در دو دور سابق تظاهرات کنندگان خواستار بازگشت آزادی و صلح شدند
اینبار اسرائیلی‌ها علیه اقدامات نتانیاهو در بوجود آوردن حق وتوی دولت در احکام دادگاه عالی اسرائیل به خیابان‌ها ریختند. تظاهرات کنندگان می‌گویند دولت درصدد از بین بردن استقلال قوه قضائیه این کشور است زیرا نتانیاهو و حداقل یکی از وزرایش در دادگاه پرونده دارند. گروه‌های حقوق بشری و ترتیب دهندگان تظاهرات این حرکت بعنوان حرکتی ضد حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها، حقوق بی‌صداها خوانده‌اند که امید به عدالت در اسرائیل را از میان می‌برد.
در دور اول، تظاهرات کنندگان در روز قسم خوردن "بنجامین نتانیاهو" که دست‌راست‌ترین حکومت تاریخ این کشور را تشکیل می‌داد، خواستار بازگشت "دموکراسی و آزادی" به کشور شدند زیرا معتقد بودند وعده‌های همپیمانان نتانیاهو تهدیدی علیه مردم است. در دور دوم عرب‌تبارها و چپ‌ها طی تظاهراتی به ممنوع کردن پرچم فلسطین و آنچه که "سیاست علیه صلح" می‌خواندند به خیابان‌ها ریختند. نتانیاهو کلیه این تظاهرات‌ها را محکوم کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
سومین دور تظاهرات هفتگی عظیم چند صد هزار اسرائیلی علیه دولت و نتانیاهو، برای بخشیدن حق وتوی رای دادگاه عالی به دولت؛ سفیر اسرائیل در کانادا پس از سفیر فرانسه استعفا کرد
اینبار نیز بیش از یکصد هزار اسرائیلی در تل‌آویو، همراه با ده‌ها هزار نفر دیگر در سراسر کشور به خیابان‌ها ریختند تا مخالفت خود را با تغییراتی که دولت این کشور قصد دارد به اجرا بگذارد بیان کنند. به گفته رسانه‌های اسرائیلی، تظاهرات روز شنبه حدود ۱۳۰,۰۰۰ نفر را به مرکز تل‌آویو کشاند، در حالی که تظاهرات دیگر در شهرهای کشور از جمله اورشلیم، حیفا و بئرشبا نیز بطور انبوه برگزار شد. تظاهرکنندگان برای سومین آخر هفته در شهرهای سراسر کشور استدلال می کنند که تلاش دولت جدید برای دادن قدرت به پارلمان اسرائیل (موسوم به کنست) برای لغو تصمیمات دیوان عالی کشور توسط وزرا و دولت، کنترل و توازن دموکراتیک کشور را تهدید می‌کند. تظاهرات حدود ۳۰۰,۰۰۰ هزار اسرائیلی در جمعیت ۹ میلیونی این کشور بسیار بزرگ توصیف می‌شود. نتانیاهو می‌گوید پیش از انتخابات چنین وعده‌هایی را داده بود و مردم در انتخابات به دولت وی رای داده‌اند و این به معنای تصویب این تغییرات توسط مردم است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
دیوان عالی کشور هفته گذشته حکم داد که یکی از هم‌پیمانان تندرو کابینه نتانیاهو که یک وزارت کلیدی را نیز گرفته، بعلت سابقه‌دار بودن صلاحیت بدست‌گیری وزراتخانه را ندارد. نتانیاهو می‌خواهد بدین وسیله حکم دیوان عالی را ملغی نماید؛ در عین حال یکشنبه صبح نتانیاهو "آریه دری" وزیر بهداشت که رهبر حزب تندروی "شاس" نیز هست را با دریافت رای دیوان عالی مبنی بر "گذشته جنایی او" از کابینه اخراج کرد. نتانیاهو گفت که حذف وزیرش بنا به دادگاه عالی باعث "سنگینی قلبش" شده که "وزنه مهم تجربه، دانایی و مسئولیت را در چنین وقتی و بر خلاف نظر خودش و مردم از دست می‌دهد". خود نتانیاهو هم همراه با همسرش با چندین اتهام قضایی روبروست که رای نهایی آنها می‌تواند باعث حذف وی از نخست وزیری و صحنه سیاست اسرائیل گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
نتانیاهو تظاهرات گسترده علیه دولت خود را محکوم ‌و معترضان را به مقایسه "یاریو لوین" وزیر دادگستری،‌ با رهبران نازی متهم کرد. احزاب مخالف اسرائیل به سرعت این مقایسه را محکوم کردند. ‌در این تظاهرات، معترضین ‌‌پرچم‌ها و تابلوهای فلسطین را نیز به اهتزاز درآوردند که نتانیاهو این عمل را "وحشیانه و خشونت‌بار... که محکوم نشد" توصیف کرد و خواستار توقف سریع آن شد. جنبش "پرچم سیاه"‌ که به مخالفت با ‌نتانیاهو معروف است، از مردم خواست تا به "ده‌ها هزار نفری که هر هفته تظاهرات می‌کنند" بپیوندند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
‌روز چهارشنبه ۴ ژانویه، وزیر دادگستری اسرائیل طیف وسیعی از اصلاحاتی‌ بحث برانگیز را اعلام کرد که در صورت تصویب به عنوان شدیدترین و جدی‌ترین تغییرات در سیستم حقوقی اسرائیل تلقی می‌شود. به گزارش "تایمز" اسرائیل، این اصلاحات نه تنها اختیارات دیوان عالی دادگستری کشور را محدود می‌کند، بلکه به دولت اسرائیل این اجازه را می‌دهد تا بر کمیته گزینش قضایی، کنترل زیادی داشته باشد‌ و این پتانسیل را دارد که قوه قضاییه اسرائیل را به بند بکشد. لوین پس از اعلام اصلاحات، ادعا کرد‌ که افزایش دامنه فعالیت‌های قضایی "اعتماد عمومی به سیستم حقوقی را از بین برده" و گفت: "ما‌ پای صندوق‌های رای می‌رویم، رأی می‌دهیم، انتخاب می‌کنیم و هر از گاهی افرادی ‌که ما انتخاب نکرده‌ایم، ‌انتخاب می‌شوند. بسیاری از اقشار مردم در حالی که نگاهشان به سیستم قضایی است، صدایشان شنیده نمی‌شود".

سفیر اسرائیل در کانادا پس از سفیر فرانسه استعفا کرد
"رونن هافمن" سفیر اسرائیل در کانادا صبح روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت جدید نتانیاهو استعفا داد و بدین شکل او تبدیل به دومین سفیر اسرائیل شد که طی چند روز استعفا می‌دهد. رونن همان راه سفیر اسرائیل در فرانسه را رفته که به‌طور مشابه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند زیرا از دولت از آرمان‌های استقلال اسرائیل دور شده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


هافمن در توییتی نوشت: "مفتخرم که بیش از یک سال پیش به عنوان سفیر در کانادا به نمایندگی و خدمت به دولت اسرائیل منصوب شدم. با انتقال دولت و سیاست‌های متفاوت دولت کنونی در اسرائیل، صداقت شخصی و حرفه‌ای من مرا وادار می‌کند تا درخواست کوتاه کردن پُست خود {استعفا} و بازگشت به اسرائیل را در تابستان امسال اعلان نمایم. من با همان علاقه و لذت به خدمت به دولت اسرائیل در اینجا در کانادا، به کارم ادامه خواهم داد تا اینکه در اواخر سال جاری جایگزینی برایم تعیین {و فرستاده} شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, January 22, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به