ایران استار: به گفته معاون وزیر بهداشت دولت ایران از ۳۱ استان ۲۶ استان ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اند و تنها ۵ استان با حدود جمعیت ۱۰ میلیون نفر در شرایط بحرانی نیستند.

۷۳ میلیون ایرانی در تیررس مستقیم کرونا
آمار فوق ارائه شده توسط آقای ایرج حریرچی به آن معناست که از جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران حدود ۷۳ میلیون نفر در عمل در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و هر آن احتمال می رود به این ویروس عالمگیر مبتلا شوند. همین وضعیت نابسامان سبب شده تا مسئولان جمهوری اسلامی به فکر تهمیدات جدید از جمله ایجاد موانع ترافیکی برای جلوگیری از افزایش کرونا باشند. به گفته حریرچی: «از آنجا که بیشتر محدودیت‌ها تأثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد نیازمند احتیاط در اجرا می‌باشد، اما اگر آمار مرگ و میر و بستری افزایش داشته باشد دولت مجبور به اعمال تعطیلات بیشتری خواهد شد کما اینکه سطوح شغلی ۳ و ۴ در تهران مانند اماکن ورزشی، تالارها و آریشگاه‌های زنانه تعطیل می‌باشد».

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
طبق آمار رسمی در ایران در تاریخ ۷ مرداد امسال ۲۳۵ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که یکی از بالاترین آمارهای فوت روزانه از ابتدای شروع کرونا بوده است. این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت ایران می گویند ظرف دو هفته آینده باید شاهد افزایش بیشتر این آمار باشیم که در نتیجه آن می‌توان ایران را جز چند نقطه بحرانی کرونا در جهان قلمداد کرد.
 
چالش مراسم محرم در راه است
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آمار عجیب رشد ابتلا و فوت براثر کرونا در ایران در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی قصد دارند به هر شکل ممکن مراسم ایام محرم را در ایران برگزار کنند. به تازگی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع حوزه علمیه قم هم تاکید کرده که کرونا نباید سبب تعطیلی این مراسم شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
البته آقای حریرچی از مخالفت تلویحی وزارت بهداشت با برگزاری مراسم محرم خبر داده و گفته است: «که امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در وزارت بهداشت برگزار شد اصل جلسه به پیشگیری از ابتلاء به کرونا بنا شده بود، زیرا طبق دستورات اسلامی حفظ جان مسلمین از اوجب واجبات است. اصل هر گونه تجمع مغایر با مقررات بهداشتی است به این علت برپایی مراسم و مناسبت‌های باشکوه عزاداری مانند سال‌های قبل اصلاً امکان ندارد و شدنی نیست».
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
البته بعید است که این مخالفت چندان کارساز باشد کما اینکه حسن روحانی پیشتر گفته است که با استناد به تجربه ماه رمضان در ایام کرونا مراسم محرم چه در شهر و روستا، چه در مناطق قرمز یا سفید باید انجام شود. البته روحانی توصیه کرده است که زمان کوتاه‌تری برای مراسم محرم در نظر گرفته شود: «بعضی روزها برای ما ویژه است مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین. ایام عزاداری می‌تواند چهار روز یا پنج روز باشد و زمان عزاداری را کوتاه کنیم اما اصل عزاداری ان شاءالله با شکوه و عظمت خواهد بود». او تاکید کرده است که کسی نمی‌تواند بین دین و علم فاصله بیندازد.
پیش از این احمد علم الهدی امام جمعه تندرو مشهد نیز به تازگی با شکایت از حذف شش ماهه تریبون نماز جمعه، از شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه خواست در زمینه حفظ پایگاه‌ها و ارزش‌های انقلابی تصمیم قطعی بگیرند.
او گفته است: «اگر تا آخر سال بخواهیم با همین مدیریت حذف و محدودسازی در فعالیت‌ها و ارتباطات زندگی کنیم خسارت‌هایی به بار می‌آید که از خسارت جانی ویروس شاید به مراتب بیشتر و غیرقابل تحمل‌تر باشد».
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در این میان داستان راهپیمایی اربعین به سمت عراق هم به یک مساله جدی تبدیل شده است که البته باید منتظر ماند و دید مسئولان عراقی‌ زیر بار برگزاری این مراسم می‌روند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 28, 2020 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به