برنامه مهاجرتی کنونی دولت پیش‌بینی می‌کند سال آینده ۱۱۰,۵۰۰ مهاجر ماهر جذب کند
بر اساس یک سند بدست آمده از وزارت مهاجرت کانادا که تقریبا کل وضعیت مهاجرتی کنونی کشور را نشان می‌دهد، دیده می‌شود که این اداره پذیرش مهاجرتی افراد بسیار ماهر را که به شدت از برنامه عقب افتاده را متوقف می‌کند. با اینکه کانادا هنوز با کمبود شدیدی در این زمینه روبروست اما دولت می‌گوید برای این دسته از مهاجرتی‌ها دیگر دعوت‌نامه نخواهد فرستاد زیرا هم وزارتخانه نمی‌تواند به سرعت کافی آن‌ها را پردازش کند و هم برای امسال و سال آینده به تعداد کافی پرونده در سیستم دارد.
افرادی که از طریق برنامه افراد بسیار ماهر و حرفه‌ای درخواست مهاجرت می‌کنند، مدارک مختلفی از جمله آزمون زبان را ارسال می‌کنند و سپس منتظر دعوت نامه می‌مانند تا درخواست خود را تکمیل کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سند بدست آمده جدید از وضعیت مهاجرت کانادا: پذیرش افراد بسیار ماهر متوقف می‌شود؛ برنامه‌ها عقب هستند
این سند که توسط "استیون مورنز"، وکیل مهاجرت و به واسطه قانون دسترسی به اطلاعات به دست آمده، نشان می‌دهد که تقریبا ۷۶,۰۰۰ متقاضی در صف افراد بسیار ماهر دولت فدرال کانادا قرار دارند، که هنوز به پرونده‌های آنها رسیدگی نشده اما تعدادشان برای آنچه کانادا تا سال ۲۰۲۳ نیاز دارد، کافی‌ست. "رمی لاریویر" سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید: "پرونده‌های تلنبار شده افراد بسیار ماهر و نیز ادامه نیاز کانادا به این معنی است که ورود این افراد در سال ۲۰۲۲ کاهش نمی‌یابد و این توقف موقتی است. به محض اینکه این اداره توانایی بررسی و نیاز مجدد را پیدا کند، دعوت‌نامه‌ها مجددا فرستاده خواهند شد". دولت کانادا پیشنهاد داده که ۸۵ میلیون دلار اضافی در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به اداره مهاجرت تزریق کند تا درخواست‌های اقامت دائم و موقتی که به بیش از یک میلیون رسیده و تلنبار گشته‌اند را پردازش کند، به ویژه در بخش‌هایی که اقتصاد کانادا پس از کرونا نیاز شدید به آنها خواهد داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

برنامه مهاجرتی کنونی دولت پیش‌بینی می‌کند سال آینده ۱۱۰,۵۰۰ مهاجر ماهر جذب کند، اما وزارتخانه در یادداشتی می‌گوید که ممکن است این تعداد به نصف کاهش یابد، زیرا این وزارتخانه کارهای بسیار دیگری نیز دارد که به قدر کافی و با سرعت کافی پیش نمی‌روند. برنامه‌ریزی اولیه می‌گفت که هرساله جمعا بیش از ۴۰۰,۰۰۰ مهاجر جدید وارد کانادا شوند. این وزارتخانه در نظر دارد یک زمان پردازش شش ماهه برای رسیدگی به پرونده افراد ماهر داشته باشد، اما این زمان اکنون سه برابر بیشتر یا حدود ۲۰.۴ ماه است و انتظار می‌رود با رسیدگی به پرونده‌های قدیمی‌تر در سال ۲۰۲۲ به ۳۶ ماه نیز افزایش یابد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وضعیت کل مهاجرت به کانادا چیست؟ برنامه‌ها عقب هستند
کانادا اکنون طرح‌ها مهاجرتی مختلفی دارد از جمله افراد بسیار ماهر، نامزدهای استانی، خانوادگی و پناهندگان، که بر اساس سطح تحصیلات، زبان و سایر معیارها امتیازدهی می‌شوند. طبق وضعیت فعلی افرادی که به واسطه مهارت خود مهاجرت می‌گیرند نیاز به بیش از ۵۰۰ امتیاز دارند یک بطور عادی شامل حال زوج‌های جوانی می‌شود که هم تحصیلات بسیار بالا دارند، هم انگلیسی خوبی دارند، و هم پیشنهادهای شغلی از کانادا دارند.
