دیگر مسئله حاشیه‌ای در این اجلاس عکس‌هایی بود که از بوسه‌های رهبران کشورها با همسران یکدیگر منتشر شده است
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ و نخست وزیر کانادا‌، جاستین ترودو‌، روز یكشنبه در حاشیه نشست "جی 7" با هم دیدار‌ و از توافقنامه تجاری جدید بین دو کشور تمجید کردند. ترودو گفت که موافقت‌نامه جدید آمریکا، مکزیک و کانادا‌ (یو‌اس‌ام‌سی‌ای)، پس از آنکه ترامپ‌ موافقتنامه نفتا را پاره کرد، تنظیم شده و کماکان در حال پیگیری است. او درباره جلسه گروه هفت‌، که امسال در سواحل تفریحی "بیاریتز" فرانسه برگزار شد‌، گفت: "کاملاً واضح است‌ در اطراف میز افرادی نشسته‌اند که مایل به انجام معاملات تجاری هستند".
دیدار با ترامپ مهمترین جلسه یک به یک برای ترودو بود چون انتظار می‌رود در انتخابات فدرال آتی ترودو بخواهد از این توافق‌نامه به نفع خود بهره‌برداری کند. ترودو گفت: "ما معامله‌ای انجام دادیم که برای کارگران‌، شهروندان‌، و طبقه متوسط کانادا خوب است و این چیزی است که ما باید در سراسر دنیا بیشتر شاهد آن باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
روز یکشنبه ترامپ مصمم بود توافق‌نامه جدید را یک پیروزی بزرگ برای خود قلمداد کند و مجددا از دمکرات‌ها خواست تا به تصویب نهایی این قرار داد کمک کنند. او گفت: "من فکر می‌کنم این یک توافق بسیار ویژه است. کشاورزان، اتحادیه‌ها، کارگران، تولیدکنندگان و خلاصه همه آن را دوست دارند. فکر می‌کنم بیشتر دموکرات‌ها هم آن را دوست داشته باشند".
در این دیدار هیچ یک از دو طرف اشاره به اتفاقاتی که در نشست قبلی به وجود آمد نکردند. در جلسه قبلی جی7 که در "چارلوکس" کبک انجام گرفت ترامپ امضای خود را از پای توافق‌نامه جی7 پس گرفت و با عصبانیت توییت‌های شخصی توهین‌آمیزی برای ترودو فرستاد. اما امسال جلسه بین ترودو و ترامپ پس از آن آغاز شد که رهبران گروه جی7 رسماً به کار خود پایان دادند در این نشست رهبران به دنبال آگاهی یافتن از قصد ترامپ در جنگ تجاری با چین بودند زیرا پیش از اجلاس ترامپ قول داده بود که از اول اکتبر تعرفه‌های 250 میلیارد دلار كالا‌های چینی را به 30 درصد افزایش و نیز از اول سپتامبر نیز به تعرفه 300 میلیارد دلار دیگر کالاهای چینی بیافزاید.
علاوه بر ترامپ‌، ترودو با جانسون‌، رهبران گروه 7 شامل "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن‌، "آنگلا مرکل"‌ صدراعظم آلمان‌،"جوزپه كنته" ‌صدر اعظم ایتالیا‌، "امانوئل ماكرون"‌، رئیس جمهور فرانسه و "دونالد توكس" رئیس شورای اروپا‌ نیز در این اجلاس ملاقات داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس و ترودو روز شنبه در حاشیه اجلاس نشستی داشتند و به توافق رسیدند كه اجازه دهند مقامات دو کشور ملاقات بیشتری با هم داشته باشند تا بتوانند مفاد توافق‌نامه موقت تجاری بین دو کشور را بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به سامان برسانند.  
