از هفته‌های پیش برنامه‌های احتمالی برای بازگشت دیپلماتیک کانادا به افغانستان آغاز شده است
از گوشه و کنار شنیده می‌شود که مقامات دولتی کانادا با امید به راه‌اندازی مجدد برخی خدمات کنسولی در حال اعزام یک تیم دیپلماتیک همراه با نیروهای مسلح ویژه به کابل پایتخت افغانستان که پنج ماه پیش بدست طالبان سقوط کرد، هستند.
سه منبع با آگاهی مستقیم از مذاکرات در جریان در داخل دولت که مجاز به اظهار نظر نیستند و خواستار ناشناخته ماندن خود بودند، پرده از این سر برداشتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کانادا بدنبال گشایش سفارتخانه و ارتباط دیپلماتیک با طالبان در آینده بسیار نزدیک است
منابع گفتند که تیم دیپلماتیک کانادا با نیروی ضربت ۲، که واحد مبارزه با تروریسم و نجات گروگان‌های کاناداست محافظت خواهد شد. این نیروی مسلح پیشتر و در جریان تخلیه دیوانه‌وار سفارت کانادا در کابل در ماه آگوست گذشته نیز به افغانستان اعزام شده‌بودند که در طی آن کانادا فقط توانست افرادش را از مهلکه خارج کند و تمام اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده خود را هم وا نهاد. این منابع می‌گویند تعدادی از دیگر کشورها نیز بدنبال رویکرد مشابهی برای ایجاد مجدد خدمات کنسولی در کابل هستند و افزودند که این مباحث داخل دولت کانادا بر اثر فشارهای فزاینده داخلی و خارجی آغاز شده زیرا دولت کانادا از عملکردش "شرمنده" شده و شاهد "سرخوردگی زیادی" میان دیپلمات‌های کانادایی است که می‌گویند چرا کشورشان بقدر کافی کاری برایشان نکرده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

یکی از این منابع ارشد گفت که از هفته‌های پیش برنامه‌های احتمالی برای بازگشت دیپلماتیک کانادا به افغانستان آغاز شده تا "بطور اضطراری افرادی از وزارت خارجه کانادا همراه با حفاظت کافی به افغانستان بروند زیرا در نهایت دولت ممکن است تصمیم به ارتباط با طالبان بگیرد". یکی از منابع دیگر می‌گوید هدف از چنین سفری "شکستن یخ" روابط برای ازسرگیری خدمات کنسولی در دو کشور در آینده است و افزود در حال حاضر هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
اما کسانی که از برنامه‌ریزی‌ها مطلع هستند می‌گویند که هیئت کانادایی احتمالا از کارکنان سفارت کانادا در دوحه قطر تشکیل خواهد شد. انتظار می‌رود هفته آینده جلساتی در سطح عالی در مورد این برنامه‌ها در اتاوا برگزار شود. یک منبع گفت که فشار برای برنامه‌ریزی این سفر از سوی دفتر نخست وزیر یا وزیر خارجه نیست، بلکه از سوی بوروکرات‌ها و دیپلمات‌های کانادایی است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مجلس کانادا پریروز چهارشنبه، به ایجاد یک کمیته ویژه جدید رای دادند که وظیفه آن بررسی واکنش دولت فدرال کانادا به سقوط افغانستان است. ترودو اتهامات عدم آمادگی در خروج از افغانستان و تنها گذاشتن افغان‌ها و برخی از کانادایی‌ها در افغانستان را رد می‌کند و می‌گوید این اتفاق برای همه کشورها افتاده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در طی حضور کانادا در افغانستان که بدنبال حمله یازده سپتامبر و به نام مبارزه با تروریسم و پیدا کردن اسامه بن لادن انجام گرفت و منجر به سقوط طالبان شد، در مجموع ۱۵۸ نیروی نظامی همراه با ۷ غیرنظامی کانادایی در جنگ جان باختند. پروفسور محمدجواد سلطانی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ابن‌سینا کابل معتقد است طالبان چیزی جز آمریکا نیست و نتیجه حمله بیگانگان مملکتی ویران با ۲ میلیون کشته در افغانستان بجا گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 10, 2021 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به