یک وکیل دیجیتال: قوانین به مقامات آمریکا اجازه می‌دهد که بتوانند به راحتی از شرکت‌ها برای انواع شنود مخفی استفاده کنند، در حالیکه همه اینها با انگیزه‌های سیاسی هستند
هفته گذشته مشخص شد که شرکت "اپل" با کمک تلفن دستی "آیفون" خود در شنود کردن و تهیه اطلاعات دو نماینده دموکرات مجلس آمریکا برای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همکاری داشته است. اپل می‌گوید بهترین کمپانی محافظت از "حریم شخصی" افراد است و مجبور شده که اطلاعات این دو نماینده را شنود و جمع‌آوری کرده و تحویل دهد. اپل روز جمعه در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ها جزئیات کمی از همکاری خود با وزارت دادگستری ایالات متحده برای جمع‌آوری اطلاعات تیم تحقیقاتی مجلس آمریکا روی پرونده روابط ترامپ با روسیه را افشا کرد.
بنا به اظهارات اپل، وزارت دادگستری توانسته حکم شنود دادگاه عالی آمریکا را بگیرد و طبق آن اپل "فراداده‌های" این افراد، شامل سوابق، تلفن‌ها و متن‌های "آدام شیف" و "اریک سوال‌ول" اعضاء کمیته "اطلاعات، جاسوسی و حفاظت اطلاعات مجلس آمریکا" که هر دو از دموکرات‌های کالیفرنیا هستند را حداقل در طول سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری و رد کرده است. اطلاعات اپل مشخص نمی‌کند که مقامات آمریکایی دسترسی مستقیم و زنده برای شنود هم داشته‌اند یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
شنود اپل از دو نماینده دموکرات مجلس آمریکا به نفع ترامپ
شیف و سوال‌ول هر دو نماینده مجلس از چهره‌های اصلی کمیته بررسی روابط ترامپ با روسیه بودند و شیف اکنون رئیس هیئت مدیره این کمیته و نیز کمیته اطلاعاتی و جاسوسی آمریکاست. هیچکدام از این دو نماینده از جاسوسی و شنود اپل هرگز خبردار نشدند تا اینکه تاریخ تاییدیه شنود آنها در تاریخ ۵ مه امسال منقضی شد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد شرکت دیگر ممکن است در تلاش دولت ترامپ برای ردیابی این پرونده دخیل بوده باشند و نیز هنوز مشخص نیست احتمالا چند نفر دیگر در این رابطه و یا موارد دیگر، مورد شنود قرار گرفته یا می‌گیرند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اپل می‌گوید شرکتش تلاش‌های عظیمی در تنظیم "حریم خصوصی" به عنوان "حقوق اساسی بشر" در مبارزات با "بازاریابی" می‌کند و این شرکت، آیفون را به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای دشواری ردیابی فعالیت‌های افراد برای فروش آنلاین در مقابل شرکت‌هایی مانند "فیس بوک" قویتر کرده و همچنان به "مبارزه با خواسته‌های حقوقی غیر موجه دیگران در دسترسی به اطلاعات شخصی" ادامه خواهد داد. این در حالیست که شرکت "بلک بری" کانادا که پیش از اپل محصول تلفن هوشمندش دنیا را فتح کرده بود بعلت عدم رد کردن اطلاعات شخصی استفاده‌کنندگانش هم به شرکت‌ها و هم به دولت‌ها، نابود شد. بلک بری با استفاده از کُد کردن اطلاعات در مبدا و مقصد، خُرد کردن اطلاعات در بین مسیرهای مختلف و عدم نگهداری آن مورد اعتراض کشورهایی مانند امارات متحده عربی و آمریکا قرار گرفت بطوریکه جلوی فروش محصولاتش در این کشورها گرفته و یا محدود شد. در همین اثنا آیفون با قابلیت "صفحه لمسی" جایگزین صفحه کلید و "جوی‌استیک" بلک بری شد و اکنون این شرکت از یک غول فناوری تبدیل به شرکتی متوسط شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
اما در این مورد، اپل می‌گوید که با امضای قاضی فدرال مجبور گشته اطلاعات را جمع‌آوری و رد کند و شرکتش هیچ اطلاعاتی درباره ماهیت تحقیقات نداشته و افزوده: "برای اپل درک هدف اطلاعات مورد نظر بدون جستجوی حساب‌های کاربران تقریباً غیرممکن بود. اپل دسترسی به اطلاعات شنودی این دو نفر را محدود کرد و هیچ محتوایی مانند ایمیل یا عکس را ارائه نکرده است". البته اپل معتقد است که با توجه به "ماهیت گسترده درخواست اطلاعات"، سایر شرکت‌های فناوری نیز چنین کاری کرده‌اند زیرا اپل به تنهایی اطلاعات ۷۳ شماره تلفن و ۳۶ آدرس ایمیل را در اختیار مقامات آمریکایی گذاشته است. در بیانیه‌ای، مایکروسافت نیز می‌گوید حداقل یک درخواست اینچنینی در سال ۲۰۱۷ مربوط به ایمیل یکی از اعضای کنگره آمریکا را دریافت کرده و آن شرکت نیز اطلاعات را در اختیار مقامات گذاشته و می‌گوید: "ما به شدت به دنبال اصلاحاتی خواهیم بود که از این پس در مواردی از این قبیل محدودیت‌های منطقی در مورد مخفی‌کاری دولت ایجاد کنیم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
قوانین آمریكا به وزارت دادگستری اجازه می‌دهد اطلاعات محرمانه شهروندان را مخفیانه شنود کرده و بدست آورد و سپس آنها را سال‌ها مخفی نگاه دارد و این قوانین بیشتر کسانیکه امنیت شبکه‌ها را بعهده دارند تحت فشار می‌گذارد تا کس دیگری را. "آلن باتلر" مدیر اجرایی مرکز اطلاعات حریم الکترونیکی می‌گوید: "این یک نمونه بارز سوء استفاده دولت است که به چالش کشیدن آن بسیار دشوار است، اما غیرممکن نیست". "سیندی کوهن"، مدیر اجرایی بنیاد الکترونیکی که مدیر یک گروه حقوق دیجیتال است گفت: "همکاری اپل با دولت در تضاد با موضع حریم شخصی آن نیست زیرا موضع اپل حفظ حریم خصوصی افراد در برابر نظارت آنلاین است". وی می‌گوید مسئله بزرگ اینجاست که چرا قوانین ایالات متحده اجازه می‌دهد تا "مقامات این کشور بتوانند به راحتی از شرکت‌ها برای انواع شنود مخفی استفاده کنند، در حالیکه همه اینها با انگیزه‌های سیاسی هستند".
رئیس دادگستری و نیز اعضاء اثرگذار دیوان عالی آمریکا را ترامپ منصوب کرده بود. پرونده ارتباط ترامپ با روسیه و تاثیرگذاری یک کشور خارجی در سیاست آمریکا سرانجام منتج به اولین استیضاح از دو استیضاح ترامپ در مجلس آمریکا شد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

اپل پیشتر در سال ۲۰۱۶ درخواست وزارت دادگستری برای گشودن قفل آیفون یکی از قاتلان یک تیراندازی عمومی در "سن برناردینو" کالیفرنیا را رد کرد و ادعا کرده بود که افشای نقطه عبور شنود دیجیتالی این شرکت امنیت و حریم خصوصی همه کاربران آیفون را تهدید می‌کند. "اف‌بی‌آی" از طریق یک شرکت اسرائیلی قفل این آیفون را شکست.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, June 14, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به