در دادگاه بعدی منگ قرار است بحث شود که آیا ادعای حقوقی دادستان کل در رد کردن ارائه اسناد و مدارک آمریکا به هواوی در رابطه با بازداشت اولیه منگ درست بوده یا خیر
کانادا می‌گوید اسناد دادگاه نشان می‌دهند که شرایط لازم برای استرداد "منگ وانژو" مدیر مالی شرکت هوآوی به آمریکا برآورده شده است. امروز جمعه ۳۱ جولای، دادستان کل کانادا گفت مستندات ارسالی به دادگاه بریتیش کلمبیا الزامات استرداد منگ به اتهام کلاهبرداری در بانک را تامین کرده است.
منگ ۴۸ ساله، در دسامبر سال ۲۰۱۸ در حالیکه پس از پایان یک سمینار از طریق خاک کانادا در حال بازگشت به چین بود در فرودگاه ونکوور با حكم آمریكا دستگیر شد. آمریکا در ابتدا گفت که او تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران را شکسته که دلیل کافی برای استرداد او نبود، اما در طی دادگاه علاوه بر وارد کردن  ۱۳ اتهام به وی گفت که وی بانک "اچ‌اس‌بی‌سی" را در مورد معاملات تجاری هواوی با ایران گمراه كرده و بدین ترتیب مرتکب کلاهبرداری مالی جهانی شده که این دلیل جرم کافی برای استرداد اوست. دادگاه کانادا در آوریل امسال رای به استرداد او داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا: اسناد تحویل دادن منگ به آمریکا کامل شد، آمریکا: منگ دروغ گفته بود
منگ از سال ۲۰۱۸ تاکنون در ونکوور با به پا کردن پابند الکترونیکی در خانه خود در حصر خانگی بسر می‌برد و برای جلوگیری از استرداد به آمریکا در دادگاه کانادا مبارزه کرده و گفته که بی‌گناه است. منگ در ابتدا می‌گفت دستگیری او سیاسی اقتصادی بوده و شکستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چین و کانادا جرم نیست بعلاوه جرم او اثبات نشده است. چین بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکاست و هوآوی دومین شرکت بزرگ تلفن‌های هوشمند پس از اپل آمریکاست. پرونده او باعث نزاع دیپلماتیک بین کانادا و چین شد، چین که خواستار آزادی منگ شده پس از مدتی دو كانادایی را در چین بازداشت كرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

وکلا وزیر دادگستری کانادا و "دیوید لامتی" دادستان کل نوشتند: "این شواهد نشان می‌دهد که خانم منگ عمداً اسناد نادرستی را به بانک اچ‌اس‌بی‌سی در تلاش برای حفظ رابطه هواوی با این بانک ارائه کرده است. از آنجا که خانم منگ اعتراف می‌کند که او شخصی مورد نظر در انجام اقدامات مندرج در درخواست استرداد است، لذا کلیه الزامات رسمی برای استرداد او تکمیل شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
امروز هواوی از اظهارنظر در اینباره خودداری کرد و تکرار دفاعیات و استدلال‌های قانونی خود در دادگاه بسنده کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
دادگاه و رو کردن جرم مضاعف توسط آمریکا، دادگاه‌های بعدی
در ماه مه، پس از آنکه آمریکا حداقل دوازده اتهام جدید را به پرونده منگ افزود، قاضی دادگاه عالی بریتیش کلمبیا به این نتیجه رسید که استاندارد قانونی "جرم مضاعف" (به این معنی که اقدامات منگ هم در کانادا و هم در آمریکا می‌تواند یک جرم محسوب شود) رای به پایان دادرسی و استرداد منگ داد. امروز دادگاه اعلان کرد اسنادی که هفته گذشته ثبت شده و امروز جمعه برای رسانه‌ها منتشر شده مقدمه جلسه رسمی رسیدگی به استرداد منگ به آمریکا را تکمیل می‌کند. این اسناد و مدارک شواهد بازداشت منگ را تشریح می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که او باید به آمریکا مستردد شود، برخی از این اسناد تاکنون به وکلای منگ نشان داده نشده‌اند.
جلسات دادرسی بعدی منگ در تاریخ ۱۷ تا ۲۱ اوت در ونکوور برگزار می‌شود و قرار است بحث شود که آیا ادعای حقوقی دادستان کل در رد کردن ارائه اسناد و مدارک آمریکا به هواوی در رابطه با بازداشت اولیه منگ درست بوده یا خیر. این جلسات احتمالا در آوریل ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسند، دادرسی‌های این جلسات استرداد دادگاه کاملی در مورد اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا نیست، بلکه با اسناد و مدارک کنونی فقط بیانگر آنست که احتمال صحت این اتهامات وجود دارد. نهایتا انتظار می‌رود پس از آن منگ به آمریکا فرستاد شود اگرچه احتمال تجدیدنظر در تصمیم‌گیری هر دو طرف وجود دارد و این به معنای طول کشیدن چند سال دیگر این پرونده خواهد بود.
 