طبق این سند، دولت فدرال می‌گوید همچنان به رسیدگی به پرونده‌های دریافتی از سوی استان‌ها، عمدتا از نوع سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و اقتصادی ادامه داده، اما از پاییز گذشته و بعلت کرونا مهاجرت اقتصادی از طریق فدرال متوقف شده است.
در همین یادداشت آمده است که مهاجرت سریع موسوم به "اکسپرس اینتری" که شامل افراد متخصص برای مشاغل تخصصی و افراد با تجربه زندگی در کانادا می‌شود، اکنون بیش از ۲۰۷,۰۰۰ نفر را در خود جای داده است. این سند به چگونگی پردازش این گروه نپرداخته است.
همچنین تعداد زیادی از افرادی که مجوزهای کار یا تحصیل در کانادا را کسب کرده‌اند، مجددا نیاز به تمدید خواهند داشت زیرا درخواست آن‌ها پردازش نشده است.
با اعمال ممنوعیت سفر، درخواست‌های مهاجرتی نیروهای متخصص از خارج از کشور از سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف شده اما دولت می‌گوید توانسته در سال گذشته همچنان به اهدافش برسد زیرا این تعداد را با دعوت از افرادی که قبلا در کانادا با ویزاهای موقت به سر می‌بردند، با سه روش تامین کرده است. دولت می‌گوید برنامه‌ای دارد که با کمک آن دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق یک برنامه اقامت موقت جدید به مقیم دائم تبدیل شوند و می‌افزاید با این برنامه و نیز برنامه پذیرش افغان‌ها قادر خواهد بود نیازهای مهاجرتی خود را پوشش دهد.
برنامه ورود افغان‌های در خطر در ابتدا قرار بود ۲۰,۰۰۰ نفر را به کانادا بیاورد، اما در طول مبارزات انتخاباتی پاییز لیبرال‌ها این تعداد را به ۴۰,۰۰۰ نفر رسانده‌اند که تاکنون ۷,۰۰۰ نفر از آن‌ها وارد کانادا شده‌اند. ایران استار با تمام قوا سعی کرد دو خانواده افغان که بسیار در خطر بودند را با کمک دولت و با این طرح از افغانستان خارج کند اما دولت حتی با چند ده تماس ایران استار کاری برای این افراد انجام نداد و حتی قادر به پردازش پرونده‌ها نبود. نهایتا یکی از این خانواده‌ها موفق شد با کمک آمریکا وارد قطر گردد.
 
دولت و مخالفان و متخصصان چه می‌گویند؟
دولت می‌گوید طرح جدید مهاجرتی خود را در ماه فوریه و پس از بازگشت نمایندگان از تعطیلات به مجلس ارائه می‌دهد. "جاسرج سینگ هالان"، نماینده محافظه‌کار منتقد سیاست‌های مهاجرتی دولت می‌گوید: "مهاجران و کارفرمایان کانادایی نمی‌توانند سه سال صبر کنند تا درخواست‌های تخصصی یا مهارتشان توسط دولت فدرال بررسی شود".
تحقیقات بانک توسعه تجارت کانادا در پاییز گذشته نشان داد که ۵۵ درصد از مشاغل کانادایی با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کنند که ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به بخش اقتصادی "مهمان‌داری" است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"سرجیو کاراس" وکیل مهاجرت می‌گوید: "فکر نمی‌کنم تلنبار شدن اینهمه پرونده بعلت کمبود نیروی انسانی اداره مهاجرت باشد. فکر می‌کنم که با تنظیم مجدد اولویت‌ها و تخصیص مجدد پرسنل برای پردازش نوع درخواست‌هایی است که اقتصاد کانادا به آن نیاز دارد، مشکلات زودتر حل شوند".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, January 22, 2022 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به