ایران استار: بازتاب واکنش مجدد ترودو نسبت به اتفاقات آمریکا و اظهارات جالب توجه رییس بانک مرکزی ایران درباره رابطه تزریق ارز به بازار ایران و پرداخت اقساط خانه در کانادا و همچنین مخالفت دوباره دولت ترودو با بازگشت روسیه به جی هفت از جمله مطالبی بود که با محوریت کانادا در رسانه‌های ایران منتشر شده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
ادامه علاقه رسانه‌های ایران با مخالفت کانادا با بازگشت روسیه به جی هفت
مخالفت کانادا با پیشنهاد آمریکا و عدم پذیرش روسیه در جی هفت همچنان مورد توجه رسانه‌های ایران است.
در همین باره خبرگزاری ایرنا نوشت که سران انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جمع گروه موسوم به جی ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) مخالفت کردند - اقدامی که حاکی از عمیق‌تر شدن  اختلاف با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در باب این موضوع است. ترامپ روز یکشنبه ضمن تعویق برگزاری نشست حضوری جی ۷ به میزبانی واشنگتن، این گروه را در قالب فعلی «منسوخ» اعلام کرد و از لزوم توسعه آن با هدف پاسخگویی به نیازهای روز جهان سخن گفت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

همچنین وی از تمایل برای دعوت از سران روسیه، هند، کره جنوبی و استرالیا برای حضور در نشست ۲۰۲۰ خبر داد. اکنون، با وجود آنکه ترامپ به صراحت نگفته که خواهان عضویت دائم این کشورها در جی ۷ است؛ همینکه نام روسیه را در جمع مدعوین قرار داده، برایش دردسرساز شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
روسیه تا سال ۲۰۱۴، عضوی از این گروه بود که در آن زمان جی ۸ نامیده می‌شد. اما بعد از آنکه با برگزاری رفراندوم، شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد؛ از جانب شرکای غربی طرد شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اکنون سران کانادا و انگلیس مدعی هستند که نگرانی از بابت رفتارهای روسیه به قوت خود باقی است و همین امر مانع از احیاء جی ۸ می‌شود. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این باره مدعی شد: با الحاق کریمه، روسیه به قوانین بین‌المللی بی‌احترامی کرد و همین موضوع دلیل اخراج از جی ۷ است. سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم می‌گوید وی هرگونه پیشنهاد برای پیوستن مجدد روسیه به گروه را وتو خواهد کرد.
این اظهارات در حالی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان یک روز قبل از اعلام ترامپ مبنی بر تعویق نشست، به بهانه شیوع کرونا، به دعوت وی مبنی بر مشارکت حضوری در نشست پاسخ منفی داد - اقدامی که می‌توان آن را تلاش برای به چالش کشیدن قدرت رهبری آمریکا در مسائل جهانی تعبیر کرد.
 
بازتاب واکنش ترودو نسبت به حوادث آمریکا
اظهارات دوباره نخست وزير کانادا درباره حواث آمریکا دوباره مورد  توجه گسترده رسانه های ایران قرار گرفت.
در همین باره خبرگزاری وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی نقل از رویترز نوشت: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره فراخوان احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات به مدت بیش از ۲۰ ثانیه سکوت کرد و سپس هشدار داد کانادا با وحشت در حال تماشای اتفاقات آمریکاست. وی گفت «ما همه با وحشت و حیرت در حال تماشای رخدادهای آمریکا هستیم». ترودو گفت: «اکنون زمان کنار هم آوردن مردم است. اکنون زمان گوش دادن و فهمیدن آن است که بی‌عدالتی با وجود پیشرفت در سال‌ها و دهه‌ها هنوز هم ادامه دارد».
 
رابطه عدم تزریق ارز به بازار ایران و عدم پرداخت اقساط خانه در کانادا چیست؟!
عبدالناصر همتی، ریس بانک مرکزی ایران روز سه شنبه ادعاهای جالبی را درباره جلوگیری از تزریق ارز به بازار ایران با عدم پرداخت اقساط خانه در کانادا مطرح کرد.
همتی در در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه دخل و خرج بودجه کشور با بانک مرکزی را باید اصلاح کنیم و در این خصوص رئیس جمهور هم به‌درستی چند روز پیش تأکید کردند که "بنا  نداریم دست در جیب بانک مرکزی کنیم."
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ما وقتی جلوی این موضوع (تزریق ارز به بازار) را گرفتیم خیلی‌ها گفتند "ما نمی‌توانیم اقساط‌مان را در کانادا و جاهای دیگر پرداخت کنیم" چرا که با سود بالای ۲۵ درصدی که از بانک‌ها می‌گرفتند و تبدیل آن به ارز ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ تومانی اقساط خانه‌های خریداری‌شده در خارج را می‌پرداختند، یعنی به خرید ملک در خارج کشور سوبسید می‌دادیم، بنابراین از اواسط سال ۹۷، در حاشیه بازار مداخله و روش را عوض کردیم.
همتی تأکید کرد: ما سیاست‌های ارزی را اصلاح کرده‌ایم و به‌سمت مدیریت علمی ارز و تأمین کالاهای اساسی دارو و مواد اولیه رفته‌ایم، سیاست‌های اعتباری را در جهت تأمین تولید و مولد کردن تسهیلات بانکی اصلاح کرده‌ایم تا به تولید مستقیم برسد و در سیاست‌های نظارتی کنترل بر بانک‌ها و کاهش ناترازی آنها را هدف قرار دادیم.
  
چرا کانادا در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها از ایران موفق‌تر است؟
خبرگزاری ایسنا گزارشی نوشته که در بخشی از آن اشاره شده که چرا کشوری مثل کانادا در مقایسه با ایران در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها توفیق بیشتری دارد.
در این گزارش آمده است: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایران که دارای اقلیم و پوشش گیاهی متفاوتی هستند هرساله اتفاق افتاده که بیشتر آنها توسط انسان و به صورت عمدی آغاز می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مؤثرترین راه برای کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگل، یافتن سریع آتش و واکنش همه‌جانبه با تمام اقدامات حفاظتی است. در واقع شناسایی مناطق با احتمال وقوع آتش‌سوزی و طبقه‌بندی مناطق خطر ایجاد آتش‌سوزی و توزیع مکانی آن از جمله شیوه‌های مناسب در مهار و کاهش سطوح آتش‌سوزی می‌تواند باشد. امروزه کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا  آتش‌سوزی جنگل‌ها را با استفاده از ابزارهای گوناگونی شامل ایستگاه‌های هواشناسی خودکار کنترل شونده از راه دور پیش‌بینی و ردیابی می‌کنند. البته این ایستگاه‌ها گران قیمت بوده ولی نواحی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, June 2, 2020 - 18:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به