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از دیگر اتفاقات غافلگیرکننده این اجلاس، دیدار حضوری 3 ساعته "ظریف" وزیر امور خارجه ایران در شهر " بیاریتز" فرانسه بود. اگرچه وی در آنجا با مقامات آمریكایی ملاقات نكرد ولی او 30 دقیقه با ماکارون و پیش از آن یک ساعت با وزیر امور خارجه فرانسه در مورد برجام و مواضع ایران، اروپا و آمریکا مذاکره داشت. مقامات ایران و فرانسه این مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دیگر مسئله حاشیه‌ای در این اجلاس عکس‌هایی بود که از بوسه‌های رهبران کشورها با همسران یکدیگر منتشر شده است. مهمترین و جنجال برانگیزترین آنها عکسی است که ملانیا ترامپ در حال بوسیدن احساسی جاستین ترودوست در حالیکه ترامپ دست او را در دست دارد. گفته می‌شود این عکس بخاطر زاویه دوربین و در لحظه‌ای خاص بدین شکل ثبت شده است.
همچنین این اجلاس مصادف شد با آتش‌سوزی بزرگ جنگل آمازون در برزیل که رئیس جمهور راستگرای برزیل ابتدا آن را به گروه‌های خاصی نسبت داد. اجلاس جی 7 با انتشار بیانیه‌ای خواستار محافظت از این جنگل‌ها شد و در انتها اعلان کرد 22 میلیون دلار به برزیل بلاعوض کمک می‌کند. برزیل این کمک را در ابتدا رد کرد و آنرا دخالت در کار کشورش نامید. در این زمان یک کاربر فیس‌بوکی عکسی از رئیس جمهور برزیل همراه همسر جوانش را در کنار عکسی از رئیس جمهور فرانسه با همسر مسن‌تر از خودش گذاشت و نوشت: " حالا شما می‌فهمید
که چرا مکرون بولسونارو را اذیت می‌کند" که رئیس جمهور برزیل در زیر آن نوشت: "دیگه تحقیرش نکن، ها ها ها"؛ مکرون از این اظهارنظر "ابراز تاسف کرد" و آن را "فوق العاده بی‌ادبانه" خواند و سپس رئیس جمهور برزیل گفت کمک‌های جی 7 را می‌پذیرد اگر و فقط اگر مکرون عذرخواهی کند.

سند نهایی:
به گزارش سی‌ان‌ان، در متن این سند آمده است: رهبران گروه هفت مایلند بر وحدت عالی و روحیه مثبت در جریان مذاکرات خود تأکید کنند. در این سند به موضوعات کلیدی نظیر تجارت، ایران، اوکراین، لیبی و هنگ کنگ اشاره شده است.
تجارت
گروه هفت در قبال تجارت جهانی آزاد و عادلانه و ثبات اقتصاد جهانی متعهد است. گروه هفت از وزیران دارایی کشورهای این گروه می‌خواهد که وضعیت اقتصاد جهانی را رصد کنند. از این رو، گروه هفت خواهان تغییر عمیق سازمان تجارت جهانی به منظور اثرگذاری بیشتر در حفاظت از دارایی‌های فکری، حل سریع‌تر مناقشات و مقابله با اقدامات تجاری ناعادلانه است. گروه هفت متعهد است که در سال ۲۰۲۰ به توافقی دست یابد که موانع مقرراتی را تسهیل کند و نظام مالیاتی بین‌المللی را مدرن سازد.
ایران
ما به طور کامل در دو هدف مشترک هستیم؛ حصول اطمینان از این که ایران به تسلیحات هسته‌ای هرگز دست نیابد و نیز ارتقای صلح و ثبات در منطقه.
اوکراین
فرانسه و آلمان نشستی را در چارچوب نرماندی طی هفته‌های آتی برگزار خواهند کرد تا به نتایج ملموس دست یابند.
لیبی
ما در لیبی از توقف جنگ حمایت می‌کنیم که به آتش‌بسی پایدار منجر شود. ما معتقدیم که تنها از طریق راهکار سیاسی است که می‌توان از تحقق ثبات در لیبی اطمینان حاصل کرد. ما به دنبال کنفرانسی بین‌المللی هستیم که تمامی ذی‌نفعان و بازیگران محلی دخیل در این مناقشه در آن شرکت کنند. در این زمینه ما از اقدامات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در زمینه ایجاد امکان برگزاری کنفرانس میان جناح‌های مختلف لیبی حمایت می‌کنیم.
هنگ‌کنگ
گروه هفت بر اهمیت و موجودیت بیانیه چین و انگلیس در خصوص هنگ‌کنگ تأکید می‌کند و خواهان جلوگیری از خشونت است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 28, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به