علاوه بر سیاست‌های آب و هوایی، او گفته كه می‌خواهد حداقل ۵ سیاست مترقی دیگر را به پیش ببرد
امشب، شنبه ۴ اکتبر، حزب سبز فدرال کانادا در انتخابات دوران کرونا، "آنامی پاول"، یک وکیل زن، سیاهپوست، دو زبانه، یهودی و تورنتویی را به عنوان رهبر بعدی خود انتخاب کرده و مسابقه یک ساله جایگزینی "الیزابت می" رهبر طولانی مدت خود را پایان داد. آنامی هنوز به مجلس کانادا راه نیافته و از بیرون مجلس به رهبری این حزب خواهد پرداخت و امیدوار است در انتخابات میان‌دوره‌ای به اتاوا برود.
او پیشتاز آخرین دور رای‌گیری نهایی درون حزبی بود و پیشتر با جمع‌آوری بیشترین پول (۲۰۶،۰۰۰ دلار) و حمایت تعدادی از نامزدهای سابق حزب سبز، نسبت به دیگر نامزدان، شرایط بهتری داشت. یک مقام حزب سبز گفت که مجموعا ۲۳،۸۷۷ رای‌دهنده در این انتخابات شرکت کردند که ۶۹ درصد مشارکت اعضا را نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آنامی پاول و شکستن موانع: اولین سیاهپوست یهودی که رهبر حزب سبزها شد
آنامی متولد کانادا و از مهاجران کارائیب است، او اولین رهبر دائمی سیاه‌پوست و دومین یهودی‌ست که در یک حزب سیاسی بزرگ فدرال کاناد رهبر می‌شود. او در بیشتر دوره‌های ۱۴ سال گذشته با رهبر سابق حزب (می) ارتباط نزدیکی داشته است. می پس از انتخابات گذشته کانادا و به توصیه دخترش تصمیم گرفت رهبریت حزب را به شخص دیگری واگذار کند و قبل از واگذاری رهبریت با التماس از کانادایی‌ها خواست تا برای حل بحران اقلیمی و آب و هوایی اقدامات بیشتری انجام دهند: "مبارزه مداوم علیه کوید-۱۹ نمی‌بایستی حواس شما را از نگرانی‌های محیط زیستی پرت کند".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پاول با ۱۲،۰۹۰ رأی در برابر نزدیکترین رقیب خود، "دیمیتری لاسکاریس"، وکیل رادیکال و "اکوسوسیالیست" دیگر که پس از هشت دور رای‌گیری توانست ۱۰،۰۸۱ رأی جمع کند، به پیروزی رسید. پاول، یکی از نامزدهای معتدل‌تر این انتخابات آنلاین بود که جمعا ۷ نامزد دیگر نیز داشت. او یک برنامه محکم و منسجم زیست محیطی را معرفی کرد که به گفته وی به کانادا کمک خواهد کرد تا با تغییر اقلیمی و آب و هوایی که وی آن را "یک تهدید واقعی کنونی برای زندگی انسان‌ها" نامید، مبارزه کند. او در سخنرانی پس از پیروزی خود گفت: "شما رهبری را برای چالش‌های این زمان انتخاب کرده‌اید. ما باید حزب را با نیازهای این زمان مطابقت دهیم. آن حزبی که خودش را تطبیق می‌دهد، حزب سبز کاناداست. ما حزب این زمانه هستیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی گفت: "دیگر ایده‌ای برای بقیه احزاب کانادا باقی نمانده و آنها از نظر فكری فرسوده شده‌اند. این دورانی‌ست كه نیاز به رهبریی نترس و شجاع دارد و این همان چیزی‌ست كه ما از آن اثری در آخرین سخنرانی تاج و تخت کانادا ندیدیم، ما فقط کلمات پوچ شنیدیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
آیا او به زودی به مجلس می‌رود؟
پاول در آخرین انتخابات فدرال بعنوان نامزد حزب سبز شرکت کرد اما در منطقه خود نفر چهارم شد و کرسی مجلس را به وزیر دارایی سابق لیبرال‌ها، "بیل مورنو" باخت. اگرچه او شکست خورد اما موفق شد تعداد رای سبزها را در این منطقه کاملا لیبرال افزایش دهد. او اکنون پس از استعفای ناگهانی مورنو خودش را نامزد کرده تا در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۶ اکتبر انتخاب شود. رقیب لیبرال وی در این منطقه یک زن سیاه‌پوست دیگری به نام "مارسی لن" است که یک شخصیت شناخته‌شده سابق تلویزیونی‌ست.
