درخواست بررسی و رسیدگی از طرف شورای مطبوعات و رسانه‌های قومی ملی کانادا خطاب به رهبران ایالات متحده آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین
 رهبران عزیز؛ هرگز بشریت با چنین بحران‌های طاقت فرسایی مانند امروز ما مواجه نشده، زیرا دو ابرقدرت هسته‌ای در تضاد مستقیم با یکدیگر و در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار دارند. بحران‌های مربوط به شیوع کووید-۱۹، و نیز بحران‌های اقتصادی، زیست‌محیطی، انرژی، غذا، مواد خام، مؤسسات و ارزش‌ها، در جهانی پُرجمعیت و شلوغ، هرگز قبل از این به‌طور یک‌باره خود را مانند اکنون نشان نداده بوده است. و به جای اینکه سازمان ملل و رهبران ابرقدرت‌ها بر سر یک میز بنشینند تا راه‌حل‌های مناسب ارائه دهند، همانطور که "جان اف کندی" و "نیکیتا اس. خروشچف" در جریان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ انجام دادند، امروز دقیقا برعکس عمل می‌کنند.
پرزیدنت پوتین، رهبر مستبد روسیه، مسئول حمله به کشور مستقل اوکراین، و اشغال بخش‌هایی از آن به زور است، در حالی که باعث ویرانی بی‌سابقه، و سختی‌ها و صدمات جسمی ناخواسته و تلفات جانی گسترده می‌شود. گفته می‌شود که دلایل پوتین محافظت از امنیت روسیه در برابر گسترش مداوم ناتو در نزدیکی مرزهای آن و محافظت از اتباع روسی است که مجبور می‌شوند استان‌های شرقی اوکراین را در برابر نیروهای نئوفاشیست و شبه نظامی اوکراینی ترک کنند. ما در موقعیتی نیستیم که درست یا نادرست بودن پوتین را قضاوت کنیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اما، دموکراسی‌های غربی چگونه واکنش نشان داده‌اند؟
آن‌ها به جای اینکه به ادعاهای روسیه بطور جدی نگاه کنند و در عین حال تمام راه‌حل‌های دیپلماتیک ممکن را طی کنند، بازی سخت و تنبیهی را انتخاب کرده‌اند: پرزیدنت بایدن از ایالات متحده، به پوتین توهین می‌کند و نهادهای جهان اقدامات اقتصادی و مالی بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه انجام می‌دهند. رهبران اتحادیه اروپا که به شدت تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند، تصمیم گرفتند با ایالات متحده همراهی کنند، و روابط دیپلماتیک را قطع نمایند، با شدت بیشتری به وضعیت پوچ جنگ سرد بازگردند و حتی کشتی‌ها و هواپیماهای روسی را تحریم کنند. مشاوران ژئواستراتژیک دو طرف و همچنین رسانه‌ها از جنگ هسته‌ای صحبت می‌کنند که گویی مشکلات انباشته بشریت از جمله سلامت و کمبود ثروت را حل می‌کند!
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مهمتر از آن، تحریم ابرقدرتی مانند روسیه، که ممکن است از نظر جمعیتی معادل یک کشور متوسط باشد، اما از نظر قلمرو، بزرگ‌ترین کشور جهان است، بیشترین تأثیر خود را با ممانعت از توانایی افراد معمولی برای گذران زندگی می‌گذارد. روسیه دارای بزرگترین ذخایر انرژی (نفت، گاز)، سنگ معدن، کود، غلات و طلا است که در حال حاضر در بازار بین‌المللی وجود ندارد و می‌تواند به راحتی قیمت‌های کلیه اجناس را به بالاترین ارقام باورنکردنی برساند. در عین حال، بازارهای غربی دچار کمبود هستند و قادر به تامین نیازهایشان از منابع دیگر نیستند. در نتیجه قیمت تمام محصولات، بدون استثنا، با تورم رو به افزایش است؛ کاهش رشد اقتصادی رویداد بعدی خواهد بود، مردم نمی‌توانند نیازهای خود را تامین کنند و این مارپیچ به همین شکل مرتبا به سمت بالا حرکت می‌کند و هیچ پایانی برای آن نیست زیرا آینده قابل پیش‌بینی‌ای برای جبران کمبودها به چشم نمی‌خورد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
یکی دیگر از تأثیرات بسیار جدی که غرب و به ویژه اروپا به زودی با آن مواجه خواهند شد، کمبود غلات به دلیل تحریم روسیه است. در اطراف دریای مدیترانه (سوریه، عراق، مصر، لیبی) و در کشورهای آفریقای مرکزی، همانطور که سازمان ملل هشدار داده، جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ میلیون نفر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که نتیجه آن قحطی، بیماری‌های همه‌گیر، مرگ و میر، و بالاتر از همه، موج عظیمی از بیماران خواهد بود. و پناهندگان آنها عمدتا به سوی اروپا و مقاصد دیگر خواهند رفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اما پس از آن، ما به عنوان شهروندان عادی، شبح این بحران پیچیده را در برابر خود می‌بینیم که مستلزم بسیج فوری سازمان ملل و رهبران ابرقدرت‌های جهانی‌ست. در عوض، ما سازمان ملل را بی‌فایده و ناتوان از واکنش به وتوی روسیه می‌بینیم، و شاهد قطع تماس‌های لازمه بین ابرقدرت‌ها هستیم، گویی که این یک دعوای خصوصی است، بطوریکه این رفتار آنها این رویارویی را تبدیل به یک جنگ بی‌معنای طولانی، مرگبار و ویرانگری برای مردم اوکراین می‌کند. در نتیجه، بشریت اکنون در دوره‌ای از جنون بسر می‌برد، در حالی که رهبران همه کشورهای غربی باید نگران رکود، آتش‌بس فوری و جستجوی راه‌حل سیاسی باشند. برخی از رهبران غربی سلاح به اوکراین می‌فرستند و روس‌ها نیروهای جدیدشان را برای یک حمله شدید بسیار خطرناک و به سمت یک هولوکاست هسته‌ای و تهدید واقعی جنگ جهانی سوم به میدان جنگ می‌فرستند. اگر غرب با اعمال تحریم‌های پست سر هم، سعی دارد پوتین را مستاصل کرده و به گوشه‌ای براند، پوتین چه انتخابی خواهد داشت جز اینکه با زور راه خود را باز کند که منجر به نابودی کامل اوکراین و بقیه جهان می‌شود!

