آخرین تغییرات مواضع احزاب در هفته آخر سپتامبر 2019
طبق تحلیل‌های "اریک گرنیه" در خصوص نظر سنجی‌های پیش از انتخابات، هیچ یک از دو حزب محافظه‌کار یا لیبرال امکان بدست آوردن اکثریت مطلق را ندارند بنابراین برای تشکیل دولت نیاز به ائتلاف با حزب دیگری را دارند. ائتلاف‌ها در سیاست کانادا بسیار نادر است‌، اگرچه دولت نیودمکرات فعلی در "بریتیش کلمبیا"‌ در ائتلاف با حزب سبز قدرت را در دست دارد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
حزب سبز کانادا از دولت طرفدار خط نفت حمایت نمی‌کند
"الیزابت می"‌، رهبر حزب سبز ‌گفت: "او از دولت اقلیتی که با گسترش خط لوله "ترانس مانتین" ‌موافق باشد حمایت نمی‌کند". می روز چهارشنبه در کنار راه‌آهنی که از بین "نوا اسکوشیا" می‌گذرد و در طول کمپین انتخاباتی کشوری گفت: "اگر مواضع احزاب دیگر اصلاح نشود آنها هرگز پا نمی‌گیرند و هیچ كسی از آنها حمایت نخواهد کرد". او افزود: "این موضوع مربوط به سیاست نیست و یک ضرورت کاملاً واضح است که میانگین افزایش درجه حرارت  بیشتر از 1.5 درجه سانتیگراد آنقدر خطرناک است که چرخه زیست را به هم خواهد زد". می در پاسخ به این سؤال كه آیا راهی وجود دارد كه حزب او بتواند موضع خود را در مورد خط لوله‌ نفت تغییر دهد تأیید كرد نه. او اطمینان دارد که در جریان این انتخابات این حزب چندین کرسی را به خود اختصاص خواهد داد.
در ادامه کارزار انتخاباتی الیزابت می رهبر حزب سبز می‌گوید هربار که یک شرکت، روبات را با کارگر جایگزین کند این شرکت را مجبور می‌کند تا مالیاتی معادل مالیات بر درامد کارگر اخراج شده پرداخت کند.‌ می گفت کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در رابطه با هوش مصنوعی (ای‌آی) است‌، اما نیازهای کارگران باید در صدر بحث های سیاسی قرار گیرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
نیودموکرات‌ها از پروژه خط لوله نفتی حمایت نمی‌کنند
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
"جاگمیت سینگ" رهبر حزب نیو دمکرات در ماه اوت گفت که از یک اقلیت محافظه کار حمایت نمی‌کند. از جاگمیت سینگ در "کمپ‌بل ریور" بریتیش کلمبیا سوال شد که آیا او از دولتی که مصمم به اجرای خط لوله ترانس مانتین‌ است‌، حمایت خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: "من کاملاً مخالف این پروژه هستم، بنابراین من تمام تلاش خود را برای ادامه جنگ با این پروژه خواهم کرد".
هم محافظه کاران و هم لیبرال‌ها متعهد به ساختن خط لوله ترانس مانتین هستند. دولت لیبرال خط لوله را در سال 2018 به 4.5 میلیارد دلار خریداری کرد پس از آنکه نماینده این پروژه‌، "کیندر مورگن" اعلام کرد‌، در مقابل مخالفت بریتیش کلمبیا، برخی جوامع بومی و فعالان محیط امکان ساخت وجود ندارد. این خط لوله می‌تواند نفت سنگین را از آلبرتا تا ساحل بریتیش کلمبیا حمل کند و در صورت اجرا، ظرفیت موجود خط لوله را از 300000 بشکه در روز به 890000 بشکه افزایش خواهد داد به محض اینكه این خط اجرایی شود‌، سالانه 400000 تن گاز گلخانه‌ای بیشتر تولید می‌شود ‌میزانی كه لیبرال ها می‌گویند از اهداف كاهش گاز گلخانه‌ای كانادا تجاوز نمی‌كند.