آمریکا: اسناد ما می‌گویند منگ دروغ گفته است
اسناد منتشر شده در روز جمعه استدلال‌های دولت آمریکاست در اثبات تقلب منگ برای جلوگیری از استرداد منگ به آمریکا. این اسناد می‌گویند شاهدان، از جمله بازرسان اف‌بی‌آی، مقامات اچ‌اس‌بی‌سی و کارمندان سابق هواوی، مشخص کرده‌اند که منگ به دروغ گفته که هواوی سیستم "اسکای‌کام" را کنترل نمی‌کند. این اسناد می‌گویند شاهدان به دادگاه خواهند گفت كه منگ به یک مدیر ارشد بانک اطمینان داده که "اسکای‌کام" یک شركت محلی هواوی است و هوآوی چین هیچ سهمی از این شرکت را به ایران واگذار نكرده است. چند ساعت پس از این جلسه هواوی اعلام کرد که یک وام ۱.۵ میلیارد دلاری از گروهی از بانک‌های بین‌المللی دریافت کرده که در آن اچ‌اس‌بی‌سی وام‌دهنده اصلی بوده است.
چند روز بعد، شاهدان ناشناسی به سایر کارمندان ارشد بانک ایمیل زده‌اند که "به نظر می‌رسد همه چیز از بالای تنظیم شده و هواوی اظهار داشته که تمام قوانین و تحریم‌ها را رعایت کرده است". اسناد می‌گویند کمیته بررسی ریسک بانک، مسئول منطقه آسیا و اقیانوسیه در هنگ کنگ تشکیل جلسه داد و گفت که پیشنهادات هوآوی به بانک که در آن سهام اسکای‌کام را در سال ۲۰۰۹ خواهد فروخت و منگ نیز در همان سال از سمت خود در هیئت مدیره استعفا خواهد داد را در نظر خواهد گرفت.
آمریکا می‌گوید: "شواهد نشان می‌دهند که خانم منگ به منظور حفظ روابط هواوی با بانک، عمداً مطالب نادرستی را به بانک ارائه کرده و می‌دانسته که با این کار بانک در معرض خطر ضرر اقتصادی قرار خواهد گرفت". و افزوده این اسناد می‌گویند که این شواهد تقلب هوآوی و منگ را اثبات می‌کنند و برای استرداد منگ به آمریکا کافی هستند.
 
منگ چه می‌گوید؟
منگ همه این اتهامات را رد می‌کند و وکلای او ترامپ، رئیس جمهور آمریكا را متهم می‌کنند که با وارد کردن تعداد زیاد و انواع و اقسام اتهامات سعی در مسموم كردن پرونده استرداد منگ دارد و می‌خواهد از منگ بعنوان "ابزار معامله" در مشاجره تجاری بین آمریکا و چین استفاده کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

وکلای منگ قبل از پایان دادگاه استرداد در آوریل، استدلال‌های حقوقی دیگری را آماده ارائه کرده‌اند از جمله یک دادرسی در ماه فوریه آینده که وکلا می‌گویند کنند که دستگیر منگ در دسامبر ۲۰۱۸ قانونی نبوده و در حین دستگیری از او سوء استفاده شده تا برایش روندی ساخته شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 31, 2020 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به