اسکار هرچه که باشد، شبی‌ست برای پیوند میان میلیون‌ها انسان با پرده نقره‌ای
در حالیکه تماشاگران برنامه زنده اسکار رو به نقصان است، برخی معتقدند که باید بساط اسکار برچیده شود. به عقیده بسیاری از متخصصان مشکل عمومی با اسکار اینست که فیلم‌های پُرفروش گیشه اغلب هیچ سهمی از اسکار نمی‌برند، فیلم‌هایی که اکثرا بر اساس اَبَرقهرمانان و با افکت‌های تصویری ساخته می‌شوند و در آنها کمتر از غایت هنرهای چندگانه سینما مانند ادیت، صدا، دوربین و داستان‌های قوی دیده می‌شود.
امسال اسکار اعلان کرده که بنا به نظر بینندگانش در توئیتر یک جایزه به فیلمی که بینندگان انتخابش کنند خواهد داد، اگرچه هنوز نگفته که این جایزه را همان شب می‌دهد یا بعدا.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
بسیاری از منتقدان نیز معتقدند که اسکار از روندش خارج شده و به فیلم‌های هنری و یا اجتماعی جدی نمی‌پردازد زیرا اینگونه فیلم‌ها بجز متخصصان و منتقدان بهره‌ای از دیده شدن توسط مردم عادی نمی‌برند و نتیجتا جذابیتی برای آن روز و پس از آن هم برای عامه ندارند. اینگونه فیلم‌ها اگرچه شاید به لیست نامزدان دور اول یا حداکثر آخر راه یابند اما در نهایت جایزه را از آن خود نخواهند کرد.
گروه دیگری نیز اسکار را به سیاسی‌گری، اقتصادگری، لابی‌پذیری و... متهم می‌کنند و می‌گویند فیلم‌های در لیست و نیز برنده باید یا یکی و یا هر سه عامل فوق را داشته باشند. اما اسکار هرچه که باشد، شبی‌ست برای پیوند میان میلیون‌ها انسان با پرده نقره‌ای. این لیستی از فیلم‌هایی‌ست که دیدن آنها را به شما توصیه می‌کنیم.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