پاول می‌گوید: "من در مرکز تورنتو به دنیا آمدم، مادرم در مدارس مرکز تورنتو تدریس می‌کرد، مادربزرگ من هم در بیمارستان‌های مرکز تورنتو کار می‌کرد و در حین کار کمرش شکست. من ساکنان مرکز تورنتو را که حزب لیبرال در ۲۷ سال گذشته از آنها غافل شده، به حال خود رها نمی‌کنم. من برای انتخابات میان‌دوره‌ای این ماه به دیگر نامزدها مبارزه می‌کنم".
 
او چه می‌گوید؟
پاول فراتر از لایحه مالیات کربن کنونی که دولت لیبرال فدرال کانادا به قانون تبدیل کرده، خواستار تنظیم یک مرز مشخص در مصرف کربن شده، بطوریکه بر روی کالاهای وارداتی که باعث بالا بردن کربن در کانادا می‌شود مالیات گرفته شود. وی همچنین قول داده است که روی استخراج نفت از روش "فرکینگ" ممنوعیت ملی بگذارد و گفته که کشور باید از استخراج برخی معادن جلوگیری کند؛ معادنی که وی آنها را بی‌فایده خوانده است. او قول داده که تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را بیشتر و سریع‌تر از پیش نماید.
علاوه بر سیاست‌های آب و هوایی، او گفته كه می‌خواهد سیاست‌های مترقی دیگری از جمله مبارزه با نژادپرستی سیستماتیک در پلیس سلطنتی كانادا؛ تشکیل "مجمع شهروندان" برای انتخابات رأی‌گیری متناسب بجای سیستم کنونی؛ به اجرا گذاشتن حداقل درآمد برای تضمین زندگی کانادایی‌ها؛ راه‌اندازی برنامه دارویی رایگان سرتاسری در کانادا را نیز به ثمر برساند. او می‌گوید: " ما امروزه با دو چالش روبرو هستیم: شبکه امنیت اجتماعی برای زندگی با عزت و امنیت کانادایی‌ها و مقابله با بحران‌ها به ویژه بحران تغییرات اقلیمی و آب و هوایی. این فرصتی استثنایی‌ست برای تشکیل یک جامعه عادلانه و فراگیرتر". سیاست‌های او این حزب را به سمت چپ خواهد برد، وی قبلا از قطع کردن بودجه پلیس حمایت کرده بود و گفته بود جامعه ما باید به درجه‌ای برسد که نیاز به پلیس نداشته باشد. او خواستار کاستن بیشتر بودجه نظامی‌ست و می‌گوید ثروت پولداران کانادایی باید محدود شود.
 
پیروزی تاریخی یک سیاهپوست و یهودی همراه با اهانت
پاول که فارغ التحصیل دانشگاه "پرینستون" و نیز دانشگاه اتاواست در جریان این کارزار مورد حمله نژادپرستانه و ضد یهودی نیز قرار گرفت. در نشست "تالار مجازی" این حزب، برخی از مفسران چندین بار برای اشاره به او از کلمه "سیاه" استفاده کردند، و یک نامزد دیگر انتخابات در یک گفتگوی زنده او را "یهودی ف‌-اینگ" نامید.
