نسبت طرفداران پی‌یر ترودو به ریگان، و سپس جرج بوش به پُل مارتین، هرگز اینهمه نبوده است
اگرچه طرفداران کانادایی ترامپ در مقایسه با آمریکا زیاد نیستند اما از آمارهای اخیر آنچنان بر می‌آید که در مجموع طرفداران رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در کانادا در حال از دست دادن موقعیتشان هستند. بنا به همین آمار، حتی پیشنهاد ترامپ در استفاده از ارتش برای سرکوب مردم در چندین شهر بحران‌زده آمریکا احتمالاً کمکی به بهبود محبوبیتش نکرده است.
نظرسنجی‌ها و آمارهایی که در ماه جون امسال گرفته و تجزیه و تحلیل شده، نشان می‌دهند که در مجموع برداشت‌های موافق از ترامپ در آمریکا معمولاً متاثر از پایبندی به اصول حزبی می‌باشد، اما در مورد کانادا باید پرسید: با توجه به اینکه حزب جمهوری‌خواه در کانادا وجود ندارد آیا هنوز هم این موضوع درباره کانادایی‌ها صادق است؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
طرفداران کانادایی ترامپ چه کسانی هستند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

می‌دانیم ترامپ در کانادا طرفدارانی دارد که عموماً در رسانه‌های اجتماعی نیز کاملاً پُر سر و صدا هستند، اما برای دانستن نسبت واقعی آنها در کشور علاوه بر بررسی "مک‌لینز" باید سراغ "ل‌جر" نیز برویم. این رسانه از مردم درباره اعتماد آنها به ترودو و ترامپ در موارد زیر سوال کرده است:
  • پشتیبانی از سیستم‌های پزشکی و بهداشتی
  • پذیرفتن نظر بهترین متخصصان پزشکی و بهداشتی
  • راستگویی به شهروندان
  • اطمینان از کشف {و کارکرد} واکسن
  • تقویت اقتصاد
نتیجه این بوده که کمترین امتیاز اعتماد به ترودو در رابطه با اقتصاد، ۶۴ درصد، و ترامپ ۲۰ بوده و در سایر موارد ترودو بطور متوسط ۷۳ درصد اعتمادها را جلب کرده در حالیکه ترامپ فقط ۸ درصد موفق به جلب اعتماد کانادایی‌ها بوده است. اگر این نتایج را با نقطه نظر حزبی افراد تطبیق دهیم آنگاه متوجه می‌شویم ۴۸ درصد محافظه‌کاران به ترامپ و ۳۲ درصد آنها به ترودو اعتماد داشته‌اند و در مجموع در کانادا ۲۰ از افراد حزبی به ترامپ و ۶۴ به ترودو اعتماد کرده‌اند.

سوال بعدی این بوده که شما ترامپ را به ترودو ترجیح می‌دهید یا ترودو را به ترامپ؟ از میان کانادایی‌ها ۷۶ درصد ترودو را به ترامپ، و ۱۰ درصد ترامپ را به ترودو ترجیح داده و ۱۴ درصد نیز هیچ کدام را انتخاب نکرده و یا پاسخی نداده‌اند. حال اگر همین سوال را به تفکیک مناطق جغرافیایی بررسی کنیم می‌بینیم که بیشترین ترجیح‌دهندگان ترامپ به ترودو در آلبرتا، ساسکاچوان و مانی‌توبا با ۱۵ درصد بوده و ترودو در این مناطق حداقل ۶۳ درصد ترجیح‌دهنده هم داشته، و بیشترین ترجیح‌دهندگان ترودو استان‌های شرقی کانادا با ۸۴ درصد، بوده‌اند. اما اگر این آمار را با تفکیک جنسیتی، زن و مرد بنگریم می‌بینیم که از هر هفت مرد کانادایی یکی (۱۴ درصد) ترامپ را به جای ترودو انتخاب می‌کند در حالیکه فقط ۵ درصد از زنان کانادایی همین کار را انجام داده‌اند. اگر این سوال را در بازه حزبی بررسی کنیم مشخص می‌شود ۳۱ درصد طرفداران کانادایی ترامپ به محافظه‌کاران گرایش دارند، اگرچه حتی درصد بیشتری از آنها، یعنی ۴۵ درصد محافظه‌کاران ترودو را به ترامپ ترجیح می‌دهند. پُر واضح است که بیشترین ترجیح‌دهندگان ترودو به ترامپ از حزب لیبرال و سپس نیودموکرات هستند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 15, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به