تصویب هر لایحه مالی در مجلس کانادا به منزله رای اعتماد دولت است و اگر دولت نتواند آنرا تایید کند، سقوط کرده و کار به انتخابات می‌کشد
دولت اقلیتی ترودو که تاکنون بدون اتئلاف به حکومت در کانادا ادامه داده بود، دوشنبه شب با "جاگمیت سینگ" رهبر نیودموکرات‌ها به توافق رسید تا حمایت آنها را ۴ دور بودجه سالیان کشور داشته باشد. این توافق با ترتیب و طبقه‌بندی یک ائتلاف رسمی متفاوت است. در یک ائتلاف کلاسیک، معمولا دو یا چند حزب مسئولیت‌های حکومت‌داری را با هم تقسیم می‌کنند و احزاب موتلفه در کابینه وزیر دارد؛ در این توافق، نیودموکرات‌ها بدون داشتن هیچ وزیری، خواسته‌هایشان را از دولت ترودو در ازای حمایت در رای اعتماد، می‌گیرند.
تصویب هر لایحه مالی در مجلس کانادا به منزله رای اعتماد دولت است و اگر دولت نتواند آنرا تایید کند، سقوط کرده و کار به انتخابات می‌کشد. در هر دو دوره کنونی و قبلی دولت فدرال ترودو، سینگ از وی حمایت کرده و به ازای حمایت‌هایش کمی از طرح‌های خود را نیز به تصویب رسانده، به ویژه در زمان شیوع کرونا. البته هر دولتی می‌تواند پیش از موعد مجلس را منحل کرده و انتخابات جدیدی را برگزار کند. ترودو سال گذشته انتخابات پیش از موعد را برگزار کرد که طی آن توانست ۲ کرسی از محافظه‌کاران بگیرد اما نتوانست دولت اقلیت خود را اکثریت کند. سینگ در بحران کامیون‌داران پس از حمایت از ترودو گفته بود به محض اینکه صلاح بداند از حمایت ترودو دست خواهد کشید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
توافق لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها: تصویب و اجرای خواسته‌های سینگ در ازای رای اعتماد و نخست وزیری ترودو تا سال ۲۰۲۵
طبق اخبار رسیده، دفتر رهبری لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها به توافقی آزمایشی برای حمایت از دولت ترودو تا سال ۲۰۲۵ دست یافتند. براساس این توافق حزب نیودموکرات از دولت لیبرال برای حفظ قدرت تا سال ۲۰۲۵ حمایت می‌کند و در ازای آن دولت ترودو خواسته‌های کلیدی حزب نیودموکرات را در مجلس قانون کرده و به اجرا می‌گذارد. منابع متعددی، به دلیل ماهیت حساس این بحث‌ها با درخواست ناشناس ماندن، اواخر شب دوشنبه گفتند که ترودو در جلسه‌ای با نمایندگان لیبرال مجلس به آنها گفته که توافق موسوم به "اعتماد و تامین خواسته" که بین این دو حزب خواهد بود، همچنان نیاز دارد تا نمایندگان حزب نیودموکرات آنرا تصویب کنند و تاکنون فقط مورد تایید ترودو قرار گرفته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این توافق باعث می‌شود که حزب نیودموکرات از لیبرال‌ها در بدست آوردن رای‌های اعتماد حمایت کنند و در ازای آن لیبرال‌ها برخی از برنامه‌های اصولی ملی مورد درخواست نیودموکرات‌ها مانند تامین دارو و مراقبت از دندان در سطح کانادا را تصویب کرده و به اجرا بگذارند. نیودموکرات‌ها می‌گویند استان‌ها تک‌تک اقدام به خرید دارو می‌کنند که این برایشان گران تمام می‌شود و دولت فدرال با خرید بزرگ یکجا می‌تواند هزینه دارو را بطور شگرفی کاهش دهد. آنها خواستار ارزان تا رایگان شدن خدمات دارو و دندان برای کل کانادایی‌ها هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
منابع می‌گویند که کابینه لیبرال‌ها عصر دوشنبه به‌طور مجازی (آنلاین) تشکیل جلسه داد و پس از آن، کار گروه‌های لیبرال‌ها (انجمن‌های حزبی) نیز تشکیل جلسه دادند. منابع آگاه می‌گویند، نمایندگان لیبرال دلیل برگزاری جلسه کارگروهی در آخرین لحظه را اعلام نکرده‌اند اما گفتند هدف بررسی توافقنامه "اعتماد و تامین خواسته" بوده و بنا شده یک خواسته نیودموکرات برآورده شود و سپس آنها تا مدتی به نفع بودجه‌های مالی ترودو رای دهند. وزیر دارایی ترودو کریستینا فریلند است که پیشتر وزیر امور خارجه بوده و لیسانس تاریخ و ادبیات روسی از هاروارد و مطالعات "اسلونی" از کالج سنت آنتونی گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
علاوه بر نیودموکرات‌های کنونی فدرال، پیشتر نیودموکرات‌های استانی در استان بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۷ معامله مشابهی را حزب سبزها انجام دادند. در انتخابات بعدی نیودموکرات‌ها توانستند به دولت اکثریت این استان را تشکیل دهند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

منابع می‌گویند مذاکرات بین دو حزب بلافاصله پس از انتخابات سپتامبر ۲۰۲۱ آغاز شد. لیبرال‌ها با حزب دموکرات جدید تماس گرفتند تا راهی برای یک همکاری سیاسی پیدا کنند تا به لیبرال‌ها اجازه دهد در قدرت بمانند. محافظه‌کاران این توافق را بشدت تقبیح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, March 22, 2022 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به