ترامپ قادر است طی یک شب روی صنایع کانادا گمرکی بگذارد و از مهمترین پیمان منطقه‌ای خارج شود
با بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی که رای‌های خود را پیش از روز انتخابات در صندوق ریخته‌اند؛ اکنون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد سرفصل جدیدی شده که در آن رای‌دهندگان از پیش تصمیم خود را گرفته‌اند. اما در این میان انتخابات آمریکا روی کانادا بسیار تاثیرگذار است زیرا که بزرگترین شریک تجاری کانادا آمریکاست.
انتخاب بایدن و ترامپ، که هر دو حتما از منافع آمریکا حمایت خواهند کرد، می‌تواند روی بیشتر مسائل کانادا از سیاست گرفته تا اقتصاد و شرایط اقلیمی تاثیرگذار باشد. در این میان ترامپ در طی ۴ سال گذشته نشان داده که قادر است با شعار "اول آمریکا"، طی یک شب روی صنایع کانادا گمرکی بگذارد و از مهمترین پیمان منطقه‌ای خارج شود. بایدن نیز مسلما در صورت انتخاب شدن از پیمان خط لوله نفتی "کی‌استون" خارج خواهد شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
چالش‌ها و مشکلات کانادا با ریاست جمهوری احتمالی ترامپ چه خواهد بود؟
"بوریس هیمن" سفیر سابق آمریکا در کانادا در طی مصاحبه‌ای گفت: "در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، کانادا باید منتظر برخورد شدید ترامپ باشد". او اشاره کرد که کانادا توانسته در مقابل ترامپ که تصمیم‌های غیرقابل باوری می‌گیرد، خوب عمل کند، از جمله تصمیماتی که منجر به ضربه خوردن‌های صنایع خودروسازی، آلومینیوم، فولاد، و نیز بازنگری نفتا شده است. بوریس همچنین یادآور شد که فشار ترامپ به ناتو منجر به هزینه بیشتر کشورهای عضو این پیمان از جمله کانادا در خرید بیشتر تسلیحات عمدتا آمریکایی می‌شود. او ادامه داد: "از طرف دیگر ترامپ حتی تهدید کرد که ارتش آمریکا را در مرز کانادا مستقر می‌کند و از رسیدن ماسک‌های ان-۹۵ شرکت تری‌ام به کانادا جلوگیری کرد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او با تاکید توضیح داد که ترامپ قراردادهای بین‌المللی را رعایت نمی‌کند، برای مثال فقط ۶ هفته پس از اجرایی شدن نفتا-۲ که خودش با رد نفتا-۱ امضاء کرده بود، مجدد روی صنایع کانادایی گمرکی بست. به همین دلیل من فکر می‌کنم که با انتخاب ترامپ، کانادا باید منتظر برخورد شدید ترامپ در صورت پیروزی مجدد او باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
نقطه مثبت ترامپ
بوریس در ادامه گفت: "ترامپ بسیاری از افرادی که تمایلی به انتخابات و دموکراسی نداشتند را به میدان آورده است. با توجه به روابط تنگاتنگ آمریکا و کانادا، این حرکت در میان آمریکایی‌ها منجر به تحرک بیشتر کانادایی‌ها نیز خواهد شد". ترامپ ثابت کرد که ایده اینکه سیاست قرق شده و چیزی در آن تغییر نمی‌کند درست نیست و اینکه تغییرات در قوه قضاییه، شرایط اقلیمی و دیگر مسائل کشوری قابل تغییر هستند.
ترامپ باعث شده که بسیاری از جوانان آمریکایی اکنون رای دهند و صف رای‌های پیش از موعد به کیلومترها برسد. احتمالا کانادا نیز پس از این باید منتظر مشارکت بیشتر مردمی در انتخاباتش باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ترامپ مشکلات مهاجرتی، نژادی و دینی در شمال آمریکا را عیان کرد و نشان داد که سیستم‌های این دو کشور چقدر آسیب‌پذیر هستند. او در نهایت افزود: "من فکر می‌کنم که ما با دانستن اینها باید اکنون بدنبال آن باشیم که دوباره به راه اصلی {و صحیح} باز گردیم و بهتر باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, October 30, 2020 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به