تا اوایل پنجشنبه، بیش از ۲۷۷.۹ میلیون مورد کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده و تعداد قربانیان نیز به بیش از ۵.۳ میلیون نفر رسید
بر اساس داده‌های دانشگاه "جان هاپکینز"، تا اوایل پنجشنبه، بیش از ۲۷۷.۹ میلیون مورد کووید-۱۹ در سراسر جهان گزارش شده و تعداد قربانیان نیز به بیش از ۵.۳ میلیون نفر رسید.
با این گزارش، در خاورمیانه، امارات متحده عربی با ۱,۰۰۰ کرونایی بالاترین تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را از ماه اوت تاکنون ثبت کرد و گفت مسبب آن اومیکرون است. در آسیا، پس از هفته‌ها افزایش موارد ابتلا کرونا در کره جنوبی، این کشور با کمبود تخت بیمارستانی در عین رکورد زدن کرونا مواجه است. مقامات روز پنجشنبه گفتند که ۱۰۹ نفر در مدت ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اما در قاره آمریکا، اکوادور واکسیناسیون را اجباری کرده و گفت که فقط اکوادورهایی که شرایط پزشکی آن‌ها ممکن است با واکسیناسیون به مشکل برخورد کند، از زدن واکسن معاف خواهند بود. حدود ۳۳,۶۰۰ نفر در اکوادور بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. دیوان عالی ایالات متحده می‌گوید که یک جلسه ویژه برای بررسی چالش‌های دو سیاست دولت بایدن که الزامات واکسن برای میلیون‌ها کارگر را پوشش می‌دهد و کارفرمایان بزرگ و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برگزار خواهد کرد. دادگاه عالی گفت که بعلت وضعیت کنونی، در ۷ ژانویه و بطور خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد.
و در اروپا، دو کشور آلبانی و صربستان، که کمتر از نیمی از مردمشان به طور کامل واکسینه شده‌اند، دو مورد اول از نسخه اومیکرون را ثبت کردند. برآوردهای رسمی روز پنجشنبه نیز نشان داد که فقط در طی هفته گذشته حدود ۱.۲ میلیون نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که نشان دهنده ابتلای یک نفر از هر ۴۵ نفر جمعیت این کشور و نیز ثبت یک رکورد جدید شیوع کرونا می‌باشد. انگلیس می‌گوید اومیکرون به سرعت در حال گسترش می‌باشد.

علمی؛ انگلیس: بله، اومیکرون خفیف‌تر است؛ آسترازنکا: دوز سوم ما موثر است
دو تحقیق جدید در انگلستان، برخی از نکات اولیه در مورد نسخه اومیکرون کرونا را که ممکن است خفیف‌تر از نسخه دلتا باشد، منتشر کرد. دانشمندان تاکید می‌کنند که حتی اگر یافته‌های این مطالعات اولیه درست باشد، هرگونه کاهش شدت بیماری بر اثر اومیکرون باید سرعت بسیار بالای شیوع آن، دور زدن واکسن‌ها و نیز بالا بردن تعداد بیماران بالانس گردد که بدین ترتیب اومیکرون همچنان می‌تواند بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و اشباع کند. برخی از کارشناسان همچنین می‌گویند یک علت خفیف‌تر بودن اومیکرون سطح ایمنی بالاتر افراد بعلت واکسیناسیون یا ابتلای قبلی به کروناست. "مانوئل آسکانو جونیور"، بیوشیمیست دانشگاه "وندربیلت" که ویروس‌ها را مطالعه می‌کند، گفت: ممکن است اومیکرون به اندازه دلتا مضر نباشد. احتمال مراجعه افراد مبتلا به این نسخه از کرونا به بیمارستان ۲۰ درصد کمتر از افراد مبتلا به دلتا است و ۴۰ درصد نیز کمتر احتمال دارد یک شب یا بیشتر در بیمارستان بستری شوند".

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تحقیق دوم که در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند توسط دانشمندان و دیگر متخصصان انجام شده نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان با اومیکرون ۶۶ درصد کمتر از دلتا است. نتیجه این دو تحقیقات نشان از ۴۶ درصد خطا دارد و مشخص نیست که با اینهمه خطا چه استفاده‌ای می‌توان از آنها کرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
برگشت آسترازنکا و تایید دو قرص ضد کرونا در آمریکا
دانشگاه آکسفورد می‌گوید دوز سوم واکسنش به طور قابل توجهی پاسخ ایمنی به اومیکرون را افزایش می‌دهد. این مطالعه نشان داد در حالی که دو دوز این واکسن نسبت به انواع قبلی، محافظت کمتری در برابر اومیکرون ارائه می‌کند، اما سطح پادتن (آنتی‌بادی) پس از زدن دوز سوم به شدت افزایش می‌یابد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تنظیم‌کننده‌های بهداشتی ایالات متحده روز پنجشنبه به دومین قرص ضد کرونا جواز فروش داد تا یک سلاح جدید دیگر به مجموعه داروی مبارزه با اومیکرون افزوده گردد. مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) برای قرص "مولنوپیراویر" ساخت شرکت "مرک" یک روز پس از آن صادر شده که این آژانس دیروز به "پکس‌لووید" از شرکت "فایزر" اجازه فروش داد. برخی از متخصصان می‌گویند پکس‌لووید احتمالا به دلیل مزایای بیشتر و عوارض جانبی کمتر، به اولین گزینه درمانی در برابر ویروس کرونا تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, December 23, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به