ایران استار : اظهارات مگان مارکل عروس خانواده سلطنتی در انگلستان درباره نگرانی خانواده سلطنتی از رنگ پوست فرزند وی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان از جمله در کانادا داشته است. مگان مارکل، همسر شاهزاده هری گفته است که قبل از تولد فرزند آنان، خانواده سلطنتی بریتانیا نگران رنگ پوست «آرچی» بودند. او گفت چنین نگرانی‌هایی توضیح می‌دهد که چرا به آرچی، عنوان شاهزاده داده نشد. این درحالی است که همسرش، نوه ملکه انگلستان با پشتیبانی از او قید خانواده سلطنتی را زده و پس از اقامت کوتاه مدتی در یک خانه بزرگ در بریتیش کلمبیا کانادا، که می‌گویند بسرعت برایشان غیر امن شد، به کالیفرنیا آمریکا رفته و اکنون در آنجا زندگی می‌کنند. بحث تامین امنیت آنها در کانادا مدتی در مجلس هر دو کشور انگلستان و کانادا نیز مطرح گشته بود و در مدت کوتاهی تمام دنیا می‌دانستند که آنها در کدام نقطه از کانادا زندگی می‌کنند.
اپرا که یکی از دوستان خانوادگی این زوج است بارها به آنها پیشنهاد مصاحبه داده بود اما رد شده بود. در جریان مصاحبه هری گفت که وقت مصاحبه در آن زمان‌ها نبوده بلکه الان می‌باشد و هر دو تاکید کرده‌اند که این مصاحبه بدون پرداخت هیچ پولی انجام می‌پذیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
بازتاب افشاگری مگان درباره خانواده سلطنتی انگلستان و آنچه باید از مصاحبه وی بدانید
مادر مگان مارکل، عروس آمریکایی خانواده سلطنتی بریتانیا، سیاه‌پوست و پدرش سفیدپوست است. او در پاسخ به این سوال که چه کسی در خانواده سلطنتی چنین نگرانی‌هایی داشته، پاسخی نداد و گفت که او را وادار به سکوت کرده‌اند. هری و همسرش، از وظایف و عناوین سلطنتی خود استعفا کرده و زندگی جدیدی را در ایالات متحده آمریکا آغاز کرده‌اند. آنها در آمریکا ابتدا به خانه "تیلر پری" رفتند و سپس با کمک محافظان وی خانه کنونی که در آن اقامت دارند را خریدند. هری در این مصاحبه دو ساعته، با اشاره به حادثه سال ۱۹۹۷ و مرگ مادرش، پرنسس دایانا، گفت که در نگرانی از تکرار تاریخ و به دلیل نبود تفاهم، خانواده سلطنتی خود را ترک کرده است. البته هری در این مصاحبه به وینفری گفت که نه ملکه الیزابت و نه شاهزاده فیلیپ بخشی از گفتگوها در مورد رنگ پوست آرچی نبودند. در همین حال کارولین هریس، نویسنده و مورخ سلطنتی که اهل تورنتوست در اواخر یکشنبه شب در مصاحبه‌ای گفت: "من فکر می‌کنم این بسیار آسیب زننده است - ایده‌ای که یکی از اعضای ارشد خانواده سلطنتی از آنچه رنگ پوست آرچی بوده ابراز نگرانی کرده است".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
مگان به وینفری گفت که نگرانی‌های رنگ پوست فرزندشان توسط هری به او منتقل شده بود و وقتی او سوال بیشتری پرسیده، هری از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده و گفته است این "گفتگویی است که من هرگز نمی‌خواهم به اشتراک بگذارم". به گفته هریس: "کاملاً واضح است که هری نمی‌خواست وارد جزئیات شود و احساس می‌کرد که این امر برای سلطنت بسیار مضر است". به گفته هریس این اظهارات یکی از بزرگترین آسیب‌ها به خانواده سلطنتی در طی ده‌های گذشته می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
غریبه‌ها در خانواده سلطنتی دیر هضم می‌شوند
هضم تأثیر تمام گفته‌های هری و مگان به وینفری زمانبر خواهد بود اما برخی اظهارنظرهای اولیه در رسانه‌های انگلیسی امروز صبح حاکی از آن است که حرف‌های هری و مگان تأثیر عمیقی خواهد داشت. جونی دیموند خبرنگار سلطنتی بی‌بی‌سی در یک تحلیل آنلاین نوشت "آنها فشارهای وحشتناک درون کاخ را آشکار کرده‌اند. آنها تصویری از افراد خانواده‌ای بی‌احساس را ترسیم کرده‌اند. آنها از نژادپرستی در خانواده سلطنتی صحبت کرده‌اند. این یک مصاحبه ویرانگر بود". گاردین گزارش داد که هری و مگان در مورد صحبت‌های وینفری در خانواده سلطنتی درباره رنگ پوست آرچی گفتند: "ادعایی لعنتی که موج‌های سهمگینی را به حرکت در می‌آورد و روابط با کاخ را به مرحله جدیدی می‌رساند".
