وی که همسر یک ایرانی‌تبار کانادایی است چهارشنبه با یک توییت پنج کلمه‌ای به طور رسمی اعلام کرد که آماده انتخابات است
 شاید برای ایرانیان کانادا که با نازنین افشین‌جم و پیتر مک‌کی آشنا هستند این خبر غافلگیرکننده بوده است. شایعه اینکه مک‌کی خودش را کاندید جایگزینی شی‌یر می‌کند ماه‌هاست که بر سر زبان‌ها افتاده بود. مک‌کی که چندین سال پیش و پس از ازدواج با نازنین افشین‌جم و بچه‌دار شدن وی از مجلس کناره گرفته بود تا به خانواده‌اش برسد، در طی انتخابات فدرال قبل بطور فعالی از کاندیداهای محافظه‌کار حمایت می‌کرد. با شکست محافظه‌کاران، مک‌کی در مصاحبه‌ای عدم موفقیت شی‌یر مقابل جاستین ترودو را مشابه "گل نزدن به دروازه خالی" نامید. از آن زمان بود که گفته می‌شد مک‌کی به سیاست باز می‌گردد، موضوعی که ابتدا او در موردش نظر نداد و سپس گفت که با خانواده‌اش به مشورت می‌نشیند.
سرانجام چهارشنبه 16 ژانویه پیتر مک‌کی با یک توییت پنج کلمه‌ای به طور رسمی اعلام کرد که آماده است تا به مسابقه رهبری محافظه‌کارانه بپیوندد: "من آمدم، منتظر اخبارم باشید". انتظار می رود مک کی فعالیت خود را به طور رسمی از اواخر این هفته (20 تا 27 ژانویه) آغاز کند. اما در این مدت وی بیکار ننشسته: الکس نوتال، نماینده محافظه‌کار سابق را به عنوان مدیر انتخاباتی خود گمارده؛ نوتال در مسابقات رهبری محافظه‌کاران سال 2017، مسئول برنامه‌های مگزیم برنیه بود (برنیه پس از چندین پیروز فقط در آخرین انتخاب، رهبری را به شی‌یر باخت). در ضمن مایکل دیاموند، که مسئول کمپین سال 2018 داگ فورد در رهبری محافظه‌کاران انتاریو بود نیز عهده‌دار مدیریت ارتباطات مک‌کی شده است. قرار است بقیه گروه وی نیز این هفته اعلان شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مک‌کی اکنون برای رهبری حزبی می‌کوشد که خودش آنرا بوجود آورده: حزب محافظه‌کار. وی که رهبری حزب "محافظه‌کار پیشرو" را در دست گرفته بود، به سرعت آنرا با حزب "اتحاد کانادا" به رهبری استفان هارپر ادغام کرد تا حزب یکپارچه "محافظه‌کار" را به رهبری هارپر در سال 2003 تشکیل دهد. این حزب سرانجام توانست با یکی کردن صداها، جای دولت لیبرال را پس از سال‌ها بگیرد و مک‌کی نیز به وزارت رسید. مک‌کی همواره یکی از افراد بسیار با نفوذ محافظه‌کار بوده بطوریکه مواضعش در دیگر احزاب و در مجموع در کل کشور کانادا نیز تاثیرگذار بوده است.
اکنون امکان دارد او مقابل پیشکسوت خود، ژان چارست، که هم رهبر "محافظه‌کار پیشرو" بوده (1993 تا 1998) و هم نخست وزیر سابق کبک، قرار گیرد اگرچه وی تاکنون اعلان نامزدی رهبری حزب را نکرده است. البته رونا امبروز، رهبر موقت پیشین حزب محافظه‌کاران نیز در حال بررسی نامزد کردن خویش است. گفته می‌شود امبروز در اینباره جلسه‌ای داشته و شرایط کنونی حزب برایش تشریح شده. امبروز پیشتر از مجلس کناره گرفت تا به یک شرکت خصوصی بپیوندد، گفته می‌شود که وی از کار در شرکت خصوصی بسیار راضی است. امبروز یکی از محافظه‌کاران بسیار موفق در مجلس بوده است. انتظار می‌رود او به زودی تصمیمش را اتخاذ کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

مک‌کی؛ مریلین گلادو نماینده مجلس تنها محافظه‌کارانی هستند که تا به امروز اعلان نامزدی کرده‌اند، البته نشانه‌ها می‌گویند که ارین اوتول و پیر پولیور نیز به زودی اعلام نامزدی کنند. مایکل چونگ، و ژان چارست در حال بررسی هستند، شرایط امبروز و ژرارد دلتل مشخص نیست و مگزیم برنیه، برایان برولوت، داگ فورد، کارولین مالرونی، مارک مالرونی، راد فیلیپس، و برد وال نیز اعلان کرده‌اند که در رهبری شرکت نخواهند کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, January 15, 2020 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به