یکشنبه ۲۷ مارچ با اسکار ۲۰۲۲، چه فیلم‌هایی را تماشا کنیم؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
بلفاست - Belfast
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
فیلمی نیمه اتوبیوگرافیک به نویسندگی و کارگردانی کنت برانا است که نامزد بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اصلی و سه بخش دیگر شده است. این فیلم درام دوران بلوغ زندگی پسری را در بلفاست، در بحبوحه مشکلات سال ۱۹۶۹ را به تصویر کشیده است. این فیلم توانست اسکار بهترین نوشته برای تبدیل شدن به فیلم را به خود اختصاص دهد.
کودا - CODA
فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سیان هدر است که ستارگانی همچون امیلیا جونز در نقش تنها عضو و کودک شنوا در یک خانواده ناشنوا، در آن ایفای نقش می‌کند. این فیلم نامزد دریافت سه جایزه اسکار برای بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی و بازیگر نقش مکمل مرد شده است. این فیلم هر سه این جوایز را بدست آورد.
بالا را نگاه نکن - Don't Look Up
به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آدام مک کی، «به بالا نگاه نکن» یک طنز آخرالزمانی است که برخی از سرشناس‌ترین ستاره‌های هالیوود در آن نقش آفرینی می‌کنند. این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شد. این فیلم درباره بی‌تفاوتی جهانی در برابر خطر یک ستاره دنباله‌دار است که می‌تواند باعث نابودی زمین و پایان حیات بشر شود. لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، تیموتی شالامه، مریل استریپ و کیت بلانشت بازیگران این فیلم هستند.
خودروی مرا بران - Drive My Car
یکی از بهترین فیلم‌های سال گذشته، «خودروی مرا بران»، درامی به نویسندگی و کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی است. داستان یوسوکه کافوکو، کارگردان تئاتری است که اخیراً همسرش را از دست داده و در نهایت به زن جوانی که به عنوان راننده او استخدام شده است نزدیک می‌شود. این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه از جمله بهترین فیلم - اولین نامزدی ژاپن در این بخش – گردید. این فیلم جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را برد.
تل ماسه - Dune
اولین قسمت از یک اثر اقتباسی دو قسمتی از یک رمان علمی تخیلی نوشته فرانک هربرت در سال ۱۹۶۵ است که به کارگردانی دنیس ویلنوو کانادایی ساخته شد. این فیلم نامزد دریافت ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را به دست آورده است و دومین فیلمی که امسال بیشترین نامزدی برای جایزه اسکار را دریافت کرده است. برخی از کارشناسان از هم اکنون این فیلم را برنده امسال می‌نامند. این فیلم نهایتا ۶ جایزه بهترین فیلمبرداری، ادیت، امتیاز، جلوه‌های ویژه، صدا، تولید و طراحی را به خود اختصاص دهد.
شاه ریچارد - King Richard
شاه ریچارد، یک درام بیوگرافی درباره ریچارد ویلیامز، پدر و مربی تنیس بازان مشهور سرنا و ونوس ویلیامز است. این فیلم نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شد، همچنین ویل اسمیت نامزد بهترین بازیگر مرد و آنجانو الیس نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند. ویل اسمیت جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.
پیتزای شیرین بیان - Licorice Pizza
ساخته پل توماس اندرسون، نامزدی دریافت ۳ جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی شد. فیلم دهه ۱۹۷۰ را به تصویر می‌کشد.
کوچه کابوس - Nightmare Alley
دومین اقتباس سینمایی از رمانی به همین نام در سال ۱۹۴۶ اثر ویلیام لیندزی گرشام، به کارگردانی گیرمو دل تورو است که پیش از این برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است. در کنار نامزدی بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری، سه کانادایی که در پروسه تولید این فیلم کار می‌کردند نیز نامزد شدند: طراح لباس، لوئیس سکویرا، طراح تولید، تامارا دورل و دکور صحنه، شین ویو.
قدرت سگ - The Power of the Dog
یک درام روانشناختی با بازی بندیکت کامبربچ، کرستن دانست، جسی پلمونز و کودی اسمیت-مکفی، با نامزدی ۱۲ جایزه اسکار، پیشتاز مراسم اسکار امسال است. این فیلم نهایتا توانست جایزه بهترین کارگردانی را بگیرد.
داستان طرف غربی - West Side Story
دومین اقتباس سینمایی «داستان طرف غربی» در اسکار امسال، نامزد دریافت هفت جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر نقش مکمل زن شد. کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن بر عهده استیون اسپیلبرگ بوده است. این فیلم با الهام از رمان رومئو و ژولیت شکسپیر، ابتدا به عنوان یک موزیکال برادوی در سال ۱۹۵۷ به نمایش درآمد و سپس در سال ۱۹۶۱ راهی هالیوود شد.
تراژدی مکبس - The Tragedy of Macbeth
در این اقتباس از شکسپیر به کارگردانی جوئل کوئن، دنزل واشنگتن، نامزد بهترین بازیگر مرد -دهمین نامزدی حرفه‌ای او- شد. همچنین این فیلم در بخش طراحی تولید و فیلمبرداری هم نامزد شد.
اسپنسر - Spencer
فیلمی است که برای کریستن استوارت می‌تواند یک چرخش ستاره (نوبت-زمان درخشش) نامیده شود. او در این فیلم نامزدی بهترین بازیگری زن را به دست آورد. اسپنسر به مشکلاتی که پرنسس دایانا، به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا، قبل از مرگ غم انگیزش در سال ۱۹۹۷ با آن مواجه بود می‌پردازد.
تیک، تیک، بوم! -Tick, Tick… Boom!
فیلمی بیوگرافی، درام و موزیکال به کارگردانی لین مانوئل میراندا است که اندرو گارفیلد در نقش یک آهنگساز پر اشتیاق در شهر نیویورک بازی می‌کند. گارفیلد برای بازی خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و این فیلم نامزدی بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد. همچنین این فیلم، نامزد بهترین تدوین فیلم شده است.
بدترین فرد در جهان - The Worst Person in the World
سومین قسمت از سه‌گانه اسلو اثر یواخیم تریر است که پس از تکرار در سال ۲۰۰۶ و ۳۱ آگوست ۲۰۱۱ اسلو، این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اصلی شده است. این در حالی است که سینماهای منتخب از جمله لایت باکس TIFF Bell در تورنتو، نمایش فیلم را در ۱۱ فوریه آغاز کردند.
فرار کن - Flee
مستند انیمیشن «فرار کن» زندگی امین نوابی -نام ساختگی (خیالی) - یک پناهنده افغانِ مقیم دانمارک را به تصویر می‌کشد. این فیلم نامزد بهترین انیمیشن بلند، بهترین مستند بلند و بهترین فیلم بلند بین‌المللی شد.
دست خدا - The Hand of God
فیلمی به کارگردانی پائولو سورنتینوی ایتالیایی - که در سال ۲۰۱۴ اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای زیبایی بزرگ دریافت کرد - است، که نامزد بهترین فیلم بلند بین‌المللی شد. این فیلم تا حد زیادی بر اساس زندگی سورنتینو است البته بعضی از بخش‌های آن ساختگی است.
چشمان تامی فی - The Eyes of Tammy Faye
این فیلم با بازی اندرو گارفیلد و جسیکا چستین، زندگی‌نامه مبلغ و مشاور مذهبی تلویزیونی، تامی فی و همسرش جیم باکر را به تصویر کشیده است. برای این فیلم چستین، نامزد بهترین بازیگر شد. این فیلم نهایتا ۲ جایزه بهترین هنرپیشه زن و گریم را بگیرد.
به خانه راهنمائیم کن - Lead Me Home
مستندی به کارگردانی پدرو کاس و جان شنک درباره بحران کنونی بی‌خانمانی در کالیفرنیا است. این مستند کوتاه، نامزد بهترین موضوع شد.

