شاکی می‌گوید که پلیس وی را دیگران جدا کرده، فحش داده و چیزهای تحریک‌آمیز زیادی گفته تا او را وادار به واکنش و عکس‌العمل کند، اما او پاسخی نداده است
یک سری از اتهامات در پرونده "نپتون چهار"، تقریباً یک دهه بعد، سرانجام به نتیجه رسید و طی آن دو افسر پلیس به دلیل سوء رفتار مجرم شناخته شدند. تقریباً ۱۰ سال پیش بود كه چهار نوجوان سیاه‌پوست در راه رفتن به یک برنامه مشاوره محله در تورنتو، توسط پلیس مورد بازخواست قرار گرفتند، اکنون دو نفر از افسران درگیر در این بازخواست، بعلت بدرفتاری مجرم شناخته شده‌اند.
اعتراض به بدرفتاری افسران پلیس در کمیسیون رفتارهای غیرحرفه‌ای پلیس مورد رسیدگی قرار گرفت و این کمیسیون نتیجه تحقیقاتش را طی تصمیمی، امروز جمعه منتشر کرد. طبق این تصمیم افسران "شارنیل پیس" و "آدام لورنکو" به جرم بازداشت غیرقانونی اشخاص مقصر شناخته شدند. لورنکو همچنین به اتهام یک رفتار غیرقابل اعتبار مقصر شناخته شد و در اتهام رفتار نامعتبر در مقابل یکی نوجوانان دیگر بی‌گناه شناخته شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
دو افسر پلیس تورنتو پس از ده سال مجرم شناخته شدند
این اتهامات بعلت دستگیری سه جوان ۱۵ ساله و یک جوان ۱۶ ساله در "نپتون درایو" در محله "ارتفاعات لارنس" در نوامبر ۲۰۱۱ وارد شده است. این دو پلیس با یک وانت بدون علامت نوجوانان را متوقف کردند و از آنها خواستند که خودشان را شناسایی کنند، این روشی معروف به "کارتینگ" است که اکنون در بسیاری از موارد ممنوع شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۶ یکی از شاکیان گفت که وی از افسران سوال کرده است که آیا او و دوستانش دستگیر شده‌اند یا نه که پاسخ منفی بود، بنابراین با این پاسخ نوجوان تلاش کردند تا آنجا را ترک کنند اما آن وقت بود که افسر لورنکو تصمیم گرفت این شاکی را جدا کرده و به او حمله فیزیکی کند. این شاکی افزود که آنها سپس وی را دیگران جدا کرده، فحش دادند و چیزهای تحریک‌آمیز زیادی گفت تا سعی کند او را وادار به واکنش و عکس‌العمل کنند، اما من پاسخی ندادم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
فیلم‌های ویدئویی مدار بسته نشان می‌دهند که دقایقی پلیس، نوجوانان را کتک می‌زند، در ابتدای فیلم دیده می‌شود که یکی از افسران پلیس به یکی از نوجوان ضربه می‌زند و هنگامی که دو نوجوان و دو دوست او برای متوقف کردن افسر نزدیک می‌شوند افسر اسلحه‌ کشیده و آن را به سمت آنها نشانه می‌رود. وقتی لورنکو تلاش کرد یکی از جوانان را دستگیر کند ، یکی از نوجوانان فریاد زد: "ف‌ - ک یو" و به صورت لورنکو آب دهان پرتاب کرد، پلیس پیس در جلسه دادرسی سال ۲۰۱۸ گفت که وی در این لحظه فکر کرد که نوجوانان دارند "حمله" می‌کنند. شاکی تف انداختن به افسر را انکار می‌کند. هر چهار نوجوان دستگیر و متهم شدند و بعداً در کلانتری بازرسی شدند. پس از چندی سرانجام کلیه اتهامات علیه نوجوانان پس گرفته شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
شاکیان چه می‌گویند؟
در بیانیه‌ای، "جف کارولین" وکیل شاکیان گفت که موکلان وی "ناامید" هستند که افسر رسیدگی به این پرونده "هیچ نشانه‌ای از اقدامات مغرضانه نژادی از طرف هیچ یک از افسران نیافته است". او در بیانیه‌اش آورده: "به نظر من، این بخشی از یک الگوی گسترده‌تری است که نشان می‌دهد عدالت در موارد مربوط به نژادپرستی سیستماتیک در دادگاه‌ها اجرا نمی‌شود". با این وجود ، وی گفت، واقعیت‌های این پرونده گویای "روندهایی است که نشان می‌دهد چگونه نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاه پوستان و تعصب ناخودآگاه در برخوردهای فردی با پلیس دیده می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از آنجایی که همه شاکیان زیر سن قانونی هستند، اسامی آنها قابل ذکر نیست. یکی از چهار نوجوان دادرسی را رها کرد و یکی دیگر به نام "یوهانس برهانو" در یک درگیری در سال ۲۰۱۸ کشته شده که هنوز پرونده این قتل حل نشده باقی مانده است. شاکیان معتقدند که "به طور کلی از نتیجه این پرونده ناامید شده‌اند زیرا آنها معتقدند که نژاد یکی از عوامل اصلی پرونده بوده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, January 22, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به