او گفت هنوز با سایر رهبران مخالف مشورت نکرده تا ببیند آیا پشتیبانی لازم برای سقوط دولت اقلیتی ترودو را بدست خواهد آورد یا خیر
رهبر کبک در مجلس نمایندگان فدرال کانادا امروز چهارشنبه ۱۲ آگوست گفت اگر نخست وزیر جاستین ترودو، وزیر دارایی و رئیس دفترش استعفا ندهند درخواست رأی عدم اعتماد می‌کنم. اما به نظر نمی‌رسد که این موضع وی با حمایت حزب نیودموکرات همراه باشد و این حزب با ۲۴ نماینده همراه با کمک حزب محافظه‌کار نخواهند توانست حزب اقلیتی لیبرال ترودو را عزل کرده و در پاییز انتخابات برگزار کند.
"یو‌فرانسوا بلانشت" رهبر حزب کبک فدرال قبل از نشست برنامه‌ریزی شده مجلس نمایندگان تهدید خود را مطرح و سپس آن را در صحن مجلس نیز تکرار کرد و ابراز انزجار کرد که ترودو حتی حوصله حضور در جلسه را نداشته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رهبر حزب کبک در مجلس: ترودو، مورنو، تلفورد استعفا نکنند درخواست عدم اعتماد می‌دهم
بلانشت گفت: "ما باید بپرسیم آیا این دولت هنوز شایسته اعتماد ماست؟ نمایندگان و مردم به ما پاسخ خواهند داد". بلانشت پیش از این به خبرنگاران گفت افشاگری‌های مربوط به خیریه "وی" در رابطه با ترودو و بیل مورنو، و قرارداد دولت با شرکت استخدام‌کننده شوهر تلفورد اثبات می‌کند که دولت لیبرال دیگر قابل اعتماد نیست. بلانشت گفت حتی در وسط شیوع کوید-۱۹ هم نگه داشتن افرادی که در حال "سوء مدیریت" در دولت هستند، خطرناک‌تر از رای‌گیری از کانادایی‌هاست.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترودو که با خانواده خود در تعطیلات دو هفته‌ای تابستانی است پاسخی به سوال او نداده و بلانشت در اینباره گفت كه او نیز در تعطیلات است اما تصمیم گرفت كه به تعطیلاتش خاتمه دهد تا بتواند در مجلس باشد و به کارهای کشور رسیدگی کند و در ادامه افزود که هنوز با سایر رهبران مخالف مشورت نکرده تا ببیند آیا پشتیبانی لازم برای سقوط دولت اقلیتی ترودو را بدست خواهد آورد یا خیر. با توجه به اینکه دولت ترودو یک دولت اقلیتی‌ست، در صورتیکه در هر یک از لوایح مالی مجلس رای نیاورد (و حداقل با یکی از سه حزب اصلی به توافق نرسد) سقوط می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
دیگر احزاب چه می‌گویند؟ آیا ترودو سقوط می‌کند؟
"جگمت سینگ"، رهبر حزب نیودموکرات فدرال کانادا چهارشنبه در بیانیه کتبی اظهار داشت که دولت می‌تواند با همکاری با حزب او برای تأمین بیمه بیکاری و بهبود مراقبت از کودکان اعتماد بگیرد تا مردم لنگ نمانند. او ادامه داد: "همه اینها مواردی {مردمی} هستند که ما برای تحقق‌شان در مجلس تلاش می‌کنیم حتی اگر اقلیت باشیم".
در حالی که پس از افتتاح مجلس با یک لحظه سکوت برای قربانیان انفجار لبنان، هم محافظه‌کاران و هم کبکی‌ها سؤال‌های آغازین خود را متوجه وزرا و نخست وزیر درباره "وی" و آنچه "رانت" می‌خوانند کردند، سینگ با یک سؤال درباره اینکه کانادایی‌ها چگونه تمام جزئیات پایان کمک‌های اضطراری را در انتهای این ماه خواهند دانست بحث را عوض کرد. دولت امروز رسما گفت که برنامه کمک‌های اضطراری را در آخری این ماه خاتمه بخشیده و مردم را به بیمه بیکاری منتقل می‌کند و البته گفت که جزئیاتش را خیلی زود منتشر می‌نماید.
ترودو و مورنو، وزیر دارای او تحت تحقیقات نهاد اخلاق فدرال برای تضاد منافع با موسسه خیریه "وی"، هستند که خانواده‌هایشان با خیریه ارتباط نزدیک و مسائل مالی داشته‌اند. هر دو قبلا در اینباره در کمیته مجلس شهادت داده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

روز چهارشنبه روز پایانی "اندرو شییر" در مجلس نمایندگان کانادا به عنوان رهبر حزب بود، جانشین وی در اواخر این ماه اعلان خواهد شد. مجلس به طور معمول در طول تابستان باز نیست اما بنا به شرایط ویژه کرونا دو بار در ماه ژوئیه و دو بار در ماه آگوست نشست خواهد داشت. رأی اعتماد در این نشست‌ها گرفته نمی‌شود. بازگشایی کامل مجلس از ۲۱ سپتامبر برنامه‌ریزی شده، آن جلسه نخستين فرصت بلانشت برای درخواست رای عدم اعتماد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 12, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به