عکس بزرگ بالا یکی شدن جمعیت را نشان می‌دهد، سمت چپ پایین شاهین مقدم و سمت راست عکس‌ها و پلاکاردهاست
فراخوان‌های متفاوتی که در امروز جمعه قرار بود از ساعت ۱۷:۳۰ در میدان مل‌لستمن آغاز شود، نهایتا در ساعت ۱۸:۴۰ و در سه گروه متفاوت در سه نقطه جدا از هم در این میدان آغاز شد.
پس از پخش و خواندن سرود کانادا و ایران، صدها نفر بصورت کاملا مسالمت‌آمیز مشغول اجرای برنامه‌های خود شدند که قبلا توسط برنامه‌گذاران تدارک دیده شده بود. پلیس نیز به تعداد بسیار کمی در اطراف این گروه‌ها به چرخ‌زنی مشغول بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
برای اولین‌بار: یکی شدن همه گروه‌های ایرانی در تورنتو برای حمایت از مردم ایران به همت شاهین مقدم، دکتر رضا مریدی و برنامه‌گذاران
در حالیکه هر گروهی برنامه‌های خاص خودش را عمدتا با یادآوری مشکلات خوزستان و ایران و حمایت از مردم در داخل کشور همراه با شعارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی پیگیری می‌کردند؛ شاهین مقدم که یکی از خانواده‌های بجا مانده از سقوط هواپیمایی اوکراینی بود با رفتن میان برنامه‌گذارها توانست هر سه گروه را در یک گروه یکصدا کند. برنامه‌گذاران که هر کدام دارای گرایشات سیاسی خاص خود بودند، توانستند شاید برای اولین‌بار، با احترام به یکدیگر به ترتیب میکروفن را به یکدیگر بدهند تا برنامه‌های همه آنها با یکدیگر یکی شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در میان سخنرانان می‌توان به علی احساسی نماینده لیبرال مجلس فدرال کانادا از منطقه ویلودیل، نماینده اعزامی گُلدی قمری نماینده محافظه‌کار مجلس انتاریو از منطقه اتاوا، کاستاس منگاکیس نماینده سابق محافظه‌کار منطقه ریچموندهیل، مایکل پارسا نماینده محافظه‌کار مجلس انتاریو و نیز حضور هانگ دانگ نماینده لیبرال مجلس فدرال از منطقه ویلودیل و اشاره کرد. علاوه بر این اشخاص، می‌توان به فعالانی مانند فرامرز پورطاهری، ناصر پولی و بابک یزدی اشاره کرد که علاوه بر سخنرانی، گروه‌هایشان را به هم پیوند زدند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سه گروهی که یکی شدند
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بیشترین شعاری که برنامه‌گذاران سر می‌دادند "مرگ بر جمهوری اسلامی" بود. پس از پیوسته شدن جمعیت و زمانیکه یکی از سخنرانان شعارهایی را علیه مجید جوهری نماینده لیبرال فدرال کانادا که در میان جمعیت حضور نداشت بر زبان آورد، آقای دکتر رضا مریدی نماینده سابق لیبرال مجلس انتاریو که دو وزارت انتاریو را نیز در کارنامه خود دارد با پس گرفتن آن شعارها در پشت میکروفن گفت که برنامه‌گذاران این نوع شعارها را تایید نمی‌کنند و هدف این برنامه‌ها صرفا همراهی، هماهنگی و اتحاد همه ایرانیان خارج از کشور به نفع ایرانیان تحت ظلم در ایران است.

سه گروهی که یکی شدند
دو حرکت شاهین مقدم و دکتر رضا مریدی و پیوستن گروه ناصر پولی به گروه دیگر نقاط عطف مهم و بزرگ این اتحاد و تظاهرات در تورنتو بود که توانست گروه‌های اتحاد ایرانیان، سلطنت‌طلبان، کمونیست‌ها، طرفداران رضا پهلوی، فدائیان خلق، مدافعان حقوق همجنسگرایان و مجاهدین خلق را در یک جا به یک شعار واحد گره بزند.
حضور مردم در حدود ساعت ‌۱۹:۳۰ به حداکثر خود رسید که بنا به برآورد ایران استار بالغ بر ۱,۱۰۰ نفر می‌شد (عکس بالای بالا و اول مطلب جمعیت بزرگ را نشان می‌دهد). از دیگر موضوعات مهمی که در این همراهی تا زمان تهیه این گزارش به چشم می‌خورد عدم درگیری هیچیک از گروه‌ها با یکدیگر در عین تفاوت‌های سیاسی فاحش بین آنها بود که گویا همگی زیر "یک پرچم به نام ایران" گرد هم آمده بودند.

بروز رسانی

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ایران استار پس از صحبت با طرف‌های مختلف تایید می‌کند که در انتهای این مراسم یک درگیری فیزیکی میان ناصر پولی و اطرافیان حسن زارع‌زاده اردشیر روی داده که طی آن ناصر پولی بر اثر ضربه وارده به بیمارستان فرستاده شد و تا زمان این گزارش در ساعت دو بعدازظهر فردای آن روز در بیمارستان بوده است. خطر جانی ناصر پولی را تهدید نمی‌کند، وضعیتش اکنون تثبت شده و مرخص شدنش از بیمارستان مشخص نیست. گفته می‌شود از این حادثه ویدئویی نیز وجود دارد که هنوز به دست ایران استار نرسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, July 23, 2021 - 21:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به