هریس گفت: "موضوعی که بارها و بارها ظاهر می شود و چیزی است که هری در مصاحبه صریحاً بیان می‌کند، این است که خانواده سلطنتی به نظر مطبوعات تابلوئید توجه دارند. این ممکن است به خوبی بر تصمیمات تأثیرگذار باشد تا در مورد نحوه درمان مگان صحبت نکنند و این ممکن است در برخی دیگر از تصمیمات نیز تأثیر بگذارد". مگان به وضوح گفت که خاندان سلطنتی حاضرند به راحتی دروغ بگویند و به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که وی احساس کند که نمی‌تواند راست بگوید.
از مصاحبه روز یکشنبه چنین برمی‌آید که موضوعاتی که در گذشته خانواده سلطنتی را نگران کرده بودند، ممکن است اکنون نیز نگران کننده باشند. هریس نوشته است: "حتی در قرن ۲۱، بعد از همه مشکلاتی که خانواده سلطنتی در دهه ۱۹۹۰ با فروپاشی ازدواج پرنس چارلز و پرنس اندرو با آن روبرو شدند ... هنوز به نظر نمی‌رسد که راهی برای آن یافته باشند".
در طول مصاحبه هری و مگان به طور مکرر نسبت به ملکه احترام و تحسین می‌کردند اما در مورد اینکه چه کسی مسئول برخی از مسائل جدی که مطرح کرده‌اند، تردیدهای قابل توجهی وجود دارد. هریس نوشت: "ما می‌دانیم كه آنها به ملكه احترام می‌گذارند و رابطه شخصی خوبی با ملكه دارند. ما می‌دانیم كه مگان با كیت درگیری داشت اما می‌گوید كیت عذرخواهی كرد و مگان او را بخشید و به نظر او كیت شخص بدی نیست. اما وقتی صحبت از این می‌شود که چه کسی نظرات نژادپرستانه درباره ظاهر آرچی داده یا چه کسی مستقیماً سلامتی روانی مگان را تحت تاثیر قرار داده ما جزئیات خاصی نداریم". در طی مصاحبه مگان و هری گفتند که کیت مگان را به گریه انداخته و اینکه خانواده سلطنتی مگان را در ابتدا پذیرفتند اما سپس او را بلوکه کردند. مصاحبه‌های برجسته سلطنتی از جمله این موارد - به ویژه مصاحبه مادر هری یعنی پرنسس دیانا در سال ۱۹۹۵ به طور معمول بازتاب و تاثیر گسترده دارند و باید دید که تأثیر ماندگار این مصاحبه چه بوده است.
هری همچنین در این مصاحبه مورد امید به اصلاح روابط خود با پدرش صحبت كرد - "من همیشه او را دوست خواهم داشت اما صدمات زیادی رخ داده است". او گفت كه واقعاً احساس ناامیدی می‌كند و زمانی را یادآوری كرد كه پدرش به تلفن‌هایش جواب نمی‌داد و به وی گفت که برایش یادداشت بنویسد. هری گفت: "امیدوارم که زمان همه چیز را حل کند" و در ادامه افزود که وی با مشکلات مالی و رفتاری نیز روبرو بوده است. از سوی دیگر فشارها روی مگان در حدی بوده که به گفته مگان، وی به فکر خودکشی افتاده بود. مگان افزوده که برای این فشارها تصمیم گرفته که مشاوره بگیرد اما حتی کاخ اجازه چنین کمک گرفتنی را به او نداده است.
حالا باید منتظر ماند و دیدی کاخ باکینگهام چگونه به همه اینها پاسخ می‌دهد. به طور کلی رویکرد عمومی در مواردی از جمله این مصاحبه سکوت بوده است و این سکوت به معنای عزمی راسخ برای انجام وظایف منظم تلقی می‌شود. درست پیش از پخش این مصاحبه ملکه با پرداخت ۱۰ میلیون دلار پیامی که شامل همدلی مردمی بود را پخش کرد و یک روز پیش از آن نیز خاندان سلطنتی گفت که اشخاصی از رفتارهای مگان در انگلستان شاکی هستند و این خاندان حتما به شکایات رسیدگی می‌کند. اکنون محتمل بنظر می‌رسد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی به طور غیر رسمی به این مصاحبه پاسخ دهد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

هریس در یک جمع بندی در این بار گفته است: "کاملاً واضح است که موسسه خاندان سلطنتی در انطباق با نیازهای افرادی که با خانواده سلطنتی ازدواج می کنند مشکل دارد و روشن است که مگان در نقش جدیدش مورد حمایت قرار نگرفته است".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 8, 2021 - 17:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به