ترودو گفت که دولتش بیلیون‌ها دلار برای خرید واکسن کرونا پیش‌پرداخت کرده، همچنان به استان‌ها کمک می‌کند و بجای کانادایی‌ها قرض می‌کند
دولت لیبرال کانادا امروز در سخنرانی تاج و تخت خود برنامه هدایت کشور در طی شیوع کوید-۱۹ را ارائه داد. در اینجا به برخی از نکات برجسته سخنرانی ۵۴ دقیقه‌ای که توسط فرماندار جولی پایات خوانده شده، اشاره می‌کنیم.
نکات برجسته سخنرانی امروز تاج و تخت کانادا، سخنرانی ترودو برای مردم و مواضع احزاب مخالف
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اشتغال
دولت اقلیت لیبرال ترودو وعده داد بیش از یک میلیون شغل از طریق "سرمایه‌گذاری مستقیم در بخش‌های اجتماعی و زیرساخت‌ها، آموزش فوری برای مهارت سریع کارگران، و مشوق هایی برای کارفرمایان برای استخدام و نگهداری کارگران" ایجاد کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

البته ترودو گفت که طرح یارانه دستمزدهای اضطراری کانادا را که قرار بود پایان امسال به پایان برسد و تا ۷۵ درصد حقوق و حداکثر هفتگی ۸۴۷ دلار پرداخت می‌کند را تا تابستان آینده تمدید خواهد کرد. این برنامه تا از ۱۳ سپتامبر بیش از ۳۵ بیلیون دلار هزینه داشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
زنان، اقتصاد و مراقبت از کودکان
دولت نوید "سرمایه‌گذاری قابل توجه، طولانی مدت و مداوم برای ایجاد سیستم یادگیری زودهنگام، و مراقبت از کودکان در سراسر کانادا" را به اجرا می‌گذارد و سعی می‌کند تا زنان بیشتری جذب بازار کار شوند. دولت گفت که همچنان به یارانه دادن هزینه‌های برنامه‌های پیش و پس از مدرسه متعهد است.
 
قوانین سالمندان تغییر می‌کند
با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین فجایع اتفاق افتاده در شیوع کرونا، جان باختن سالمندان در خانه‌های مراقبت طولانی و عدم رسیدگی به آنها بوده، دولت قول می‌دهد تا در همکاری با استان‌ها و قلمروهای کانادا برای تعیین استانداردهای جدید ملی جدید همکاری کرده و نیز قانون‌های مجازات علیه افرادی که از سالمندان تحت مراقبت خود غافل می‌شوند را تشدید کند.
 
مزایای معلولان
دولت گفت که در حال کار بر روی مزایای معلولیت کانادایی‌هاست به شکلی که با الگوی "مکمل درآمد تضمینی" بتواند زندگی آنها را تا زمان پیری تامین کند.
 
تغییرات اقلیمی
دولت قول داد طرحی را ارائه دهد که حتی بالاتر از هدف تعیین کشده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، باشد، بطوریکه انتشار گازها تا سال ۲۰۳۰ حتی ۳۰ کمتر از سطح ۲۰۰۵ باشد. همچنین امیدوار است که با تصویب طرحی، تولید خالص انتشار این گازها تا سال ۲۰۵۰ را به صفر برساند، در عین حالی که هزاران شغل با مقاوم‌سازی خانه‌ها و ساختمان‌ها، و مقرون به‌صرفه‌تر بودن وسایل نقلیه با انتشار صفر درصدی گازهای گلخانه‌ای را بوجود می‌آورد.
 
نژادپرستی سیستمی
یک بخش این سخنرانی اختصاص به نژادپرستی سیستمی در کانادا داشت که بیشتر آن قبلا اعلان شده بود. لیبرال‌ها گفتند همراه با بازگشایی مجلس قوانینی برای تغییر سیستم عدالت کیفری را تصویب خواهد کرد تا "مجازات‌های بازپروری تا ثبت سوابق در پرونده‌ها تعدیل" شوند.
 
مسیرهای جدید هواپیمایی
لیبرال‌ها می گویند برای پشتیبانی از مسیرهای منطقه‌ای خطوط هوایی با شرکای خود همکاری خواهند کرد تا خدمات‌هایی مطمئن و مقرون به‌صرفه بوجود آیند زیرا این یک مسئله عدالت اجتماعی، افزایش مشاغل و توسعه اقتصادی نیز هست.


 
سخنرانی زنده ترودو با مردم
در اقدامی نادر، ترودو امروز برای مردم پیامی ۱۳ دقیقه‌ای را از طریق سخنرانی رادیو تلویزیونی زنده پخش کرد. وی در این سخنرانی گفت که آمار و اعداد نشان می‌دهند که موج دوم کرونای کانادا در راه است و اگر جلوی آن گرفته نشود وضعیت خطرناک می‌شود. اگرچه اکنون انتاریو، کبک، آلبرتا و بریتیش کلمبیا رسما در موج دوم قرار دارند اما همه باید برای مسطح کردن دوباره این منحنی با یکدیگر همکاری کنند، ماسک بزنند، از تجمعات پرهیز کنند (الان وقت مهمانی گرفتن و پارتی رفتن نیست)، و نرم‌افزار رایگان در معرض کرونا قرار گرفتن را نصب و اجرا کنند.
ترودو گفت که دولتش بیلیون‌ها دلار برای خرید واکسن کرونا پیش‌پرداخت کرده و همچنان به استان‌ها کمک می‌کند و برای حفظ زندگی کانادایی‌ها دولت پذیرفته که بجای کانادایی‌ها، دولت از بانک‌ها پول با بهره‌ای پایین قرض کند که اگر اینکار را نکند هزینه‌های آن در بلند مدت بیشتر خواهد بود.
ترودو البته در پایان رئوس کمک‌های اعلان شده‌اش در سخنرانی تاج و تخت را مجددا تکرار کرد.
 
واکنش احزاب مخالف
محافظه‌کاران: اعلامیه "تاج و تخت" ترودو را رد می‌کنیم و به آن رای منفی می‌دهیم. اگر نیودموکرات‌ها از ترودو حمایت نکنند، ما آماده انتخابات هستیم. ترودو در اداره امور ناتوان است و این از سخنرانی‌اش با مردم پیداست
 
کبک‌ها: ما از ترودو حمایت نمی‌کنیم، ترودو از کبکی‌ها غفلت کرده، به محدوده تصمیم‌گیری استان‌ها تجاوز و دخالت کرده و نفع همه را در نظر نمی‌گیرد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

نیودموکرات‌ها: اگر ترودو حمایت ما و ماندن در قدرت را می‌خواهد باید قطع کردن ۲،۰۰۰ دلار را لغو و مرخصی مریضی را بیشتر کند. دولت باید بجای کمک به پولدارها و شرکت‌های بزرگ، به کانادایی‌های نیازمند کمک کند. کانادایی‌ها بدانند ما مشکلات شما را می‌دانیم و تا آخر برایتان می‌ایستیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 23, 2020 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به