بنابراین کانادایی‌ها باید انتظار افزایش قیمت کلیه مشروبات الکلی، حتی آبجوهای کم الکل را نیز داشته باشند
در حالیکه در خبر امروز صبح ایران استار خواندید، قرار است افزایش مالیات کربن ترودو در سراسر کانادا از فردا اول اپریل اجرایی گردد، و نیز مالیات خرید مسکن خارجی‌ها که در انتاریو نیز افزایش می‌یابد، امروز عصر اعلان شد که مالیات مشروبات الکلی هم در سراسر کانادا از فردا اجرایی می‌شود. خبر دو مالیاتی که از دیروز و فردا به شما اضافه شدند: مالیات کربن کل کانادا و مالیات خرید مسکن خارجی‌ها در انتاریو را اینجا بخوانید.
بنابراین کانادایی‌ها باید انتظار افزایش قیمت کلیه مشروبات الکلی، حتی آبجوهای کم الکل را نیز داشته باشند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
افزایش مالیات پشت مالیات: فردا علاوه بر افزایش مالیات کربن، مالیات مشروبات الکلی نیز افزایش می‌یابد
افزایش مالیات مشروبات الکلی امسال با مخالفت محافظه‌کاران و نیودموکرات‌های مجلس فدرال کانادا مواجه شده است. هر دو حزب محافظه‌کار و نیوددموکرات‌های جدید، هر کدام در حال تهیه یک لایحه خصوصی جدید برای مجلس هستند که خواستار عدم افزایش قیمت نوشیدنی‌های الکلی، به ویژه آبجو‌های کم الکل را مطرح می‌کند. "پت کلی"، نماینده محافظه‌کار می‌گوید که قانون مالیات، و مدل جدیدتر آن، قانون مالیات ۲۰۰۱، به گونه‌ای اصلاح شود تا بند افزایش خودکار مالیات بر مشروبات الکلی به اندازه نرخ تورم در هر سال لغو شود. او خواستار بازگشت این قانون به قانون پیش از سال ۲۰۱۸ شده که در آن افزایش مالیات بر مشروبات الکلی بصورت پله‌ای و با تصویب هر ساله مجلس انجام می‌شد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پت گفت که افزایش مالیات بر الکل باعث می‌شود "نوشیدن آبجو با دوستان" برای اکثر کانادایی‌ها دیگر نشدنب شود و افزود: "فقط بیرون رفتن برای یک شام ساده یا لذت بردن از نوشیدن الکل در یک شب با دوستان اکنون دیگر خیلی گران شده است. زمانی که ما در یک بحران تورمی قرار داریم، گره زدن قیمت مشروبات الکلی و مالیات آن به تورم کمکی به مقرون به صرفه بودن یا رقابت تولیدکنندگان نخواهد کرد". بنا به قانون و از سال ۲۰۱۷، نرخ مالیات بر آبجو، شراب، و هرگونه مشروبات الکلی به طور خودکار هر سال در اول آوریل به میزان تورم سال گذشته افزایش یافته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
پت استدلال می‌کند که مانند سایر تغییرات مالیاتی پیشنهادی در مجلس بعلت وضعیت خاص کشور در سال گذشته و امسال، این مالیات باید هر ساله مانند پیش در مجلس بررسی گردد و از حالت خودکار خارج شود. او گفت: "لیبرال‌ها تصمیم‌گیری در اینباره را از مجلس حذف کردند و کار را به افزایش خودکار کشاندند". این در حالی‌ست که این مالیات در سال ۲۰۲۰ که تورم پایین آمده بود، کاهش نیافت و امسال که تورم به بیش از ۵% رسیده و احتمالا تا آخر سال از مرز ۶% نیز عبور می‌کند، باعث پرداختی حدود ۱۰% بیشتر از حالت معمول می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در همین حال، "ریچارد کنینگ" نماینده نیودموکرات نیز استدلال می‌کند که دولت باید مالیات غیر مستقیم بر آبجوی کم الکل را حذف کند، یعنی آبجو کمتر از ۰.۵% الکل باید دیگر مالیات غیر مستقیم نداشته باشد. او گفت: "این یک ناهنجاری عجیب در قانون مالیات است که می‌گوید شراب کم الکل، و نیز کلیه مشروبات الکلی با درجه خلوص الکل پایین از مالیات غیر مستقیم معاف هستند بجز آبجو". وی گفت از نظر رقابت‌پذیری نیز این مالیات غیرمستقیم، آبجوهای کم الکل کانادایی را در مقابل رقیبان خارجی‌اش شکست‌پذیر می‌کند.
ریچارد همچنین گفت که با افزایش نرخ مصرف آبجو غیر الکلی که اخیرا شاهدش بوده‌ایم، حذف مالیات غیرمستقیم بر آبجو کم الکل انتخاب بیشتری به کانادایی‌ها می‌دهد. پیشنهاد ریچارد شانس بیشتری برای لایحه شدن و احتمالا تصویب در مجلس دارد زیرا وی پیشتر با دیگران در مجلس در اینباره گفتگو کرده و این طرح را به اولویت بالایی در کمیته بررسی رسانیده است. او می‌گوید "احتمال خوبی" وجود دارد که این لایحه در بودجه آتی دولت لیبرال تصویب شود.
صنایع مشروب‌سازی کانادا و در راس آنها سازمان "آبجو کانادا" در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه مجلس گفت که اکنون "زمان اشتباهی" برای اضافه کردن بر بار مالیاتی مشروبات به ویژه آبجو در میخانه‌ها، رستوران‌ها و خانه‌های مصرف‌کنندگان کانادایی است. حدود ۸۵% آبجوی فروخته شده در کانادا در همین کشور تولید می‌شود و نتیجتا روی ۸۵% آبجوهای کل کانادا مالیات غیرمستقیم وجود دارد و آنرا گران می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"لوک چاپمن"، معاون امور فدرال این سازمان گفت که مانند سایر مشاغل کشاورزی، آبجوسازان کانادایی نیز با افزایش هزینه تورمی بی‌سابقه و اختلالات زنجیره تامین مواجه هستند و افزود که این سازمان از کلیه نمایندگان مجلس می‌خواهد تا از حذف مالیات بر آبجوهای کم و غیرالکلی و نیز حذف افزایش خودکار سالانه مالیات بر مشروبات الکلی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 31, 2022 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به