فورد گفت: ایمنی فرزندان ما اولویت اصلی من است و من هرگز آن را در معرض خطر غیرضروری قرار نمی‌دهم
داگ فورد، نخست وزیر انتاریو امروز (۱۹ مه) اعلان کرد مدارس انتاریو که پیشتر بعلت کرونا تعطیل شده و قرار بود در ماه ژوئن بازگشایی شوند، بازگشایی نخواهند شد و دانش‌آموزان تا سپتامبر مدرسه نخواهند رفت. دولت همچنین اعلام کرد مدارس خصوصی، مراکز مراقبت از کودکان دارای مجوز و برنامه‌های پیش‌دبستانی نیز تعطیل خواهند ماند. دولت استانی با اعلام این خبر گفت: یادگیری آنلاین برای بقیه سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و کلاس‌های حضوری تا بعد از تعطیلات تابستان از سر گرفته نمی‌شوند.
مدارس در سراسر این استان که پُرجمعیت‌ترین استان کاناداست از ۱۳ مارس باز نشده است. در ابتدا، قرار بود مدارس دو هفته پس از تعطیلات ماه مارس بازگشایی شوند، اما در تلاش برای کمک به کُند کردن گسترش کرونا، این تعطیلی چندین بار تمدید شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
داگ فورد در اینباره با تحکم گفت: "ایمنی فرزندان ما اولویت اصلی من است و من هرگز آن را در معرض خطر غیرضروری قرار نمی‌دهم. پس از بررسی دقیق، و مشورت با متخصصان بهداشت، ما به این نتیجه واضح رسیدیم: در حال حاضر نمی‌توان مدارس را بازگشایی کرد. من ریسک این خطر را نمی‌پذیرم. این تصمیم آسانی نیست، ولی تصمیم درستی‌ست".
استفن لچه، وزیر آموزش و پرورش انتاریو می‌گوید که وی برنامه‌ی بازگشایی مدارس در سپتامبر را، قبل از پایان ماه ژوئن اعلان خواهد کرد. وی به مدارس هشدار داد: وقتی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آتی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به مدارس برمی‌گردند، همه چیز مثل سابق نخواهد بود. وی در طی ماه گذشته توانست سرانجام پس از چند ده سال با اعتراضات و تظاهرات و مخالفت اتحادیه‌های معلمان مدارس دولتی و کاتولیک به توافق برسد.
لچه گفت همه دانش‌آموزانی که قبل از تعطیل شدن مدارس قرار بود از مقطع متوسطه فارغ‌التحصیل شوند، فارغ‌التحصیل خواهند شد و همه دانش آموزان کارنامه خود را خواهند گرفت. در ماه آوریل، سه هفته پس از تعطیلی مدارس، دولت انتاریو برنامه یادگیری آنلاین را برای کمک به دانش آموزان در طول مدت تعطیلی مدارس برنامه‌ریزی و اجرا کرد و امیدوار است این برنامه کمی جبران عقب افتادن برنامه عادی مدارس را کرده باشد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
معلمان، داوطلب کمک شوند
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این استان هفته گذشته از کارکنان آموزش و پرورش خواسته بود در صورت توانایی به طور داوطلبانه به کمبود نیروهای بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، پناهگاه‌های بیخانمان‌ها و سایر نقاط ضعیف اجتماع کمک کنند. دولت از کارکنان آموزش و پرورشی که اکنون مشغول تدریس آنلاین نیستند خواسته بود داوطلبانه به هر مرکزی مانند خدمات نگهداری بچه‌ها، نگهداری تاسیسات، آماده‌سازی مواد غذايی، امور حمایت از كودكان و جوانان، امور مدد اجتماعی و کمک آموزشی، کمک برسانند. این استان قول داده بود که همه داوطلبان تجهیزات رایگان آموزشی و ایمنی شخصی در مقابل کرونا را دریافت می‌کنند و در صورت کمک به مقابله با کرونا، واجد شرایط دریافت اضافه دستمزد نیز خواهند بود.
در همین حال، فورد می‌گوید امیدوار است در مرحله دوم بازگشایی، مراكز مراقبت از كودکان بازگشایی شوند. فورد همچنین می‌گوید که اردوهای شبانه تابستانی امسال اجرا نخواهند شد، اما اگر روند کاهش کرونا همچنان بطور خوبی به سوی پایین باشد اردوهای روزانه با رعایت اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی بتوانند افتتاح شوند.
 