به روز رسانی و حواشی: مهمترین اتفاق امسال، چک زدن و فحش دادن ویل اسمیت به کریس راک بود که احتمالا بدترین و زشت‌ترین اتفاق تاریخ اسکار بوده است. خنده کریس محو شد اما توانست خودش را کنترل کند. کریس همیشه شوخی‌‌های تند کرده و اینبار در مورد حسادت؛ زنان؛ ویل اسمیت و خاویر باردن شوخی کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

حداقل فیلم‌هایی که باید امسال حتما آنها را ببینید عبارتند از: تل ماسه، خودروی مرا بران، کودا، قدرت سگ. همچنین تماشای انیمیشن انکانتو و لوکا که در لیست بالا نیستند، و چشمان تامی فی را در درجه دوم پیشنهاد می‌کنیم. اینها لیست مهمترین جوایزند:

  • بهترین بازیگر زن: جسیکا چستین در چشمان تامی فی
  • بهترین مکلمل بازیگر زن: آریانا دوبوس در داستان طرف غربی
  • بهترین بازیگر مرد: ویل اسمیت در شاه ریچارد
  • بهترین مکمل بازیگر مرد: تروی کوتسوردر کودا
  • بهترین کارگردان: جین کمپیون؛ قدرت سگ
  • بهترین فیلم: کودا
  • بهترین فیلم بین‌المللی: خودروی مرا بران
  • بهترین داستان: بلفاست
  • بهترین داستان برای تصویر: کودا
  • بهترین فیلمبرداری، ادیت، جلوه‌های ویژه، صدا​: تل‌ماسه

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, March 25, 2022 - 22:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به