اطلاعیه توسط سازمان "بنایی برت کانادا" که طرفدار اسرائیل است با نوشتن کلمه "پیروزی" در تیتر آغاز شده است
پس از لغو مسابقه فوتبال میان دو تیم ملی کانادا و ایران که همراه با طوفانی از همه جناح‌ها بود، فدراسیون فوتبال کانادا که مدتها مقابل تمام فشارها از جمله "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا ایستاده بود، به ناگهان در ۲۵ مه این دیدار را لغو شده نامید. پس از لغو این دیدار گمانه‌زنی‌ها درباره "پول" بالا گرفته است. گزارش ایران استار درباره پرداخت غرامت ۱۰ میلیون دلاری کانادا به ایران را اینجا بخوانید.
اما دیروز و پریروز دو اطلاعیه در مورد اینکه سرانجام چه عاملی باعث لغو این دیدار شده منتشر شد که در هیچکدام از آنها عامل "مردم" به چشم نمی‌خورد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
اظهارات لغو مسابقه فوتبال؛ سفیر ایران: کار عده‌ای اندک بود، سازمان طرفدار اسرائیل: پیروزی سازمان ماست
اطلاعیه توسط سازمان "بنایی برت کانادا" که طرفدار اسرائیل است با نوشتن کلمه "پیروزی" در تیتر آغاز شده که در ادامه چنین نوشته: "یک روز قبل از اینکه فدراسیون فوتبال کانادا از برگزاری بازی «نمایشی» ۵ ژوئن بین تیم‌های ملی کانادا و ایران جلوگیری کند، سازمان بنایی برت با مراجعه به دادگاه فدرال درخواست صدور حکمی مبنی بر ممنوعیت ارسال پول کانادایی به فدراسیون فوتبال ایران را ارائه کرد". این سازمان در ادامه می‌گوید که روز دوشنبه برایش به واسطه یک گزارش از شبکه "ایران اینترنشنال" مشخص شده که قرار است مبلغ ۴۰۰,۰۰۰ دلار برای یک بازی "دوستانه" به فدراسیون ایران پرداخت شود که ۲۰۰,۰۰۰ دلار آن با لغو مسابقه دوم ایران با اکوادور در تورنتو به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"ریچارد کورلند" از شرکت حقوقی "توب کرلند" که نماینده حقوقی "بنایی برت کانادا" می‌باشد از اینکه "مسابقه دوستانه به سرعت پس از طرح شکایت سازمان او لغو شد، ابراز خوشحالی کرد". کورلند در ادامه گفت: "این قدرت جریان نام سازمان بنایی برت را در دعواها نشان می‌دهد". در اعلامیه بنایی برت آمده که "مایکل ماستین، مدیر اجرایی بنایی برت روز پنجشنبه به صراحت اعلام کرد که با وجود لغو بازی، این سازمان قصد دارد اطمینان حاصل کند که هیچ پولی از کانادا به ایران داده نمی‌شود" زیرا این سازمان "گزارش‌هایی حاکی از کنترل شدن فدراسیون فوتبال ایران توسط سپاه دریافت کرده است". این سازمان سپس نوشته که نزدیک به چهار سال از زمانی که دولت کانادا به پیشنهاد مجلس مبنی بر فهرست کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی عمل نکرده، می‌گذرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این سازمان می‌گوید که می‌خواهد این پول به بازماندگان پرواز اوکراینی برسد و در انتها می‌گوید که "شاهین مقدم، شهروند کانادایی، خانواده خود را در پرواز اوکراینی از دست داد. این هفته بنایی برت او را در جریان اقدامات قانونی خود قرار داد و شاهین به بنایی برت گفته «از همه کسانی که در این سازمان همکاری و تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم... امید است که عدالت اجرا شود»". از آنچه از فیس‌بوک شاهین مقدم و حامد اسماعیلیون مشخص می‌شود اینست که این دو بجامانده از سقوط پرواز اوکراینی با دو موشک سپاه برای عدالتخواهی به دو مسیر مختلف می‌روند. علیرغم اینکه گزارش وزارت امنیت و اطلاعات کانادا می‌گوید سقوط هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه "طرح از قبل نبوده"، شاهین مقدم با کمک وکلایی توانسته از یک دادگاه انتاریو حکم "تروریستی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی" و سپس ضبط بیش از یکصد میلیون دلار از اموال ایران را بگیرد. گزارش ایران استار از دادگاه انتاریو که گفت سقوط تعمدی هواپیمای اوکراینی اقدامی تروریستی بود را اینجا بخوانید. حکم دادگاه عالی انتاریو که ایران را در سقوط هواپیمای اوکراینی متهم شناخت را اینجا بخوانید. گزارش ایران استار از کمیته حقیقت‌یاب کانادا که می‌گوید ایران نقشه از پیش طراحی شده برای زدن هواپیمای اوکراینی نداشته را اینجا بخوانید. ایران در این دادگاه نماینده‌ای نداشت و دفاعی نکرد و این حکم غیابی را "خارج از کلیه مقررات بین‌المللی" خواند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
سفیر ایران: کار عده ای اندک بود
اما "محمد کشاورززاده" که سفیر ایران در چین و مغولستان است و پیشتر جزو مقامات و مسئولین وزارت خارجه در امور آمریکای شمالی بوده با ورود به موضع فوتبال بین کانادا و ایران در یک توئیت نوشته: " از لغو بازی تیم ملی فوتبال تعجب نکنید". وی در ادامه به تجربه قبلی خود اشاره می‌کند و می‌نویسد: "۵ سال قبل بعنوان مدیر کل امریکا پس از ۵ دور مذاکره با مقامات وزارت خارجه کانادا به توافق رسیدیم مانند آنچه که در واشنگتن داریم در اتاوا نیز به ایرانیان خدمات کنسولی بدهیم ولی جمعیت نیم میلیونی ایرانیان مقیم قربانی امیال سیاسی عده‌ای اندک شد". او اما توضیحی درباره این عده اندک و یا اینکه چرا هیچ توضیحی به مردم درباره ۵ دور مذاکره داده نشده، نداده است.
در زیر این توئیت ده‌ها نظر وجود دارد از جمله "روزبه" نوشته: "یابو. جمعیت ۸۰ میلیونی داره قربانی امیال سیاسی عده‌ای اندک میشه رو نمیبینی"؛ و "خرس نفتی" هم نوشته: " خیلی پفیوزی حرومزاده! جان ۸۵ میلیون ایرانی رو یه ابلهی به گروگان گرفت سر داستان واکسن کرونا صدای شما در نیومد چرا؟". در مقابل "آلما" نوشته: " اقليتی هستند بعضا فحاش، اهل تهمت و بی‌آبرو كردن. فورا برچسب مزدور و حامی جنايتكار و قاتل و … می‌زنند. جوک قضيه اينجاست كه برای تمديد و يا درخواست پاسپورت بايد مدارک را به واشنگتن فرستاد. در واشنگتن خدمات كنسولی داريم ولی در اتاوا خير!" و "امیر شریف" هم می‌گوید: "متاسفانه کانادا بارها نشان داده است که مطیع بازی اسرائیل و تندرو های حامی آن است".
 
