این تجمع با سخنرانی تعدادی از نمایندگان مجلس کانادا و انتاریو همراه بود
روز شنبه (23 نوامبر 2019) ظهر بنا به دعوت فعالان سیاسی شهر تورنتو بتدریج گروه‌هایی به هم پیوسته و اعتراضی مسالمت‌آمیز را در میدان مل‌لست‌من در شمال تورنتو برپا کردند. این تجمع (به ترتیب تعداد) شامل  طرفداران سلطنت، مجاهدین خلق، کردستان آزاد، کمونیست کارگری، چریک‌های فدایی خلق و تعداد دیگری از گروه‌های کوچک‌تر بود، که توسط رسانه‌های اصلی کانادا کاملا پوشش داده می‌شد. برخی از گروه‌ها میکروفن و بلندگوهای خود را به تجمع آورده بودند، و نیز اکثر پرچم‌ها سه رنگ با شیروخورشید بودند که همراه آن هر گروهی هم با پرچم گروه خود حاضر شده بود (بجز مجاهدین خلق که بدون پرچم آمده بودند). عده‌ای با بازوبندهای فیروزه‌ای رنگ در این تجمع شرکت کرده بودند و تعداد بسیار اندکی نیز قسمتی از صورت خود را پوشانیده بودند. شعارهای اصلی این تجمع: مرگ بر جمهوری اسلامی؛ خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله؛ "هی‌هی‌هوهو اسلامیک رژیم ماست گو"؛ جاوید شاه؛ اتحاد اتحاد؛ رضاشاه روحت شاد؛ توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه؛ زندانی سیاسی آزاد باید گردد؛ مرگ بر نایاکی؛ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، بودند. تعداد کمی شعار محلی نیز در حمله به مواضع کنگره ایرانیان کانادا (آی‌سی‌سی) به گوش می‌رسید و بعلاوه اینکه آهنگ "یار دبستانی من" و سرود "ای ایران" نیز پخش و خوانده شد. در این برنامه که حدود دو ساعت طول کشید، و در ساعت 2:30 بعدازظهر که با جمعیت تخمینی هزار نفر به نقطه اوجش رسید، پیتر کنت نماینده محافظه‌کار مجلس کانادا (به زبان انگلیسی)؛ نازنین افشین جم (به زبان انگلیسی)؛ علی احساسی نماینده لیبرال مجلس کانادا (به زبان فارسی)؛ مایکل پارسا نماینده محافظه‌کار مجلس انتاریو (به زبان انگلیسی و فارسی) سخنرانی‌های کوتاهی داشتند.

روز یکشنبه نیز بین ساعات 2 تا 3 بعدازظهر در همان نقطه (میدان مل‌لست‌من تورنتو) تجمعی با فراخوانی "بنای‌برت" (سازمان اتحاد برای منافع یهودیان و اسرائیل و بشریت)، عدالت 88 (سازمان یادبود قربانیان قتل‌عام 67)، همبستگی برای ایرانی دموکراتیک و شورای ایرانیان کانادا تشکیل شد. این برنامه که حدود نیم ساعت طول کشید با سخنرانی "مایکل موستین"، ریاست بنای‌برت و علی احساسی نماینده لیبرال مجلس کانادا (به زبان فارسی) همراه بود که در آن جمعیت حدود 250 نفری که تقریبا 90% آنها ایرانیان بودند، پرچم‌های اکثرا سه رنگ با شیروخورشید و تعداد کمی پرچم کانادا را حمل می‌کردند. شعارهای این گروه نیز مرگ بر جمهوری اسلامی بود.

 سپس در ساعت 6 عصر یکشنبه فراخوان کنگره ایرانیان کانادا در مقابل هارت هاوس دانشگاه تورنتو  (مرکز شهر تورنتو) برگزار شد. طبق فیلم‌های منتشره روی شبکه‌های اجتماعی این مراسم پیش از آغاز با حضور ناصر پولی ممقانی که با بلندگوی سیار و پرچم سه رنگ شیروخورشید نشان به مراسم رفته بود و پرتاب کردن آب‌دهان به پرچم سه رنگ با آرم توحید متوقف شد و با ورود پلیس و بحث میان پلیس از یک سمت، و ناصر پولی ممقانی از سمت دیگر، ادامه کشمکش‌ها به کناره جمعیت کشیده و سپس با حرکتشان وارد جمعیت شده و کار به فحاشی کشید. سرانجام این تجمع حدود 150 نفری با درخواست پلیس تعطیل شد.

گزارش‌ها حاکی‌ست حدود 350 نفر در مونترال و 75 نفر هم در ونکوور در تظاهرات مشابهی حضور بهم رسانیدند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, November 22, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به