مک‌ناتون گفت نمی‌خواهد انتاریو به مکانی تبدیل شود که مردم از کار بی‌پایان در آن خسته شوند
"مونت مک‌ناتون"، وزیر کار انتاریو که در عین حال وزیر مهاجرت انتاریو نیز هست، گفت که نمی‌خواهد انتاریو به مکانی تبدیل شود که مردم از کار بی‌پایان در آن خسته شوند. او می‌گوید مردم باید وقتی برای خانواده نیز داشته باشند.
مک‌ناتون که هفته پیش نیز طرحی را اعلان کرده بود که به واسطه آن مهاجران فارغ‌التحصیلان خارج از کشور (بجز در حوزه بهداشت) بتوانند راحت‌تر مدارک خود را تایید کنند، امروز چندین طرح دیگر را نیز مطرح کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
حق قطع، رقابت و تشویق؛ تغییرات بزرگ قانون کار انتاریو به نفع کارمندان و کارگران و بیزینس‌ها
تغییرات بزرگ مربوط به قوانین کار در حالی به مجلس ارائه می‌شود که در تابستان سال آینده انتخابات استانی انتاریو برقرار می‌گردد و مک‌ناتون که اخیرا دو وزارتخانه را زیر دست خود گرفته تبدیل به قوه محرکه تغییرات زیادی شده است. با اینکه طرح هفته پیش وی در تایید مدارک خارج از کشور مهاجران قدمی مثبت به روی جلو برآورد شد اما به گفته کارشناسان تا رسیدن به نقطه لازمه هنوز فاصله زیادی دارد. طرح‌های مطروحه وی اکنون اجازه می‌دهد که این نیروی کار بتواند بهتر جذب بازار شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
۱ - حق قطع: بعد از ساعت اداری، کارمند می‌تواند به تماس کارفرما پاسخ ندهد
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مک‌ناتون گفت: "حق قطع موضوعی است که واقعا به دلیل همه‌گیری مورد توجه قرار گرفته است. با ورود کرونا خطوط بین زمانی برای خانواده و زمانی برای کار محو شده و من فکر می‌کنم همه ما در چند سال گذشته با چالش‌هایی در این زمینه روبرو بوده‌ایم". این قانون کارفرمایان با ۲۵ کارمند یا بیشتر را ملزم می‌کند تا خط‌مشی‌هایی را تدوین کنند که در آن کارفرما پس از ساعات کار کارمندانش، حق قطع ارتباط از محل کار را به رسمیت بشناسد بطوریکه زمان پاسخگویی به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی کارفرما با کارمند روشن باشد و با اعلان خروج کارمند از دفتر کارش مشخص باشد که وی کار نمی‌کند و به خانواده‌اش می‌پردازد. دولت انتاریو می‌گوید این اولین قانون در نوع خود در کانادا خواهد بود.
 
۲ - رقابت: یک کارمند می‌تواند به استخدام شرکت رقیب درآید
قانون رقابت یا "امنیبوس" مجموعه‌ای از سیاست‌های جدیدی را معرفی می‌کند تا در آن کارمندان بتوانند راحت‌تر کار بیابند. قانون ممنوعیت قراردادهای غیررقابتی، می‌گوید دیگر کارفرما نمی‌تواند با قراردادی کارمندش را ملزم کند که پس از جدایی وی از کار به شرکت رقیب نپیوندد. قوانین ممنوعیت قراردادهای غیررقابتی باعث می‌شد برخی از کارمندان کلیدی حتی پس از خروج از شرکت نتوانند کار بیابند زیرا نوع کار آنها فقط در شرکت رقیب شرکت کنونی آنها بود.
از دیگر قوانین این مجموعه آسان‌تر کردن مجوز کار برای مهاجران برای کار در حرفه‌هایی که با حوزه تخصصی آن‌ها مطابقت دارد می‌باشد که انتظار می‌رود نهایتا به استخدام راحت‌تر آنها بیانجامد. قانون دیگر مک‌ناتون اینست که می‌گوید آژانس‌های کاریابی موقتی، نیاز به دریافت مجوز کار دارند تا در معرفی یک کارمند به یک محیط کاری و جابجایی‌های مالی شفاف باشند. مورد دیگر این قانون، بیزینس‌ها را ملزم می‌کند تا به رانندگان تحویل‌دهنده اجناس اجازه دهند از دستشویی‌های بیزینس استفاده کنند.
 