پاول اولین رهبر دائمی سیاهپوست، و دومین رهبر یهودی (پس از دیوید لوئیس، رهبر پیشین حزب نیودموکرات) یک حزب مهم فدرال است (اکنون نیز جاگمیت سینگ رهبر حزب نیودموکرات اولین رهبر یک حزب اصلی کاناداست که از اقلیت‌ها به شمار می‌رود). پاول گفته كه کانادا نياز به نمايندگانی دارد که بهتر از سياه‌هان، بومی‌ها و رنگين پوست در سياست‌های كانادا حمایت کنند و افزوده پیروز او نتیجه تلاش‌های افرادی مانند لوئیس و رزماری براون (اولین زنی که برای رهبری یک حزب سیاسی فدرال نامزد شد) بوده است. براون، یک زن سیاه پوست متولد جامائیکاست که در انتخابات رهبری فدرال حزب نیودموکرات در سال ۱۹۷۵ پس از "اد برودبنت" دوم شد.
پاول به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط است و مستقیماً از کبکی‌ها نیز خواست تا از حزب سبز حمایت کنند. وی گفت: "ما یک حزب ملی هستیم و باید در سراسر کشور، به ویژه در کبک کرسی‌ بدست آوریم".
قبل ورود به سیاست فدرال، او به عنوان مشاور در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، و به عنوان افسر سیاسی دفتر نمایندگی کانادا در اتحادیه اروپا در بروکسل، کار می‌کرده است. وی همچنین به تعدادی از سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی، از جمله مشارکت در زیرساخت‌های آب و هوایی و اتحادیه آموزش عالی برای پناهندگان، مشاوره داده است. قبل از نامزدی برای رهبریت حزب، وی منتقد امور بین‌الملل حزب بود.
 
سبزها: حزبی از حاشیه تا دیده شدن
الیزابت می، از آگوست ۲۰۰۶ تا پس از انتخابات گذشته سراسری کانادا، رهبر سابق این حزب بود. از آنجایی که سالیان سال از نظر کسب آرا، حزب سبز به حد نصاب برای راهیابی به مناظره‌های تلویزیونی نمی‌رسید، سرانجام الیزابت می‌ توانست با جلب نظر پخش‌کننده‌های برنامه‌های تلویزیونی و حمایت حزب نیودموکرات در آخرین دوره انتخابات، پا به مناظره‌ها بگذارد و این فرصت را بدست آورد تا برنامه محیط زیست خود را به مردم ارائه نماید. بدین ترتیب حزب توانست بهترین نتیجه انتخاباتی خود (از سال ۲۰۰۸) را با کسب ۶.۸ درصد آرا و ۳ کرسی کسب کند. اما مهمترین موفقیت الیزابت کسب کرسی مجلس در سال ۲۰۱۱ از منطقه جزیره ویکتوریا بود که توانست به مجلس برود و نظریات حزب را بیان کند. از آن زمان، سبزها چندین کرسی استانی در بریتیش کلمبیا، انتاریو و نیوبرانزویک را به دست آوردند و اکنون دومین حزب در پرنس ادوارد آیرلند هستند. آنها با شکست لیبرال‌ها در انتخابات استانی بریتیش کلمبیا توانستند در ائتلاف با حزب نیودموکرات، حکومت تشکیل دهند. بیشتر حامیان حزب در جزیره ونکوور و سایر مناطق بریتیش کلمبیا هستند؛ با این حال، "جنیکا آتوین"، از نیوبرانزویک توانسته به مجلس فدرال راه یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

می منتقد جدی گسترش خطوط نفت و گاز و منابع طبیعی در مجلس است و بعلاوه به دنبال راه‌اندازی برنامه دارویی رایگان سرتاسری و تضمین حداقل درآمد برای کانادایی و کاستن از زرق و برق مجلس است. وی تا زمان استعفا رکورد طولانی‌ترین رهبریت یک حزب در کانادا در مجالس فدرال و استانی را در دست داشت. او در زمان استعفایش گفت که به دخترش قول داده بود که انتخابات ۲۰۱۹ آخرین انتخابات او باشد، اما می‌گوید همچنان به عنوان نماینده مجلس و رهبر حزب در مجلس باقی خواهد ماند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 4, 2020 - 12:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به