سیستم مهاجرت کانادا بیش از دو سال است که به واسطه کرونا و نیز بحران‌های متعدد پناهندگی در سراسر جهان، دچار تاخیر مضاعف شده است
سیستم مهاجرت کانادا بیش از دو سال است که به واسطه کرونا و نیز بحران‌های متعدد پناهندگی در سراسر جهان، دچار تاخیر مضاعف شده است. اما اینهمه تاخیر برای کسانی که در حال حاضر در فرآیند اخذ شهروندی هستند چه معنایی دارد؟
بیش از ۴۵۰,۰۰۰ نفر در انتظار شنیدن این خبر هستند که آیا به زودی می‌توانند شهروند کانادا شوند یا خیر، اما هنوز هیچ خبر جدیدی بجز تاخیر مجدد برایشان وجود ندارد
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
باز هم تاخیر در اداره مهاجرت کانادا و پناهندگانی که به دلیل مدارک جعلی اخراج می‌شوند
"عرفان بوییان" برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به کانادا نقل مکان کرد، در سال ۲۰۱۱ برای اقامت دائم و در دسامبر ۲۰۱۹ درخواست شهروندی کرد و اندکی پس از آن، در فوریه ۲۰۲۰، تأییدیه دریافت مدارکش را از اداره مهاجرت دریافت کرد، و امروز هم او همچنان منتظر شهروند شدن است! عرفان در ماه می‌ ۲۰۲۱، پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه از ارائه درخواستش، اینبار از اداره مهاجرت خواست تا پرونده‌اش تحت عنوان "از دست دادن فرصت" سریع‌تر انجام شود، اما این تقاضای او هم رد شد. اداره مهاجرت می‌گوید پرونده وی اکنون در مرحله "تایید امنیتی" است. درخواست شهروندی وی در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ تأیید شده اما به دلیل تأخیر دولت در تعیین وقت سوگند، کارت سکونت دائمش نیز منقضی شده و همین دوباره پرونده او را به تأخیر انداخته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"کایف علی" تنها ۲۳ سال دارد، اما پنج سال گذشته را صرف سر و سامان دادن به زندگی خود کرده است. کایف زندگی پُر فراز و نشیبی داشته: از فرار از جنگ سومالی، اعتماد به یک قاچاقچی، خروج از منطقه جنگی و عبور از چند کشور، وارد شدن به خاک کانادا، یادگیری زبان انگلیسی، تحصیل در رشته پرستاری، و سرانجام تبدیل شدن به یک کارمند خط مقدم مراقبت‌های بهداشتی در زمان کرونا. اکنون زندگی‌ای که او ساخته است می‌تواند به زودی دوباره از هم بپاشد زیرا دولت کانادا اکنون مدعی است که وی در واقع سومالیایی نیست!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این داستان فقط منحصر به کایف نیست. پس از اینکه پدر و خواهر بزرگ‌ترش در اثر اصابت گلوله کشته شدند، او به همراه خواهر کوچک‌ترش از سومالی گریخت. این دو نفر به یک قاچاقچی پول دادند تا با پاسپورت‌های جعلیِ کنیایی ترتیب فرار آن‌ها را بدهد. او که ساکن تورنتوست می‌گوید این تنها راهش بوده است. کایف یکی از هزاران سومالیایی‌هایی‌ست که مجبور به فرار از جنگ با اسناد جعلی و سپس ادعای پناهندگی شده است. کانادا می‌گوید طبق پاسپورت، وی کنیایی‌ست و او دروغ گفته و پناهندگیش باطل است. اگر دادگاه با درخواست تجدید نظر او موافقت نکنند، وی از کانادا اخراج می‌شود. اگر دادگاهش را ببازد آخرین امیدش برای ماندن در کانادا پناهندگی به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه است. کایف می‌گوید که هم او و هم دیگران در طول سال‌های گذشته آشکارا به مقامات مهاجرت با دلایلی واضح گفته‌اند که مدارک آن‌ها جعلی است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در سال ۱۹۹۱، دولت سومالی با شروع جنگ داخلی سقوط کرد و از آن زمان به بعد بعنوان یک دولت از هم پاشیده شناخته می‌شود. کانادا یکی از کشورهایی است که پاسپورت سومالی را برای "سفر به کانادا" معتبر نمی‌داند. همین امر در مورد بریتانیا و آلمان نیز صادق است و به این معنی است که کسانی که سعی در یافتن امنیت در این کشورها دارند اغلب مجبور به جعل اسناد خود می‌شوند. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، تعداد اخطارهای اخراج سومالیایی‌ها پناهنده سالی ۱۹ نفر بوده که در سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۶۱ نفر و سال گذشته به ۷۷ نفر رسیده است.
"پل دینین"، وکیل مهاجرت تورنتو،حدس می‌زند که افزایش چنین مواردی، نتیجه استفاده اداره مهاجرت کانادا از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی بجای انسان است. او می‌گوید این نرم‌افزارها حتی در تطبیق دادن عکس افرادی که به فرودگاه‌های کانادا وارد می‌شوند با عکس درخواست پناهندگی آنها به مشکل می‌خورد و برای مثال هنگامی که عکس‌های برخی از افراد با عکس‌های کنیایی‌های همخوانی می‌یابد، درخواست‌های پناهندگی این افراد را باطل اعلان می‌کند.
طبق گزارشات رسانه‌ها، کیوسک‌های بازرسی اولیه که پاسپورت‌ها را در برخی از فرودگاه‌های کانادا می‌خوانند، ممکن است هنگام پردازش اطلاعات افراد با پیشینه‌های قومی خاص، میزان خطای بالاتری داشته باشند. اما اداره مهاجرت کانادا بدون رد یا پذیرفتن این اشکال می‌گوید که برای ردیابی افرادی که از اسناد تقلبی استفاده می‌کنند "گام‌های زیادی" بر می‌دارد و حاضر نیست "جزئیات تکنیک‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی خود را فاش کند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی در برخی موارد سال‌ها طول می‌کشد و در آن موارد زیادی چک می‌شوند که عدم تطبیق در آنها می‌تواند منجر به اخراج پناهنده شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, March 26, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به