۳ - تشویق استعدادها: فضای حرکت و جذب استعدادها بیشتر می‌شود
مک‌ناتون می‌گوید که در تدوین اهداف این لوایح در پی ایجاد شرایطی بوده که به ایجاد نیروی کار با استعداد در استان کمک می‌کند. وی می‌افزاید: "آینده کار اکنون اینجاست. این تغییرات برای ممنوع کردن قراردادهای غیررقابتی و اطمینان از اینکه حق قطع ارتباط وجود دارد به تک‌تک کارگران کمک می‌کند، اما در عین حال به شرکت‌ها نیز کمک می‌کند تا استعدادها را جذب و حفظ کنند".
 
لوایحی مورد تایید همه
احزاب اپوزیسیون انتاریو کلیات این لایحه را تحسین کردند، اما برخی مانند حزب سبز نیز می‌گویند محافظه‌کاران اصولا پشت کارگران و کارمندان نیستند و به لغو بالا رفتن حداقل دستمزد و افزودن مرخصی استعلاجی با حقوق اشاره می‌کنند. یکی از اولین کارهای داگ فورد پس از انتخاب به نخست وزیری انتاریو لغو افزایش برنامه‌ریزی شده حداقل دستمزدها به ساعتی ۱۵ دلاری بود که پیشتر دولت لیبرال قبلی "کاتلین وین" آنرا تصویب کرده بود و نیز ۱۰ روز مرخصی اضطراری شخصی با ۲ روز حقوق را نیز شامل می‌شد. محافظه‌کاران مرخصی‌های ۳ روز برای بیماری، ۳ روز برای مشکلات خانوادگی و ۲ روز سوگواری را معرفی کردند که هرگز اجرا نشد؛ اما برنامه موقت ۳ روز مریضی استعلاجی با حقوق در طی کرونا را کاملا اجرا کردند.
"سارا سینگ"، معاون رهبر حزب نیودموکراتیک گفت که لوایح مک‌ناتون در واقع ایده‌هایی است که حزب او از آنها حمایت می‌کند ولی نمی‌داند جزئیات این لوایح چیستند و "استیون دل‌دوکا" رهبر لیبرال‌های انتاریو گفت که مشتاقانه منتظر خواندن جزئیات این لایحه دلگرم کننده است که در آن دولت حداقل اخیرا در مورد حمایت بیشتر از کارگران صحبت کرده و امیدوار است واقعی باشد و دیر نباشد زیرا کارگران و کارمندان مستحقش هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"یونیفور" بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری کانادا می‌گوید که سوالاتی در مورد اینکه چگونه این سیاست‌ها واقعا می‌تواند ارتباطات خارج از ساعت کاری را محدود کنند دارد و طی بیانیه‌ای افزوده :"این قانون مشخص می‌کند که شرکت‌ها باید برای دسترسی به کارمندان پس از ساعات اداری روندی روشن داشته باشند اما مشخص نمی‌کند کارگرانی که برای نگاه داشتن کارهایشان مجبور به همکاری و تلاش مستمر با کارفرما هستند چه می‌توانند بکنند. این سیاست‌ها باید بطور مساوی اعمال شوند، طوریکه شکاف جنسیتی بین زنانی که مسئولیت‌های اضافی در خانه و مراقبت از کودک دارند را در مقابل مردان بوجود نیاورد".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 26, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به