ایران استار: سرویس تحقیقات نیروهای ارتش کانادا در حال باز کردن یک پرونده برای بررسی ادعاها درباره ارتباطات غیراخلاقی و اتهام‌های جنسی وارده شده به جاناتان ونس، رئیس سابق ستاد دفاع کانادا است. گلوبال نیوز با طرح این ادعا نوشته تایید می‌کند یکی از زیردستان زن ونس درحالی که او رئیس ستاد دفاع بوده، روابط صمیمانه‌ای با او داشته است. در عین حال سخنگوی ارتش گفته: "ما می‌توانیم تایید كنیم كه سرویس تحقیقات نیروهای ارتش کانادا )(CFNIS در حال بررسی این موضوع است اما به منظور حفظ یکپارچگی روند تحقیق، هیچ اطلاعات اضافی در حال حاضر نمی‌تواند ارائه شود".
این اقدام پس از آن صورت گرفت که گلوبال نیوز اعلام کرد ونس - که توسط دولت محافظه کار سابق منصوب شده است - با اتهامات رفتار ناشایست روبرو است و همچنین نماینده دادگستری نیروهای کانادایی نگرانی های خود در مورد ونس را با هارجیت ساججان، دفتر وزیر دفاع در سال ۲۰۱۸ به اشتراک گذاشته است. منابع دولتی روز پنجشنبه گفتند که دفتر ساججان در آن زمان نگرانی‌ها را با دفتر شورای محرمانه در میان گذاشته است. پیر آلن بوجولد، سخنگوی این دفتر گفته است: "همه شایسته یک محل کار امن هستند و ما این مسائل را بسیار جدی می‌گیریم. در کل دولت کانادا از جمله نیروهای مسلح ما اطمینان حاصل می‌کنیم که کلیه مراحل شکایت به درستی دنبال می‌شود". وی در پاسخ به گلوبال نیوز گفته با توجه به سوال شما هیچ اطلاعاتی در اختیار این دفتر قرار نگرفت که بتواند اقدامات بیشتری را انجام دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نمایندگان محافظه کار همچنین روز پنجشنبه خواستار جلسه اضطراری کمیته دفاع ملی برای بررسی اتهامات شدند. در این طرح درخواست شده است که کمیته ظرف پنج روز تشکیل شود و دو جلسه با حداقل دو ساعت جلسه عمومی برگزار شود تا آنچه را که چهار نماینده محافظه کار در کمیته "ادعاهای نگران کننده" مطرح کرده‌اند بررسی شود. گلوبال نیوز همچنین مدعی شد دریادار آرت مک دونالد رئیس ستاد دفاع روز چهارشنبه در یک پیام داخلی به کارکنان ارتش گفته است که تحقیقات در مورد ادعاهای مطرح شده وجود دارد.
 
اتهام به رئیس سابق ستاد دفاع کانادا درباره رفتار ناشایست جنسی با دو کارمند زیردست
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به هرحال در مجموع ادعا شده که ونس با دو مورد رفتار ناشایست با زیردستان زن روبرو شده است. یک مورد در رابطه با ادعای رابطه ونس با یک زن در زمانی است که سمت ارشدتر از او به عنوان وزیر دفاع داشته است. مورد دیگر در رابطه با یک ایمیل است که در آن به نظر می‌رسد ونس به یک دختر زن بسیار جوان‌تر پیشنهاد می‌کند که این دو نفر به تعطیلات بروند به این شکل که اگر دختر راحت بود اتفاقاتی بین آنها بیفتد (clothing optional vacation destination). البته ونس همه ادعاهای مربوط به رفتار نامناسب را رد می کند. او می‌گوید رابطه با زیردستان زن در حالی که وی رئیس ستاد دفاع بود هرگز جنسی نبوده است. او خودش را "حامی" و "دوست" توصیف می‌کند و برای ادعای خودش می گوید که از به یک دادخواست قضایی (Class-action) برای حمایت از قربانیان سوء استفاده جنسی پیوسته بوده است. او می‌گوید هیچ خاطره ای از ایمیل ۲۰۱۲ ندارد و اگر هم آن را ارسال کرده باشد در حد یک شوخی بوده و نه یک درخواست. او می‌گوید که مایل است "عذرخواهی کند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اتهامات کمی بیشتر از دو هفته پس از آن مطرح شد که ونس در تابستان اعلام کرد استعفا خود را به طور رسمی تحویل داد که گلوبال نیوز نوشت دفتر نخست وزیر، ونس را به عنوان نامزد پست عالی مشاور نظامی ناتو توصیه نکرده است. یک منبع ارشد دولتی هم به ادعای گلوبال نیوز گفته است نخست وزیر جاستین ترودو و دفتر نخست وزیر از هیچ ادعایی در مورد ونس قبل از گزارش این رسانه مطلع نبودند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 4, 2021 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به