فیلم در یک زمینه بسیار عالی عمل می‌کند و آن هم یک طرفه به قاضی رفتن است
 Unplanned
فیلمی درام و زندگینامه‌ای در مورد خاطرات" اَبی جانسون" به کارگردانی و نویسندگی "کری سالومون" و "چاک کونزلمن".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
فیلم توسط "پیورفلیکس" در مارس 2019 به روی پرده‌ سینماها آمد. برای جلوگیری یا حداقل کم کردن از تظاهرات طرفداران حق سقط جنین جزئیات و حتی نام فیلم مخفی ماند و از تبلیغات تلویزیونی خودداری شد.
زمان:106 دقیقه
بودجه‌: 6 میلیون دلار
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

گیشه: 18.5‌‌ میلیون دلار
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
داستان فیلم
اَبی جانسون (اشلی بِرَچر) بعد از دیدن یک کیوسک کلینیک بچه‌دار شدن با برنامه‌ریزی (planned parenthood)  درنمایشگاه شغل کالج تصمیم می‌گیرد که با این کلینیک که هدف نهاییش پایین‌تر بردن درصد سقط جنین است همکاری کند. او با چریل مدیر موسسه آشنا می‌شود و هر روز تظاهرکنندگانی را می‌بیند که مراجعین را تشویق به نرفتن به کلینیک و نگهداری فرزندشان می‌کنند و در عین حال حاضر به کمک به آنهاهستند. او همچنین با ماریلیسا (اماال رابرتس) یکی از تظاهرکنندگان آشنا می‌شود و فاش می‌کند که به خاطر دوست پسر بی‌مسئولیتش مارک و تشویق او مجبور به سقط فرزندش شده است.
اَبی با مارک ازدواج می‌کند، اما یک سال بعد به خاطر خیانتش از او جدا می‌شود. دو هفته بعد متوجه حاملگیش می‌شود و به همان کلینیکی که داوطلب کار بود برای سقط جنین می‌رود. به اَبی گفته شده بود مراحل کار راحت و بدون درد است اما تجربه‌ای دردناک همراه با خونریزی و هشت هفته درد را تجربه می‌کند. اَبی در فیلم تعریف می‌کند که بعد از آن عصبانیتش معطوف به عملکرد خودش شد تا کارکلینیک. اَبی به کارش ادامه داد و بعد از مدتی مسئول روابط عمومی شد. همینطور پاسخگوی سئوالات زنان در مورد سقط جنین به طوری‌که می‌گفتند او در متقاعدکردن زنان بسیار موفق است. اَبی با داگ که عاشقش بود ازدواج کرد گرچه با شغل او موافق نبود. آنها به زودی دریافتند که اَبی حامله است‌، چریل پیشنهاد سقط جنین را داد ولی اَبی بچه را نگهداشت. در همین حین اَبی با ماریلیسا و شوهرش شان علیرغم اختلاف نظرشان در مورد سقط جنین صحبت می‌کردند. چریل به اَبی اطاقی را به اسم products of conception نشان داد، جایی که باقیمانده‌ جنین از سقط بودند و به او گفت که دوست دارد مسئول جدید باشد که با موافقت او همراه شد. اَبی به خاطر عملکرد عالی‌اش جایزه کارمند نمونه سال را نیزگرفت. او در حین یک کنفرانس درون سازمانی، انتقاد و نگرانی خودش را از رویکرد کلینیک در بالا بردن سقط جنین پزشکی به خاطر سود بیشتر اعلام کرد، در نتیجه به او اخطار داده شد، همچنین اَبی به پرونده پزشکیش از سقط جنین قبلی نگاه کرد و سونوگرام بچه متولد نشده‌اش را دید. در سال 2009 اَبی برای یک عمل مکش جنین در هفته سیزدهم به کمک طلبیده شد. قبل از آن روز او شاهد هیچ عملی نبود و صحنه مکش یک جنین و تبدل آن به خون، صحنه یک قتل را برایش تداعی کرد، موردی که به حدی آزاردهنده بود که باعث گریه شدید او و ترک اطاق شد.
 
اگرفیلم را ندیدید ادامه‌ی مطلب را نخوانید
اَبی به دفتر" 4 روز برای زندگی" ماریلیسا و شان رفت و در حالی که گریان بود به آنها در مورد عدم تحمل محیط کاریش بعد از حادثه دیروز گفت. آنها از اَبی حمایت کردند و پیشنهاد کمک برای کار به او دادند. اَبی به صورت رسمی استعفا داد و شروع به کمک کردن به کمپین و همچنین همراهی با تظاهرکنندگان در آنسوی فنس شد. روند منصرف کردن مشتریان کلینیک منجر به شکایت آنها از او با این ادله که او به فاش کردن اسرار کلینیک اقدام می‌ورزد، شد. شان ازدوستش جف خواست حمایت از آنها را به عهده بگیرد. کلینیک او را تهدید به پیروزی آسان در دعوی کرد، موردی که برعکس با پیروزی جف و اَبی روبرو شد.
در سال 2013 کلینیکی که اَبی سابقا درآن کار می‌کرد بسته شد. او موسسه‌ای را در همان جا برای نوزادان ایجاد و در عین حال تاسف عمیق خودش را از سقط دو فرزندش اعلام کرد. وی قبل از اینکه آنجا را با همسر و فرزندش ترک کند، دو گل رُز به فنس گره زد و نامه‌ای خصوصی به عنوان "به فرزندانم" درآن جا گذاشت. در آخر فیلم نوشته شد او به کمک به سایر کارمندان کلینیک‌های سقط جنین برای ترک کارشان و پیداکردن کار جدید ادامه داد.
 
