سازمان ملل: اثرات ترکیبی تغییر آب و هوا و اقلیمی و مصرف بیش از حد، این بحران را تشدید کرده زیرا با خشکسالی‌های مکرر و افزایش دما و جمعیت رو به رشد مواجه هستیم
سازمان ملل هشدار داده که ‌سطح آب در دو تا از بزرگترین دریاچه‌های ایالات متحده آمریکا که بعنوان مخازن آبی این کشور قلمداد می‌شدند، به دلیل تأثیر تغییرات آب و هوایی ‌و اقلیمی، به سطوح پایین خطرناکی رسیده است.
در بیانیه برنامه محیط زیست سازمان ملل آمده است که اثرات ترکیبی تغییر آب و هوا و اقلیمی و مصرف بیش از حد، این بحران را تشدید کرده زیرا با خشکسالی‌های مکرر و افزایش دما و جمعیت رو به رشد مواجه هستیم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سازمان ملل: دو دریاچه بزرگ آمریکا در حال تبدیل شدن به خشک‌زار هستند، شاهد بحران شدید آب هستیم
وضعیت به حدی وخیم شده که‌ "دریاچه مید" و "دریاچه پاول"، در آستانه رسیدن به "وضعیت استخر مرده" هستند، نقطه‌ای که طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل ‌(یوان‌ایی‌پی)‌، وقتی سطح آب به آن درجه برسد ‌جریان و حرکت آب در آن متوقف می‌شود.‌ بر اساس بیانیه‌ای که از این سازمان آمده، ‌بدون چنین جریانی، نیروگاه‌های برق آبی از کار می‌افتند ‌و تامین برق میلیون‌ها نفر در منطقه ‌به خطر می‌افتد. دریاچه پاول در نزدیکی شهر "پیج" توسط انسان بوجود آمده و دریاچه مید در نزدیکی شهر "لاس‌وگاس" قرار دارد و مانند پاول بصورت زیگزاگ است. پیشتر یک دریاچه دیگر در نزدیکی لاس‌وگاس تبدیل به شوره‌زار شده بود که از کف آن اجساد، خودرو، بشکه و چیزهای زیادی بیرون زده بودند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"لیس مولین برنهارت"‌ کارشناس اکوسیستم در برنامه محیط زیست سازمان ملل می‌گوید: ‌"شرایط غرب آمریکا، که ما در اطراف حوضه رودخانه کلرادو می‌بینیم، بیش از ۲۰ سال است که خشک بوده، اینقدر که ما دیگر آن را خشکسالی نمی‌نامیم بلکه آن را خشک شدن توصیف می‌کنیم". سیستم رودخانه کلرادو، آب آشامیدنی بیش از ۴۰ میلیون نفر و آب حدود ۵.۷ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی را تامین می‌کند. این سیستم به هفت ایالت، شامل کلرادو، نیومکزیکو، یوتا، وایومینگ، آریزونا، نوادا و کالیفرنیا آب می‌رساند و سپس به مکزیک رفته و به آنجا هم آب می‌رساند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
لیس گفت: "ما در مورد یک دوره ۲۰ ساله خشکسالی با تقاضای روزافزون برای آب صحبت می‌کنیم. این شرایط هشداردهنده است، و به ویژه در منطقه این دو دریاچه یک بحران تمام عیار زیست محیطی‌ست. دانشمندان پیش از این تخمین زده بودند، ظرفیت دریاچه مید و پاول که از رودخانه تغذیه می‌شوند تا پایان سال جاری ۲۵% دیگر نیز کاهش خواهند یافت. در همین حال، تنها حدود ۱۰% از جریان طبیعی رودخانه کلرادو، در طول مسیر ۱,۴۰۰ مایلی خود که اکنون به شدت منحرف شده، به مکزیک می‌رسد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
قطعی و جیره‌بندی شدن آب
با ادامه عمیق‌تر شدن بحران آب در غرب، برنامه قطع آب در سراسر منطقه اعمال خواهد شد، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که به گفته برنامه محیط زیست سازمان ملل، این اقدامات احتمالا کافی نباشند. "ماریا مورگادو" افسر اکوسیستم برنامه محیط زیست سازمان ملل در آمریکای شمالی، در بیانیه‌ای گفت: "تنظیم و مدیریت عرضه و تقاضای آب در کوتاه‌مدت و بلندمدت امری ضروری است. تغییرات آب و هوایی و اقلیمی علت اصلی این خشک شدن‌هاست. در بلندمدت باید به علل ریشه‌ای این تغییرات آب‌وهوایی و اقلیمی و همچنین موضوع تقاضای آب بپردازیم".
 
خشک شدن دریاچه‌ها یک روند جهانی‌ست
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حالی که احتمال وخامت اوضاع در غرب آمریکا وجود دارد، آژانس تاکید کرده است که آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد نشان دهنده یک روند جهانی گسترده‌تر است. بر اساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل، با تغییر نام خشکسالی و بیابان‌زایی به یک "نرمال جدید بسیار خشک" در سراسر جهان، صدها میلیون نفر تحت تأثیر این تغییرات آب و هوایی و اقلیمی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 23, 2023 - 06:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به