الیزابت می گفت: من صدای افرادی را می‌شنوم که خواهان تغییرات هستند و می‌خواهند تا رهبر‌ جوان‌تری را ببینند
پس از آنکه حزب سبز کانادا تا یک قدمی ‌فروپاشی رفت و در انتخابات فدرال نیز نتایج ناامید کننده‌ای بجا گذاشت، سرانجام موفق‌ترین رهبر آن یعنی "الیزابت می"، مجددا برای احیاء سبزها بعنوان رهبری رسید.
درگیری و آشفتگی‌های داخلی ‌بر سر حمایت از اسرائیل توسط "آنامی پل" که پس از الیزابت به رهبری رسیده بود، روند نزولی ‌جمع‌آوری کمک‌های مالی، عدم مشارکت اعضاء و نیز درگیری‌های گسترده میان هیئت‌های مدیره اجرایی این حزب، نشان از از دست رفتن چهارمین حزب بزرگ کانادا داشت، تا اینکه الیزابت اکنون برگشته و می‌گوید با کمک یک جوان دوباره حزب را خواهد ساخت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
الیزابت می، رهبر سابق سبزهای کانادا، دوباره رهبر این حزب در حال فروپاشی شد
اعضای حزب سبز کمی بعد از ساعت ۸ شب دیشب شنبه ۱۹ نوامبر نتایج رای‌های انداخته شده در ۱۲ نوامبر را در هتلی در مرکز شهر اتاوا شمردند تقریبا ۲۲,۰۰۰ عضو واجد شرایط رای دادن بودند، اما تنها کمی بیش از ۸,۰۰۰ نفر در اولین رای‌گیری شرکت کردند. الیزابت می، عضو قدیمی این حزب و نیز مجلس فدرال کانادا از منطقه "ویکتوریا" در استان "بریتیش کلمبیا"‌ که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ رهبری این حزب را برعهده داشت، با کسب ۴,۶۶۶ رای در ‌ششمین و آخرین رای‌گیری در رقابت‌های رهبری حزب پیروز شد. او از ابتدای رقابت‌ها‌ در صدر قرار داشت، اما "آنا کینان" نیز در تمام مدت جایگاه دوم را حفظ کرد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

الیزابت با یک همراه در این انتخابات شرکت کرده بود: "جاناتان پدنو"‌ ۳۲ ساله‌‌ از مونترال، کارشناس در زمینه موقعیت‌های بحرانی و بررسی تخلفات در مناطق جنگی از جمله افغانستان. آنها طبق قوانین جاری کمپین‌های جداگانه‌ای برگزار کردند، اما الیزابت گفته بود که جاناتان معاون رهبر حزب خواهد بود. الیزابت گفت که‌ هر دوی آنها به دنبال اصلاح اساسنامه حزب خواهند بود تا شرایط یک ‌رهبری ‌رسمی مشترک را فراهم کنند؛ او که در مراسم سخنرانی پیروزیش سخن می‌گفت از همه نامزدها و نه فقط پدنو، خواست تا به او در روی صحنه بپیوندند و سپس گفت: "‌این کار به معنای نمونه‌ای متفاوت برای رهبری است که تأکید می‌کند سبزها کارها را متفاوت انجام می‌دهند‌. ‌ما‌ شیوه رهبری از بالا به پایین و یا رئیس مَآبانه نداریم که به مردم بگوید چه بگویند یا کجا بروند و یا چگونه رای دهند".‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
الیزابت می، ۶۸ ساله، تجربیات خود را در طول مبارزات رهبری ‌خاطر نشان کرد‌ و اذعان داشت که وقتی پس از انتخابات فدرال ۲۰۱۹ استعفا داد، اوضاع حزب در وضعیتی عالی قرار داشت زیرا در آن انتخابات، سه عضو برای پارلمان انتخاب شدند و نامزدهای سبز ۶.۵% از آرای مردم را به دست آوردند که برای رسیدن به جایگاه رسمی حزب در مجلس نمایندگان فدرال کافی نبود ولی خوب بود. پس از رفتن الیزابت، ‌انتخابات سال ۲۰۲۱ ‌زمانی برگزار شد که دوره مدیریت پرفراز و نشیب آنامی پل، رهبر سابق، به مرحلهٔ جدیدی رسیده بود و میزان حمایت به ۲.۳% از آرای عمومی کاهش یافته بود. الیزابت توانست کرسی خود را حفظ کند و "مایک موریس" نیز در انتاریو به مجلس راه یافت اما رهبر حزب یعنی آنامی در حوزه خودش در ‌تورنتو در جایگاه چهارم قرار گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
می در سخنرانی پیروزی خود گفت: "‌سه سال پیش که من از سمت رهبری کناره‌گیری کردم، مطمئن بودم حزب قوی و آماده با سه نماینده منتخب، ‌‌نیاز به تغییراتی برای قدم بزرگی رو به جلوست... ما نتوانستیم صعود داشته باشیم... ‌من فکر می‌کنم ما هنوز هم نیاز به تغییرات داریم. من صدای افرادی را می‌شنوم که خواهان تغییرات هستند و می‌خواهند تا رهبر‌ جوان‌تری را ببینند تا پیش‌روی حزب، راه متفاوتی بگذارد".
در انتخابات فدرال کانادا، به ترتیب احزاب لیبرال، محافظه‌کار، کبک، نیودموکرات و سبز قرار دارند که دو نفر نیز نماینده مستقل هستند. حزب تندروی راست‌گرای مردم به رهبری "مکسیم برنیه" با اینکه حدود ۲% از کل آراء را کسب می‌کند، تنها حزبی‌ست که نمی‌تواند به مجلس نماینده بفرستد.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, November 20, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به