سرانجام دولت کانادا هم کشته شدن مهسا امینی را آزار و اذیت و سرکوب زنان نامید
سرانجام دولت کانادا هم کشته شدن مهسا امینی را "آزار و اذیت... و سرکوب زنان" در ایران توسطی گشت ارشاد خواند و محکوم کرد و دولت را مقصر مرگ او نامید.
دولت فدرال در بیانیه‌ای جداگانه رسما به کانادایی‌ها توصیه کرد تا از سفر به ایران خودداری کنند و بخصوص به حضور در مناطقی که تظاهرات برگزار می‌شود هشدار داده است. این در حالی‌ست که کانادا از ارائه توضیح بیشتر در زمینه توصیه خود، خودداری کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مهسا امینی؛ سرانجام دولت کانادا: از سفر به ایران خودداری کنید؛ به شدت محکوم می‌کنیم
سرانجام "ملانی جولی" روز جمعه و با بیش از ۷ روز تاخیر، در بیانیه‌ای گفت: "کانادا بازداشت و قتل‌ مهسا امینی را به شدت محکوم می‌کند". این در حالی‌ست که بنا به گزارش دو روز پیش ایران استار، کل مجلس کانادا بیانیه‌ای را بدون حتی یک رای مخالف در "همبستگی" با مردم ایران تصویب کرده بود. ایران استار مراتب اعتراض خود به دولت را در همان روز به مجلس تقدیم کرده و خواسته بود تا دولت کانادا "سرکوب مردم ایران را محکوم کند" و این اعلان دولت را اقدامی بسیار کوچک و بسیار دیر می‌داند. این در حالی‌ست که از آن زمان، ایرانیان نه تنها در سراسر ایران بلکه در سراسر کانادا نیز در خیابان‌ها به تظاهرات پرداخته بودند.‌ ‌ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که زنان در ایران را در حال برداشتن و سوزاندن روسری‌های خود نشان می‌دهد،‌‌ برخی از زنان نیز به نشانه اعتراض موهای خود را کوتاه کرده‌اند.‌
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

جولی در بیانیه خود آورده: "مرگ او نتیجه مستقیم آزار و اذیت و سرکوب سیستماتیک و مستمر زنان توسط ایران است. ما با عزیزان مهسا امینی و زنان ایرانی اعلام همبستگی می‌کنیم". جولی همچنین "سرکوب خشونت‌آمیز" علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و گفت: ‌"کانادا به شدت نگران سرکوب‌های احتمالی بیشتر و استفاده از فشار مظاعف علیه غیرنظامیان است... ما از ایران می‌خواهیم که تشدید تنش‌ها را متوقف کند و از ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز بیشتر علیه مردم خود خودداری نماید. ما همچنین از ایران می‌خواهیم تا بدون تبعیض، به ‌نارضایتی همه شهروندان خود رسیدگی کند و از حق آنها برای اعتراض مسالمت‌آمیز محافظت کند...‌ حقوق زنان، حقوق بشر است. ما به شجاعت زنان ایرانی که به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات می‌کنند درود می‌فرستیم و به آنها می‌پیوندیم تا پیامی بسیار روشن را به رژیم ارسال کنیم: آنها باید به همه اشکال آزار و اذیت و خشونت علیه زنان پایان دهند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
از سوی دیگر "پی‌یر پولیور" رهبر محافظه‌کاران، پیش از جولی، حادثه مهسا را "یک اقدام دلخراش وحشیانه و قتلی توسط دیکتاتوری ایران علیه زنان ایران" خواند. وی افزود: "ترودو باید ‌در کنار مردم ایران که برای آزادی خود می‌جنگند بایستد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد". ‌کانادا نیروی مخفی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سال‌ها پیش به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی کرده است. "هدر مک فرسون" منتقد روابط خارجی حزب نیودموکرات نیز پیش از جولی، از زنان و مردانی که در ایران "گام‌های شجاعانه در مبارزه برای حقوق و آزادی‌های خود برمی‌دارند" تمجید کرد و افزود: "نیودموکرات‌ها از درخواست سازمان ملل برای تحقیقات مستقل در مورد مرگ امینی حمایت می‌کنند... ‌مرگ غم‌انگیز مهسا یادآوری می‌کند که هنوز، خشونت مبتنی بر جنسیت برای بسیاری از زنان و دختران در سراسر جهان یک واقعیت است و کانادایی‌ها حقیقتا نگران وضعیت جاری در ایران هستند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
قیام‌ها در ایران
تلویزیون دولتی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز تظاهرات در شنبه گذشته و پس از تشییع جنازه امینی، ۲۶ فرد از افراد معترض و نیز نیروهای انتظامی کشته شده‌اند، هرچند مشخص نیست که مقامات چگونه به این اعداد رسیده‌اند اما آسوشیتدپرس بر اساس بیانیه‌های رسانه‌های دولتی و نیمه رسمی گزارش می‌دهد که دست‌کم ۱۱ نفر کشته شده‌اند. رویترز این تعداد از کشته‌شدگان را در روز پنجشنبه ۲۴ نفر ذکر کرده است. ایران در واکنش به اعتراضات، اینترنت را کُند و پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ را مختل (فیلتر) کرده است.‌
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

روز جمعه طرفداران دولت در مقابل معترضان مردمی به خیابان‌ها ریختند و تظاهرات کردند. معترضان مردمی در حال برنامه‌ریزی برای ادامه تظاهرات هستند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, September 24, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به