 
محافظه‌کاران: ترودو را بخاطر رسوایی اس‌ان‌سی دادگاهی می‌کنیم
"اندرو شییر" رهبر محافظه کار کانادا روز پنجشنبه قول داد دادرسی قضایی درباره نقش "جاستین ترودو" نخست وزیر لیبرال در تلاش برای جلوگیری از بررسی پرونده شرکت "اس‌ان‌سی لاوالان" را در ماه آینده به اجرا بگذارد.  او در مونترال گفت: "من به عنوان نخست وزیر آینده‌، تحقیق قضایی خواهم کرد تا کانادایی‌ها بتوانند در نهایت پاسخ های لازم را بدست آورند."
ترودو هرگونه تخلف را رد می‌کند و می‌گوید که وی با ترغیب وزیر سابق دادگستری خود‌، "جودی ویلسون ریبولدز"‌، سعی در نجات مشاغل و حل‌و‌فصل موضوع در خارج از دادگاه را داشته است.
پس از غائله اس‌ان‌سی لاوالان عکس ترودو در یک میهمانی دانشجویی که چهره خود را سیاه کرده بود جدی‌ترین تهدید برای انتخاب مجدد وی در 21 اکتبر است البته او بعد از انتشار این عکس بار‌ها عذر‌خواهی کرد.   
در مقابل این تهدیدات ترودو متعهد شد كه 25٪ به اراضی و اقیانوس‌های محافظت شده در كانادا اضافه کند و در ضمن به شیر حمله کرد که او هیچ برنامه‌ای برای محیط‌زیست ندارد.
 
لیبرال‌ها: 4 سال دیگر کسری بودجه خواهیم داشت
در این کارزار جاستین‌ترودو وعده پشتیبانی از دانش‌آموزان دوره متوسطه و دانشجویان را داده و محل تعیین بودجه این کار را گرفتن مالیات از شرکت‌های بزرگ اینترنتی و مالیات بر کالاهای لوکس دانسته است.
در کل لیبرال‌ها وعده داده‌اند که 9.3 میلیارد دلار در سال‌های 2020-2021 سرمایه‌گذاری جدید انجام دهند؛ این میزان سرمایه‌گذاری در سال چهارم به 17 میلیارد دلار افرایش می‌یابد. کسری بودجه فدرال در سال‌های 2020-2021 به 27.4 میلیارد دلار افزایش می‌یابد و در سال 2023-2024 به 21 میلیارد دلار کاهش می‌یابد. با وعده‌های جدید‌، نرخ بدهی به تولید ناخالص داخلی فدرال همچنان کاهش می‌یابد و از 30.9 درصد در سال های 2020-2021 به 30.2 درصد در 2023-2024 خواهد رسید.
با این حرکت از نظر سیاسی‌، موقعیت لیبرال‌‌ها نسبت به محافظه‌کاران بهتر شده است. ‌بین پیشنهاد لیبرال‌ها برای هزینه بیشتر و تعهد محافظه‌کارانه برای صرف هزینه کمتر. پیشنهادات لیبرال همچنین ممکن است فضای بین آنها و حزب نیودمکرات را کاهش دهد. ترودو به خبرنگاران گفت: "ما کار دیگری را نسبت به محافظه‌کاران انجام می‌دهیم. ما بر روی کانادایی‌های طبقه متوسط سرمایه‌گذاری می‌کنیم این همان کاری‌ است که در طی چهار سال گذشته انجام داده و جواب گرفته‌ایم".
محافظه‌کاران هنوز هم این استدلال را مطرح می‌کنند که راه رشد اقتصاد از طریق کاهش و ریاضت و معافیت‌های مالیاتی است که به نفع‌ ثروتمندان‌ است. محافظه‌کاران هنوز برنامه کامل خود را منتشر نکرده‌اند. آنها قبلاً قول داده بودند که بودجه را تا سال 2024 متعادل خواهند کرد، البته از طرف دیگر گفته‌اند که تصمیمات ترودو باعث شده که آنها فکر متعادل کردن سریع بودجه نباشند.
در این بین " جاگمیت سینگ" رهبر حزب نیو دمکرات گفت حزبش به دانشجویان کمک خواهد کرد و در تامین هزینه‌های دارو و مسکن اقداماتی را انجام خواهد داد او قول داد بهره را از وام‌های دانشجویی حذف کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 2, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به