غنی گفت: ترور شخصیت علیه من ادامه دارد و مرا متهم می‌کنند که با خودم پول برده‌ام. اینها اتهامات و دروغ‌های بی‌اساس هستند
دولت امارات متحده عربی، امروز چهارشنبه تأیید کرد که از اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، به "دلایل بشردوستانه استقبال کرده است". امارات به همراه عربستان سعودی و پاکستان تنها کشورهایی بودند که رژیم قبلی "امارت اسلامی افغانستان" که طالبان از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در افغانستان به راه انداخته بود را به رسمیت شناخته بودند.
شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا با گزارش "کاون خاموش" می‌گوید غنی روز یکشنبه بدون اعلام مقصد مشخصی و پیش از ورود طالبان به کابل، از افغانستان خارج شد و ۱۶۹ میلیون دلار پول نقد را نیز با خود برد. خزانه‌داری افغانستان نیز فردای روز خروج غنی اعلان کرد که تقریبا هیچ دلاری در خزانه باقی نمانده است. غنی در سخنرانی تلویزیونی امروز خود خارج کردن پول از افغانستان را رد کرد. بلافاصله پس از این گزارش، آمریکا با اعلان اینکه دیگر غنی را به رسمیت نمی‌شناسد، ۹.۴ بیلیون دلار دارایی افغانستان را برای مدت نامحدودی بلوکه کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
غنی با ۱۶۹ میلیون دلار نقد در امارات و درخواست پناهندگی از قطر؛ آمریکا بیلیون‌ها دلار دارایی افغانستان را بلوکه کرد
امارات متحده عربی امروز گفت: "وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات می‌تواند تأیید کند که این کشور به دلایل بشردوستانه از اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و خانواده‌اش استقبال کرده است". همزمان با فرار غنی به امارات، هیات مذاکره‌کننده افغانستان در قطر روند "درخواست پناهندگی موقت" از قطر برای اشرف غنی و اطرافیانش را آغاز کرده است. خبرگزاری "پژواک" افغانستان امروز چهارشنبه گزارش داد که پس از تسلط طالبان بر کشور گزارش شده که هیات دولت افغانستان درخواست پناهگاه موقت غنی در قطر را ارائه کرده است. این هیئت در حال حاضر در دوحه برای مذاکره با طالبان برای بحث در مورد حکومت جدید حضور دارد. این خبر را خبرگزاری قطر نیز تکرار کرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما در همین اوصاف غنی پس از سه روز غیبت و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر فرار وی به تاجیکستان، ازبکستان یا عمان امروز با یک سخنرانی تلویزیونی از امارات مدعی شد که برای جلوگیری از "سیلی از خون" کشور را ترک کرده و اگر می‌ماند تعداد بی‌شماری از هموطنانش شهید می‌شدند و کابل نیز ویران می‌گشت. غنی افزود که با توصیه مقامات دولتی محل را ترک کرده تا کابل بر سر نزاع قدرت تبدیل به یمن و سوریه نشود. وی گفت: "من از ابتکار مذاکرات جاری حامد کرزای و عبدالله عبدالله با دیگر گروه‌ها حمایت کرده و موفقیت این روند را خواهانم و بعلاوه خودم نیز در حال رایزنی برای بازگشت به افغانستان هستم تا بتوانم به تلاش برای عدالت و ارزش‌های واقعی اسلامی و ملی ادامه دهم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
خروج با ۱۶۹ میلیون دلار نقد در چند ماشین و هلیکوپتر
امروز، "محمد ظاهر اغبار"، سفیر افغانستان در تاجیکستان، غنی را به سرقت ۱۶۹ میلیون دلار از منابع خزانه دولتی متهم کرده و از پلیس بین‌المللی خواست تا وی را دستگیر کند. او خروج و پرواز غنی از افغانستان را "خیانت به دولت و ملت" نامید. به گزارش "طلوع نیوز" افغانستان، سفارت افغانستان در تاجیکستان روز چهارشنبه از پلیس اینترپل خواست تا غنی و دو همکار دیگرش را "به اتهام سرقت ثروت عمومی" بازداشت کند. پیشتر روسیه نیز به نقل از مرتبطینش در افغانستان گزارش داده بود که غنی با ۴ ماشین و یک هلیکوپتر پُر از پول نقد از محوطه ریاست جمهوری گریخته است. این گزارش به نقل از یک دیپلمات روسی افزوده، در حالیکه کابل در بحران بود ما در حال کار و بررسی اتفاقات بودیم. این خبر را سپس رویترز نیز نقل کرده بود اما هیچیک از این دو گزارش مبلغ پول خارج شده در آن زمان را مشخص نکرده بودند.
