طی این توافق، دولت عراق می‌بایست یک جدول زمانی برای عقب‌نشینی سریع نیروهای آمریکایی ارائه دهد
امروز سخنگوی شبه نظامیان عراقی با "آتش بس مشروط" با ارتش آمریکا موافقت کرد و بدین شکل تا اطلاع ثانوی حملات به ارتش آمریکا در عراق متوقف می‌شود تا این کشور زودتر از عراق خارج شود. گروهی از شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران توافق کرد که حملات موشکی تقریبا روزانه خود به ۶ پایگاه باقیمانده نیروهای آمریکایی را به حالت تعلیق درآورند، به شرطی که دولت عراق یک جدول زمانی برای عقب‌نشینی سریع نیروهای آمریکایی ارائه دهد.
پارلمان عراق چند ماه پیش به دنبال حمله آمریکا به کاروان قاسم سلیمانی، سردار و فرمانده سپاه قدس ایران به خروج نیروهای خارجی از این کشور رای داده بود که اگرچه با موافقت آمریکا مواجه شد اما آمریکا از ارائه برنامه خروج نیروهایش تاکنون امتناع کرده است. در طی این مدت نیروهای این کشور مرتبا مورد حمله قرار گرفته و حداقل از ۵ پایگاه خود در عراق خارج شده‌اند که بیشتر این خروج‌ها به معنای جابجایی نیروهایشان در عراق از یک پایگاه به پایگاهی دیگر بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
توافق آمریکا با شبه‌نظامیان عراقی در آتش‌بس و خروج سریع آمریکا از عراق
"حمد محی"، سخنگوی گروه "کتائب حزب‌الله" که قبلا نیروهای شبه‌نظامی‌اش با آمریکا چندین مورد درگیری داشته گفت: "جناح‌ها آتش‌بس مشروط ارائه کرده و با آن به توافق رسیده‌اند". وی به رویترز گفت: "این شامل همه جناح‌های مقاومت (ضد آمریكایی در عراق) و همه افرادی می‌شود كه {بطور مستقل} نیروهای آمریكایی را هدف قرار داده‌اند". محی افزود: "اکنون دولت عراق به همراه آمریکا باید مصوبه مجلس در ژانویه مربوط به خروج نیروهای اشغالگر از عراق را اجرایی كند كه مشخصا خواستار خروج همه نیروهای غیر عراقی از عراق است".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تصمیم مجلس عراق پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به فرودگاه بغداد اتخاذ شده که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، سردار و مغز متفکر نظامی ایرانی و ابومهدی المهندس، فرمانده و رئیس شبه نظامی شیعه عراقی شد و این امر باعث ایجاد نگرانی در بروز جنگ در مقیاس کامل بین ایران و آمریکا در خاک عراق شد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
محی گفت كه مهلتی زمانی دقیق برای اجرای این تصمیم مجلس در آتش‌بس ذکر نشده، اما هشدار داد: "اگر آمریكا اصرار به ماندن داشته باشد و به تصمیم مجلس احترام نگذارد، همه فراکسیون‌ها از تمام سلاح‌هایی كه در اختیار دارند استفاده خواهند كرد تا آمریکا را بیرون کنند". وی گفت که شلیک موشک‌های کاتیوشا به سمت نیروهای آمریکایی و مجموعه‌های دیپلماتیکی این کشور صرفاً "پیامی بود که در این کشور از شما استقبال نمی‌شود" و حمله‌های بدتری می‌تواند در پی این حملات باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مقامات آمریکایی کتائب حزب‌الله را مقصر ده‌ها حمله موشکی علیه پایگاه‌ها و نیز سفارتخانه خود در عراق می‌داند. کتائب حزب‌الله انجام این حملات را انکار می‌کند و بجای آن شبه نظامیان کوچکتر و قبلاً ناشناخته مسئولیت انجام برخی از حملات را به عهده گرفته‌اند. این حملات باعث خروج آمریکا از چندین پایگاه در عراق شده است. آخرین پایگاه تخلیه شده توسط آمریکا "تاجی" نام دارد که در اواخر ماه آگوست خالی شد و در ۲۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده و طی ماه‌های گذشته به دفعات با راکت مورد هدف گروه‌های شبه نظامی قرار گرفته بود. پایگاه‌های باقیمانده آمریکا در عراق قرارگاهی در فرودگاه بغداد، پایگاه بلد در صلاح الدین، پایگاه الحبانیه در انبار، پایگاه عین السد در انبار، پایگاه ک۱ در کرکوک و پایگاه الحریر در اربیل هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این در حالیست که آمریکا بعلت زیر آتش قرار گرفتن نیروهایش، عراق را تهدید به تعطیلی سفارتخانه‌اش در بغداد و اجرای تحریم‌های کمرشکن علیه این کشور کرده بود. سفیر آمریکا که سه هفته پیش برای مدتی به کنسولگری این کشور در ناحیه کردستان عراق رفته بود نیز به محض ورود با حملات علیه کنسولگری مواجه شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 11, 2020 - 09:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به