بنا به این نظرسنجی، زنان مجددا به سوی لیبرال‌ها گرایش پیدا کردند
گویا سرانجام نخست وزیر لیبرال فدرال کانادا از پس رسوایی پرونده "اس‌ان‌سی لاوالن" بر آمد و با نزدیک شدن به زمان انتخابات ماه اکتبر آینده توانسته است خودش را به صدر جدول روسای احزاب باز‌گرداند. طبق نظرسنجی‌های اخیر سازمان معتبر "نانوس"، لیبرال‌ها با 34.6% محبوبیت از 30.4% محافظه‌کاران به رهبری "اندرو شییر" جلو افتاده‌اند. نیودموکرات‌ها با 17.9% و سبزها با 8.8% در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
اما با توجه به قانون انتخابات که تعداد رای‌ها در حوزه‌ها نامزد پیروز آن حوزه را مشخص می‌کند و همه اشخاص به شخص معینی رای نمی‌دهند، درصد مطلق رای‌ها نشان‌دهنده پیروز نهایی نخواهد بود. به این ترتیب یک حزب برای پیروزی در انتخابات به حدود 39% رای‌ها نیاز دارد تا بتواند دولت حداکثری تشکیل دهد؛ که بنا به این نظرسنجی، ترودو فقط موفق خواهد شد که دولت حداقلی با ائتلاف با دیگر احزاب را تشکیل دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
ترودو و لیبرال‌ها حدود 3 سال از محبوبیت زیادی در کانادا و دنیا برخوردار بودند اما پس از رسوایی پرونده شرکت اس‌ان‌سی که منجر به استعفای دو وزیر و یک مشاور اعظم شد، محافظه‌کاران محبوبیت بیشتری بدست آوردند.
بنا به این نظرسنجی، زنان مجددا به سوی لیبرال‌ها گرایش پیدا کردند و گفته می‌شود که در پی سفر معاون ترامپ به اتاوا در آخر ماه می که برای تثبیت موافقت نفتای-2 (که طبق آن 75% کالاهای کانادایی به آمریکا صادر می‌شود) صورت گرفته بود، محبوبیت لیبرال‌ها به سوی بالا کشیده شده است. در این مسافرت ترودو مسئله حقوق زنان، حق سقط جنین و نیز مساوات زنان با مردان در آمریکا را با مایک پنس مطرح کرد. بعلاوه، عملکرد "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو در تعدیل بودجه و حذف برنامه‌های بسیاری در استان انتاریو باعث عدم محبوبیت محافظه‌کاران استانی شده که تاثیر آن روی حزب محافظه‌کار فدرال نیز خودش را نشان داده است. آمار نشانگر افت محبوبیت حزب محافظه‌کار فدرال در استان انتاریو نیز هست.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

 


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 10, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به