مرحله اول؛ مرحله تعیین کننده
امروز (سه‌شنبه) روز نخست مرحله اول بازگشایی تعداد محدودی از مشاغل انتاریوست. همانطور که هفته گذشته از سوی این استان اعلام شد، کلیه ساخت و سازها، برخی خدمات بهداشتی و درمانی، فعالیت‌های فصلی و تفریحی، خدمات خانگی، خدمات حیوانات، و برخی از خرده‌فروشی‌ها مجاز به باز کردن بیزینس‌هایشان شده‌اند. طبق گفته دولت انتاریو ، فروشگاه‌های خرده فروشی‌ در خارج از مراکز خرید، مشروط بر اینکه درب مستقیم به خیابان داشته باشند و اقدامات حفظ فاصله اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع کوید-۱۹ به اجرا بگذارند، مجاز به بازگشایی می‌باشند. این مرحله مهمترین مرحله از بازگشایی‌ست زیرا نتایج آن تعیین خواهد کرد که این استان باید قدمی به کدامین سو بردارد.
فورد گفته بود: "مشاغل فقط در صورت آماده بودن می‌توانند باز شوند" و تأکید کرد که برنامه بازگشایی استان منوط به چگونگی گسترش ویروس در حین این مرحله است. او گفته بود: "واقعیت این است که ما نمی‌توانیم به طور کامل پیش‌بینی کنیم که اوضاع به چه شکلی پیش خواهد رفت، بنابراین اگر شاهد افزایش ناگهانی موارد ابتلا باشیم، باید آماده نشان دادن عکس‌العمل {سریع و درخور} باشیم".
 
متخصصان چه می‌گویند؟
"دکتر سوریو سترنگس"، استاد و رئیس گروه اپیدمیولوژی و زیست‌شناسی دانشگاه غرب انتاریو، گفت: "این تعیین کننده‌ترین مرحله بازگشایی برای بسیاری از کشورهای جهان است. ما، به خصوص در فضاهای داخلی، باید مراقب باشیم تا از تجمع زیاد افراد به مدت طولانی جلوگیری کنیم". او با اشاره به آمار آخر هفته و تعطیلی روز دوشنبه اعلان کرد که موارد جدید ابتلا به کرونا تا حدودی دچار نوسان شده بطوریکه آمار روز جمعه ۳۴۱ ابتلا، در شنبه به ۳۹۱ مورد رسید و سپس در یکشنبه به ۳۴۰ پرونده جدید کاهش یافت و سپس در روز دوشنبه باز هم به ۳۰۴ ابتلای جدید کاهش یافت اما روز سه‌شنبه بطور عجیبی بالا رفت و به ۴۱۸ نفر رسید.
متخصصان از پیش‌بینی در این مرحله خودداری کردند و گفتند رعایت مردم و آمار در واقع همه چیز را تعیین خواهد کرد.
 
مرحله دوم چه زمانی شروع می‌شود؟
رهبران استانی اظهار داشتند كه هر مرحله از چهارچوب سه مرحله‌ای از پیش اعلان شده دولت برای بازگشایی اقتصاد بین دو تا چهار هفته به طول خواهد انجامید؛ بنابراین مقامات بهداشتی وقت دارند تا تأثیر هر مجموعه از تغییرات را تحت نظر داشته باشند. نکته قابل توجه این است که مشاهده علائم در موارد کوید-۱۹ تازه ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

التبه "راد فیلیپس"، وزیر دارایی انتاریو هفته گذشته گفت: "ما گفتیم ... این چارچوب یک نقشه راه است و نه یک برنامه زمانبندی شده برای بازگشایی پیاپی. ما گفتیم این تاریخ‌ها برای دستیابی به برخی از معیارهای لازمه با توجه به آمار و رعایت بهداشت عمومی است. برای اینکه برنامه به پیش برود می‌خواهیم ببینیم که منحنی {اپیدمی} رو به پایین خواهد بود و نه رو به بالا". فیلیپس در پاسخ به این سؤال كه چه كسی تصمیم آخر درباره بازگشایی را خواهد گرفت گفت: "دولت انتاریو"، اما به سرعت توضیح داد: تصمیمات مربوط به کرونای دولت فقط بر اساس "بهترین توصیه‌های بهداشتی و علمی متخصصان" صورت می‌گیرد. وی افزود: "اگر پس از بازگشایی با صدها مورد ابتلای جدید مواجه شدیم، من مطمئنم که به طور قطع اجرای محدودیت‌های سختگیرانه برخواهند گشت... تا زمانی كه ببینیم ابتلا دوباره كاهش یافته باشد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, May 18, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به