تعداد تقاضاهای مهاجرت اکنون بیش از هر زمان دیگری است و بنابراین ما فقط قادر به رسیدگی کردن به پرونده‌های جاری هستیم
با تاخیرهای روز افزون در کل سیستم مهاجرتی و تغییرات زمانه، اتاوا می‌گوید یک سیستم جدید رسیدگی و پردازش درخواست‌های مهاجرت را راه‌اندازی می‌نماید. اداره مهاجرت کانادا امروز شنبه گفت که پس از کرونا این کشور به یک سیستم جدید سریع‌تر، که مبتنی بر یک بستر دیجیتالی باشد، نیاز خواهد داشت.
بعلاوه دولت فدرال در بودجه سال ۲۰۲۱ متعهد شده كه موج جدیدی از مهاجران با تعداد بیشتری از آنها را در طول ۵ سال آينده وارد کانادا کند و برای این امر بودجه ۴۲۸.۹ ميليون دلاری برای تحويل بستری مناسب كه بتدريج جايگزين سيستم مديريت پرونده‌های کنونی می‌شود، را کنار گذاشته است. قرار است که بستر جدید در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت به کانادا تغییرات اساسی می‌کند
"الكساندر كوهن"، سخنگوی "ماركو مندیچینو" وزیر مهاجرت کانادا گفت كه این سیستم جدید بخشی از تغییر گسترده به سمت سیستم‌های دیجیتالی در سراسر وزارتخانه و دولت است. وی افزود: "{این سیستم جدید} تضمین می‌کند که سیستم مهاجرت ما می‌تواند به طور موثر جوابگوی تعداد فزاینده پرونده‌ها و رسیدگی به آنها باشد و این با کاهش استفاده از سیستم کاغذی کنونی {که به سبب گذشت زمان و تکنولوژی حادث شده} تطابق دارد و منجر به ساده‌تر و آسان‌تر شدن کار متقاضیان و سیستم ما می‌گردد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"رابرت فالکنر"، محقق دانشکده سیاست‌های عمومی دانشگاه کلگری گفت که تعداد پردازش پرونده‌های مهاجرتی کانادا، طی شش سال گذشته مرتبا افت کرده است. وی ادامه داد: "تجزیه و تحلیل داده‌های دولت نشان می‌دهد تعداد پرونده‌های درخواست مهاجرت دریافت شده ۳۴ درصد بیشتر از تعداد پردازش شده آنها در سال گذشته بوده، در حالیکه این نسبت در سال ۲۰۱۹، ۲۱ درصد بوده است". او می‌گوید در کانادا حدود ۱۲۰ برنامه مهاجرتی وجود دارد و نزدیک به نیمی از آنها متقاضیان را ملزم به پُر کردن فرم‌های کاغذی می‌کنند که نتیجتا یا کاغذها و یا افسران مجبور به جابجایی فیزیکی هستند، که بدین شکل محدودیت‌های کرونا هم آغاز و هم پردازش درخواست‌ها را تبدیل به یک چالش جدید نموده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما کوهن هم گفت که تعداد پرونده‌های درخواست مهاجرت پُر شده آنلاین طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش نشان می‌دهد: "تعداد تقاضاهای مهاجرت اکنون بیش از هر زمان دیگری است و بنابراین ما فقط قادر به رسیدگی کردن به پرونده‌های جاری هستیم". کوهن افزوده که وزارت مهاجرت درخواست یک پورتال جدید آنلاین را پیشتر به دولت تقدیم کرده که به برخی از متقاضیان مهاجرتی اجازه می‌دهد تا کل پرونده خود را به صورت دیجیتالی و آنلاین، آغاز کرده و به اتمام برسانند. وی گفت در حالی که این پورتال سرانجام جایگزین روند کاغدی کنونی خواهد شد، اکنون بطور تصادفی یک پرونده از هفت پرونده ورودی را بصورت آزمایشی مدیریت می‌کند تا مشکلات آن پیدا و حل شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
برنامه‌های جدید مهاجرتی چیست و نیازهایشان کدامند؟
فالکنر می‌گوید که دولت اخیراً چندین برنامه جدید، زیر شاخه مهاجرت اقتصادی ایجاد کرده، از جمله برنامه‌هایی که به ساکنان هنگ‌کنگ اجازه می‌دهد راحت‌تر و سریع‌تر به کانادا مهاجرت کنند، و یا برنامه دیگری که به برخی از افراد که دارای اقامت موقت در کانادا هستند (مانند دانشجویان بین‌المللی و کارگران) امکان می‌دهد اقامت دائم کانادا را کسب کنند. او توضیح می‌دهد که روند کاغذی کنونی به ویژه برای شاخه‌های مهاجرت اقتصادی باعث استرس و سردرگمی و پیچیدگی هم برای افسران و هم برای متقاضیان می‌گردد و دولت باید پیش از اعلان و اجرای هر سیاست عمومی جدید، نیازهای خاص آن برنامه‌ها را بررسی و مشکلاتش را حل کرده باشد".
