ایران استار: سرویس اطلاعاتی کانادا در گزارشی ایران را در کنار روسیه و چین به انتشار اطلاعات غیر واقعی درباره کرونا با اهداف استراتژیک متهم کرده است. سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS) در گزارشی طبقه‌بندی نشده با عنوان کرونا: "اثرات جهانی و منافع امنیت ملی کانادا، از سه کشور فوق بعنوان تهدید نام برده است.
سرویس اطلاعات امنیتی کانادا ایران را متهم کرده که با انتشار اطلاعات غلط تقصیرات مربوط به نارسایی‌های داخلی در مقابله با کرونا را به بازیگران خارجی (به ویژه تحریم های ایالات متحده) ارتباط دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اتهام جدید کانادا: انتشار جهانی اطلاعات غلط درباره کرونا توسط جمهوری اسلامی؛ روسیه و چین نیز متهم شدند
در این گزارش علاوه بر ایران، آمده است كه روسیه "به عنوان بخشی از یک برنامه گسترده برای بی‌اعتبار كردن غرب، ارتقا نفوذ روسیه و فشار بر پایان تحریم‌های غرب" به طور فعال اطلاعاتی را منتشر می كند كه غرب را مقصر ویروس کرونا معرفی می‌کند. گزارش می‌افزاید: "چین روی یک کمپین تبلیغاتی متمرکز شده است که از اعتبار و مشروعیت داخلی خود براساس کمک‌های همه‌گیر خود در خارج از کشور محافظت کند". در این گزارش آمده در همان زمان داده‌های آلودگی و مرگ و میر منتشر شده توسط پکن "غیرقابل اعتماد" بوده است. این گزارش ادامه می‌دهد که اطلاعات غلط از ابتدای همه گیری کرونا مبتنی بر نظریه‌های توطئه بنا شده بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"جان تاونسند" سخنگوی سرویس اطلاعات امنیتی کانادا درباره این گزارش گفت که این کشورها از کرونا به عنوان فرصتی برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده کرده‌اند و این اطلاعات نادرست می‌تواند عواقب جدی از جمله تهدید برای امنیت کانادایی‌ها، از جمله از بین بردن اعتماد به نهادهای دموکراتیک و سردرگمی در مورد سیاست‌های دولت و اعلامیه‌ها از جمله اطلاعات درباره کرونا به همراه داشته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در عین حال سفارت چین در کانادا انتشار اطلاعات غیرمجاز را تکذیب کرده است و سفارت روسیه اعلام کرد پس از دریافت رسمی بیانیه سرویس اطلاعات امنیتی کانادا در این باره اظهار نظر می‌کند. ایران هم از زمان قطع روابط دیپلماتیک این کشورها در سال ۲۰۱۲ در کانادا سفارت ندارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
پروفسور "استفانی کاروین"، دانشیار روابط بین‌الملل در دانشکده امور بین‌الملل "نورمن پاترسون" معتقد است مسکو و پکن برای اهداف مختلف درگیر اطلاعات غیرواقعی درباره کرونا هستند. وی گفت: "در مورد روسیه این فقط نوعی ادامه تلاش برای ایجاد اختلاف در دموکراسی‌های غربی با تقویت نظریه‌های توطئه و تلاش برای بی‌اعتبار کردن ابتکارات خاصی است که دولت ها انجام می دهند". او افزود: "اما چین اهداف متفاوتی دارد؛ من فکر می‌کنم آنها عمدتاً به شهرت بین‌المللی خودشان و موضوع عدم شفافیت نسبت کرونا توجه دارند و ادعا کرده‌اند که همه گیری ممکن است در واقع در کشورهای دیگر مانند ایتالیا آغاز شده باشد. بنابراین آنچه که ما واقعاً می‌بینیم، بازیگران متنوعی است که برای اهداف مختلفی درگیر این کار هستند".
براساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو انجام شده به طور کلی اطلاعات غلط درباره کرونا بر رفتارهای مراقبتی تاثیر داشته از جمله انطباق کمتر با ضرورت فاصله اجتماعی و اعتماد بیشتر به اطلاعات غلط شبکه‌های اجتماعی. یکی از نویسندگان این گزارش در دانشگاه مک گیل گفته که شواهد اندکی مبنی بر تأثیر کمپین های ضد اطلاعات وجود دارد و بیشتر اطلاعات غلط توسط افرادی که از طریق سیاسی در اینترنت فعالیت می‌کنند، منتشر شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هفته گذشته نیز ارزیابی ملی تهدیدات سایبری ۲۰۲۰ روسیه، چین و ایران و همچنین کره شمالی را مشخص کرد و گفت که برنامه‌های سایبری تحت حمایت آنها بزرگترین تهدید استراتژیک برای کانادا است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 3, 2020 - 21:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به