سیاست کانادا
"استیون هارپر" نخست وزیر محافظه‌کار وقت کانادا در سال ۲۰۱۴ بطور ناگهانی سفارت‌های کانادا و ایران را در دو کشور بست و در ابتدا گفت که کانادا بودجه لازمه را ندارد، اما مشخص شد که کانادا صدها میلیون دلار خرج ساخت یک سفارتخانه در قطر برای جمعیت چند صد قطری در کانادا کرده است. وی سپس گفت که بستن سفارتخانه‌ها به دلیل امنیت کارمندان کانادا در تهران بوده که در مقابل سوال پس چرا سفارت ایران در کانادا که خطری تهدیدش نمی‌کند بسته شده، قرار گرفت. وی سپس گفت که سفارتخانه‌ها در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در ایران بسته شده‌اند اما نتوانست توضیحی دهد که چرا وی پس از ۳۵ سال پایمال شدن حقوق بشر در ایران یکدفعه‌ای به این نتیجه رسیده است. سرانجام "استفن دیون" وزیر امور خارجه جاستین ترودو که دولت هارپر را در انتخابات شکست دادند و گفته بودند روابط بین دو کشور را احیا می‌کنند در این رابطه گفت: "من نمی‌فهمم بستن سفارتخانه ما چه نفع احتمالی برای اسرائیل می‌تواند داشته باشد".

لغو مسابقات فوتبال اسرائیل و آرژانتین

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به گفته فدراسیون فوتبال آرژانتین در ۲۲ مه، مسابقه آنها با اسرائیل لغو شد. فلسطین می‌گوید بعلت اینکه اسرائیل ۳ نوجوان سعید عوده ۱۶ ساله، ثائر یازوری ۱۸ ساله و محمد غنیم ۱۹ ساله که از پشت گلوله خورد را در همین چند روز گذشته کشته، درخواست لغو این مسابقه را به آرژانتین داده بود. دیدار دیگر اسرائیل با روسیه پس از حذف روسیه از تمام رقابت‌های رسمی نیز لغو شده اما "اتحادیه فوتبال قاره‌ای" که حق پخش بازی را دارد سهم خود را می‌خواهد. دیگر دیدار آرژانتین با استرالیا نیز که ۲.۵ میلیون دلار درآمد با ۱.۵ میلیون دلار سود برای آرژانتینی‌ها داشت بعلت اختلاف چند صد هزار دلاری میان این دو فدراسیون لغو شد. فعلا آرژانتین فقط با ایتالیا دیدار دوستانه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه و کامل سقوط هواپیمای اوکراینی توسط دو موشک سپاه را اینجا ببینید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 28, 2022 - 08:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به