اما غنی در سخنرانی امروزش، گزارش‌ها مبنی بر اینکه مبالغ هنگفتی را هنگام خروج از کاخ ریاست جمهوری با خود برده را تکذیب کرد. غنی با رد این شایعات گفت: "من فقط با یک جلیقه و چند لباس رفتم... حتی نتوانستم دمپایی خود را با کفش عوض کنم... کتاب‌ها و لپ‌تاپ و کاغذهایم که همه دارایی‌هایم هستند نیز حتی جا ماندند. ترور شخصیت علیه من ادامه دارد و مرا متهم می‌کنند که با خودم پول برده‌ام. اینها اتهامات و دروغ‌های بی‌اساس هستند. شما حتی می‌توانید از مقامات گمرک در این باره سوال کنید".
عطا محمد نور، والی پیشین بلخ می‌گوید: "دیدیم وقتی رئیس جمهور باپنجاه و دو نفر از نزدیکانش فرار کرد، معاون اول و دوم خود را هم رها کرد". امرالله صالح، معاون اول غنی به ولایت پنجشیر رفته و سرور دانش، معاون دوم غنی بنا به گزارش‌ها به ترکیه فرار کرده است. یک گزارش نیز می‌گوید که برادر اشرف غنی نیز به طالبان پیوست.
 
آمریکا دارایی‌های افغانستان را به مدت نامحدود بلوکه کرد
امروز ایالات متحده اعلان کرد که اشرف غنی را دیگر به رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل بیلیون‌ها دلار دارایی افغانستان را در جهان مسدود می‌کند. دولت بایدن گفت که از روز یکشنبه ذخایر دارایی دولت افغانستان را که در حساب‌های بانکی آمریکا نگهداری می‌شده، مسدود کرده و از دسترسی بیلیون‌ها دلار از این حساب‌ها توسط طالبان جلوگیری می‌کند.
دو فرد مطلع به شرط ناشناس ماندن، خبر سیاست‌های جدید دولت آمریکا را به "واشنگتن پُست" درز دادند و گفتند که این سیاست آمریکا هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته است. به گفته آنها "جانت یلن" وزیر خزانه‌داری و مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری چنین تصمیمی را با هماهنگی با وزارت خارجه و کاخ سفید گرفته و اجرایی کرده‌اند. یک مقام دولتی آمریکا نیز بدون اشاره به ذکر مبلغی یا سیاستی، در بیانیه‌ای گفت: "دارایی‌های بانک مرکزی دولت افغانستان در ایالات متحده در اختیار طالبان قرار نخواهد گرفت".
صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که دولت افغانستان دست کم ۹.۴ بیلیون دلار ذخیره ناخالص ارزی در پایان ماه آوریل در اختیار داشته و یک منبع آگاه ولی ناشناس هم به خبرگزاری فرانسه گفت که بیشتر این ذخایر در خارج از افغانستان نگهداری می‌شده است. آمریکا با در اختیار داشتن گردش دلار از خزانه خود می‌تواند از جابجایی دیگر حساب‌های افغانستان در جهان نیز جلوگیری کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دولت ایالات متحده قبلا نیز با اعلان اینکه دولت کشوری را به رسمیت نمی‌شناسد، ذخایر و دارایی‌های آن کشور را بلوکه می‌کرده است. از جمله ذخایر دولت‌هایی که آمریکا پیشتر آنها را بلوکه کرده بود یا هنوز در بلوکه دارد می‌توان به کشورهای ونزوئلا، لیبی، عراق، ایران، سوریه، نیجریه، کوبا، سودان، کره شمالی، زیمباوه و پاناما اشاره کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 18, 2021 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به