فالکنر می‌گوید که باید ادغام سیستم مهاجرتی فدرال با سیستم‌های استانی در الویت باشد و می‌افزاید: "ما ۱۰ استان مختلف داریم كه هر كدام از آنها فرآیندهای كاری كاغذی یا آنلاین خودشان خود را دارند. آلبرتا پس از سال‌ها که سیستم کاغذی داشت سرانجام در دو سال گذشته تصمیم گرفت که سیستم خود را با سیستم دولت فدرال کانادا ادغام کند". او توضیح داد که تقریبا نیمی از پرونده‌های مهاجرت اقتصادی از طریق برنامه‌های استانی وارد کشور می‌شوند و مشکل واقعی بزرگ، فدرالیسم در کاناداست که طی آن مهاجرت پدیده‌ای در اختیار دولت فدرال است اما اکنون استان‌ها نیز می‌توانند راسا مهاجر بگیرند".

سیستم آنلاین جدید چیست و چگونه کار می‌کند؟
"اندرو گریفیت"، مدیر سابق شهروندی و چند فرهنگی اداره مهاجرت می‌گوید که اخیراً سعی کرده با اجازه دادن به آنلاین شدن بیشتر اسناد، روند کار اداره را را ساده‌تر کند. او گفت: "این تغییرات به راحتی یک شبه انجام نمی‌شوند و وعده اتاوا مبنی بر هزینه كردن نزدیک به نیم میلیارد دلار برای راه‌اندازی یک سیستم جدید امری جالب خواهد بود زیرا اجرای پروژه‌های بزرگ فناوری اطلاعات همیشه چالش‌هایی را برای دولت به وجود آورده است". وی گفت که این بخش باید راه‌هایی برای از بین بردن تکرارها و همپوشانی‌هایی که در سیستم مهاجرت فعلی وجود دارد پیدا کند و باید بتواند برای سوالاتی از قبیل "آیا ما به همه آن مراحل نیاز داریم؟ آیا برخی از این مراحل می‌توانند خودکار باشند؟ آیا می‌توانیم از هوش مصنوعی برای تعیین تصمیمات استفاده کنیم؟" پاسخ‌های مناسبی بیابد.
کوهن گفت که "اداره مهاجرت در سال ۲۰۱۸ دو پروژه آزمایشی را با استفاده از تجزیه و تحلیل رایانه‌ای برای کمک به افسران مهاجرت آغاز کرد تا برخی از برنامه‌های ویزای درخواست کنندگان، بطور آنلاین انجام شود. او گفت: "این فناوری اجازه می‌دهد تا روندهای رایانه‌ای تجزیه و تحلیل شود تا الگوهای مشکلات و یا پیچیدگی‌ها شناسایی گردند. هدف این است که به افسران کمک کنیم تا بتوانند پرونده‌های ساده را برای رسیدگی دقیق و سریع، از پرونده‌های پیچیده برای رسیدگی گسترده و به موقع جدا کنند".

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کوهن افزوده که تمام تصمیمات نهایی هر پرونده در همه موارد توسط افسر ویزا گرفته می‌شود و از هوش مصنوعی در این بخش استفاده نمی‌شود: "ما همیشه به دنبال استفاده از فناوری برای بهبود کار کانادایی‌ها و آنهایی که می‌خواهند به کانادا بیایند، هستیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 8, 2021 - 09:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به