دو رهبر موفق به توافق در چهار حوزه، بعلاوه موضوع چین شدند
ترجمه ایران استار - ‌یک سال پس از آنکه به نظر می‌رسید روابط کانادا و آمریکا به یک جنگ تجاری بیانجامد، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو توانست سفری موفقیت‌آمیز به آمریكا داشته باشد و نمایندگان دو کشور موافقت کردند که در زمینه‌های کلیدی با هم همکاری داشته باشند.
این روحیه همکاری، از زمانی که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته و طی نشست سران G7 در" لَ مالبی" استان کبک کانادا را ترک کرد و در تویتتی نوشت ترودو تعرفه‌های ناعادلانه‌ای را برای آمریکا در نظر گرفته، دور از انتظار بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
از ترودو سوال شد چگونه توانستید روابط پُرتنش در طول مذاکرات تجارت آمریکای شمالی را به اینصورت مدیریت کنید او در پاسخ گفت: ما بر روی موضوعات مهم متمرکز شدیم، در طول مذاکرات نفتا ما بر روی موضوعات مهم کار کردیم چون با آمریکا روابط قوی و دوستانه‌ای داریم بر آن شدیم که به پیش برویم و این روابط برای سال‌های آتی قوی‌تر هم خواهد شد.
در این دیدار قرار بر این شد که با توافق بر سر نفتای جدید آمریکا هم در مقابل چین به کانادا کمک کند اما دو رهبر همچنین موفق به توافق در چهار حوزه دیگر شدند:
- همکاری برای ایجاد یک برنامه مشترک برای بهبود بخشیدن به نگهداری مواد معدنی و فراهم نمودن زنجیره‌های تأمین قابل اطمینان در راستای همکاری مشترک
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

- ‌همکاری نزدیکتر برای مبارزه با اپیدمی مواد مخدر در هر دو سوی مرز‌ها، مبارزه با قاچاق و بهبود همکاری بین سازمان‌های مجری قانون
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
- تسریع در رفت و آمد‌‌های افراد در مرز‌های زمینی، راه‌آهن و فرودگاه‌ها بین دو کشور و ایجاد امکانات سهل‌تر برای ترخیص کالا‌ها
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
- کنترل ورود و خروج در مرز‌های زمینی در تابستان امسال برای افرادی که بین آمریکا و کانادا در سفر هستند. این اطلاعات شامل مدت زمان ترک کشور برای شهروندان دو کشور می‌باشد. 
 
ترودو در کنفرانس مطبوعاتی در سفارت کانادا در آمریکا گفت که گفت‌و‌گوی مفصلی در خصوص "مایکل کوریگ" و " مایکل اسپاو" دو کانادایی زندانی در چین با ترامپ انجام داده است. اسپاو ، تاجر کانادایی که در کره شمالی کار می‌کرد و کوریگ دیپلمات سابق‌، در ماه دسامبر به طور جداگانه در چین دستگیر شدند. در ماه مارس، کمیسیون مرکزی سیاسی و حقوقی چین، کوریگ را متهم کرد که اسرار دولتی را که توسط اسپاو به وی داده شده را به سرقت برده است. این دستگیری‌ها کمی بعد از دستگیری" منگ وانژو" مدیر مالی موسس "هووایی" در کانادا انجام گرفت؛ وانژو به قید وثیقه آزاد اما منتظر زمان دادگاه خود در کانادا برای استرداد به آمریکاست.
از زمان دستگیری منگ، چین چندین مانع تجاری در مقابل صادرکنندگان کانادایی قرار داده، از جمله ممنوعیت واردات دانه‌های کلزا، محدود کردن حمل و نقل گوشت و کاغذ، ایجاد موانع غیر معمول در مورد صادرکنندگان سویا و نخود.
ترامپ در پایان جلسه‌اش با ترودو به خبرنگاران گفت که او هر آنچه که می‌تواند برای کمک به کانادا در ارتباط با چین انجام خواهد داد؛ وی اضافه کرد: هر زمان "شی جینپینگ" رئیس جمهور چین را ببینم حتما موضوع زندانی‌های کانادایی را پیش می‌کشم.
انتظار می‌رود شی و ترامپ در اواخر هفته آینده در ژاپن در حاشیه اجلاس"جی 20" دیدار کنند.
ترودو پس از دیدار با ترامپ با نانسی پلوسی، از حزب دموکرات که ریاست مجلس نمایندگان را به عهده دارد نیز دیدار کرد. جزئیاتی از موضوعات سیاسی این جلسه گزارش نشده است اما در پایان این جلسه پلوسی سبدی از شراب و هدایایی را به ترودو هدیه داد. پلوسی و ترودو قبلا بر روی پیروزی تیم‌های بسکتبال گلدن استیت آمریکا و رپترز کانادا در قهرمانی مسابقات ان‌بی‌ای شرط‌بندی کرده بودند که با پیروزی رپترز ترودو برنده این شرط‌بندی شده است. این سبد هدایا شامل موارد شرط‌بندی بعلاوه چند هدیه دیگر اضافه بوده است.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 26, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به