری برایشان ایجاد بشود، روی همین تهمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند».
خانم رحیمی گفته بود: «بدون هیچ مدرک و سندی شما را به همه جریان‌ها وصل می‌کنند. الان ما را به جریان‌هایی وصل کردند که من اصلاً نمی‌دانم که هستند، به سلطنت‌طلب وصل کردند و به همه و همه. شما را به خدا بگذارید کارمان را بکنیم. در رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما و رادیو علیه ما گزارش و خبر رفتند. ما دستمان به‌جایی بند نیست و فقط می‌توانیم شکایت قضایی کنیم».
گویا این موسسه مردم نهاد بابت این اتفاقات با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هم مکاتباتی داشته است اما در نهایت بازداشت‌های امروز و پلمپ شدن دفتر این جمعیت نشان می‌دهد که زور وزارت اطلاعات به دیگر نهاد امنینی جمهوری اسلامی یعنی اطلاعات سپاه نرسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به هر حال برخورد با جمعیت امام علی ریشه در پیش‌‌بینی اتفاقات مهم سیاسی از سوی جمهوری اسلامی در آتیه نزدیک دارد و به نظر می‌رسد حکومت ایران قصد ندارد در روز تصمیم‌های مهم هیچ چیز را قضا و قدر سپرده باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 21, 2020 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به