در این زمان، ما اعضای صلح‌دوست شورای ملی مطبوعات و رسانه‌های قومی کانادا، به نمایندگی از ۱۰۳ جامعه زبانی و فرهنگی، بدین وسیله اعلان می‌داریم:

به نام تمامی بشریت از رهبران جهان بخواهیم که فورا پرزیدنت بایدن و پرزیدنت پوتین خصومت‌های شخصی خود را کنار بگذارند و بر سر یک میز بنشینند تا به جنگ خطرناک اوکراین پایان دهند و همه تحریم‌ها علیه هر کسی، در هر دو طرف را لغو کنند؛ در غیر این صورت جهان به سمت پرتگاه می‌رود، در مسیرهایی خطرناک و بدون بازگشت.
از آنجایی که جنگ در اوکراین بخشی از تقابل عمومی غرب و شرق است، از رهبران ابرقدرت‌ها (ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند و غیره) به طور مشترک خواسته می‌شود تا راه حلی برای مشکلات بحرانی بشریت که همه مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و غرب را در تضاد مستقیم با کشورهای شرق قرار می‌دهد، ارائه دهند. این جنگ در اوکراین، همانطور که همه شاهد هستند، راه حل معضلات نیست بلکه مسیری بسیار خطرناک به سوی هولوکاست هسته‌ای‌ست. در چنین قرن و سالی انتظار می‌رود که کشورها، به ویژه کشورهای قوی، مشکلات خود را تنها از طریق دیپلماسی حل کنند و هرگز از قدرت نظامی ابرقدرتی خود استفاده نکنند که استفاده از جنگ همیشه منجر به فاجعه می‌گردد! صلح در دنیا، در ابتدا نیاز به صلح رهبران قوی جهانی آنها دارد، نه جنگ رهبران ضعیف!
از طرف شورای ملی مطبوعات و رسانه‌های قومی کانادا
توماس اس. ساراس

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

رئیس و مدیرعامل

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 18, 2022 - 11:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به