دست اندرکاران
کمپانی پیور فلیکس شرکتی دست‌اندرکار تهیه و توزیع فیلم است که الهام گرفته از نتفلیکس، البته برای پخش فیلم‌هایی با محتوای مسیحیت است. به عنوان مثال "خدا نمرده است" 2014، "آیا تو اعتقاد داری؟"2015 ، "من شرمنده نیستم"2016 و فیلم‌های بسیار دیگری.
قابل ذکر است که این کمپانی از سال 2015 تا به حال 100 میلیون دلار سود کرده است.
 
اشلی بِرَچر
هنرپیشه و فعال ضد سقط جنین امریکایی که مرتبا در فیلم‌هایی با مضمون مسیحیت نقش‌آفرینی می‌کند. بعد از شنیدن متن اَبی جانسون در دادگاه اشلی برچر سریعا با قبول نقش او موافقت کرد. ضمن تحسین کردن تلاش‌ها و تعهد او برای ایفای نقش اَبی توسط گروه دست اندرکار فیلم، خود اَبی جانسون به خاطر ترسیم شخصیت واقعی او از اشلی تشکرکرد. بعد از پخش فیلم، اشلی اعتراف کرد وقتی مادرش 19 ساله و او را حامله بود، تصمیم داشت با ودیعه گذاشتن میراث خانوادگی، پول سقط او را فراهم کند که منصرف شد. او جزو گروهی است که سقط بعد از شش هفته را ممنوع می‌کند.
 
پخش درکانادا
هیچ کدام از پخش‌کننده‌های سینما علاقه‌ای برای پخش فیلم نداشتند، عاقبت در جون 2019 کمپانی کوچک "سینه دیکام" با پخش آن در بازار کانادا موافقت کرد. تهیه کننده‌های فیلم به "سینه‌پلکس" به خاطر عدم پخش فیلم اعتراض کردند، البته بعدا با پخش فیلم در 24 محل موافقت شد.
 
نقدفیلم
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فیلم در یک زمینه بسیار عالی عمل می‌کند و آن هم یک طرفه به قاضی رفتن است. انسان‌ها فرزندان خود را دوست دارند خصوصا مادران، ولی وقتی شرایط به هیچ وجه برای نگهداری فرزند مناسب نیست شما بین نگهداری بد و ضعیف از فرزندتان (چون متاهل و با محدودیت مالی هستید) یا سقط آن، یک مورد را باید انتخاب کنید. این به نظر من کاملا بستگی به شرایط شما در آن مقطع زمانی دارد. فیلم ولی این حق را برای مادران با این توجیه که قتل نفس است می‌گیرد. درحالی‌که تربیت فرزندانی با مشکلات تربیتی در آینده بار انسانی و مالی برای کشور به همراه می‌آورد. در این فیلم اَبی به درستی غمگین و دلتنگ 2 فرزند به دنیا نیامده خود است ولی این حقیقت را مد نظر نمی‌دارد که در صورت داشتن دو بچه چطور از جف طلاق می‌گرفت یا اصلا داگ حاضر بود با اوهمراه با دو فرزندش ازدواج کند؟ این مساله به غیر از این است که تازه شرایط کاری اَبی را مد نظر نگیرید که نمی‌توانست در ظرف حدود هشت سال به وضعیت مالی نسبتا خوبی برسد. تناقض‌های او در فیلم عجیب است. بعد از درد شدید شش هفته‌ای باز هم به کار در موسسه برمی‌گردد یا بعد از عمل نزدیک به مرگ دختر دوستش‌،که انتظار می‌رفت انصراف دهد، ولی این ماجرا را به زمانی موکول کرد که شاهد مرگ جنین یکی از بیماران بود در حالی‌که مگر او تا حالا فکر می‌کرد بچه‌ها از رحم با خوش‌آمدگویی و به راحتی خارج می‌شوند؟!!! چه مدیر قابل و با اطلاعاتی!! مطمئنا بینندگان به یاد صحنه توبیخ او توسط مدیران کلینیک می‌افتند که منطقی‌تر به نظر می‌رسد، به نوعی هم انتقامی است. البته به درستی به کارکرد کلینیک‌هایی مثل Planned  parenthood  اشاره می‌کند که مثل همبرگر فروشی‌ها به سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشابه به عنوان محل سود و اینها به سقط برای سود بیشتر می‌اندیشند، موردی که به استفاده از کمک دولت و افراد ثروتمند مثل بیل‌گیتس و جورج سوروس به زعم فیلم و همچنین پول متقاضیان بستگی دارد. فیلم در آخر از نبود بازیگران خوب به غیر از اشلی برچر و روبیا اسکات در نقش ابی جانسون و چریل رنج می‌برد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 24, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به