گادوین از روی آتش چهارشنبه‌سوری ایرانیان می‌پرد
گادوین چان شاید تنها نماینده شورای شهر ریچموندهیل باشد که بطور مرتب در اجتماعات ایرانیان حضور می‌یابد.
گادوین چان ملقب به "خداداد" کاندید شهردار شدن شهر ایرانی‌نشین ریچموندهیل: مهمترین چالش شهردار و من بالانس نگاه داشتن گسترش و پیشرفت شهر با بودجه و محیط زیست است
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
در پی بیماری و سپس بازنشستگی "دیوید بارو" شهردار شهر ایرانی‌نشین ریچموندهیل، اکنون انتخابات میان‌دوره‌ای برای ۱۸ ژانویه برنامه‌ریزی شده که در آن ۸ نفر به رقابت می‌پردازند. مطرح‌ترین اسامی در این انتخابات "گادوین چان" (Godwin Chan) است که ایرانیان به علت ارتباط دوستانه زیاد با وی او را "خداداد" نیز می‌نامند، به همراه "جو دی‌پائولا"، "کارمین پرلی" و "دیوید وست". هر چهار نفر از نمایندگان کنونی شورای شهر از مناطق مختلف هستند که گادوین، ببخشید خداداد، از همه قدیمی‌تر بوده (چهار دوره) و تنها کسی‌ست که مدرک سطح بالای دانشگاهی (وکالت) دارد. در ضمن او اولین غیرسفیدپوست راه‌یافته به شورای شهر ریچموندهیل (سال ۲۰۰۶) و تنها نماینده شورای شهری‌ست که در بسیاری از اجتماعات عمومی ایرانیان نیز حضور می‌یافت و شخصی‌ست که چندزبانه بودن را وارد سیستم شهرداری ریچموندهیل کرده است. خداداد تنها کاندیدایی‌ست که یک صفحه به زبان فارسی روی وب‌سایتش دارد.
 
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سلام خداداد، شما از سال ۲۰۰۶ عضو شورای شهر هستید، پس از آن چه تغییراتی را در شهر شاهد بوده‌اید؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
سلام، سلام به همه ایرانی‌ها. خوب، در این ۱۶ سالی که نماینده بودم، ریچموندهیل نامش از شهرک (town) تبدیل به شهر (city) شد و جمعیتش هم به بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر رسید. این بزرگ شدن همراهش ملزوماتی بود، از جمله تغییر برخی از خدمات و تهیه و تغییر نقشه‌های آینده که مهمترین آنها هماهنگ کردن زمین‌های شهری با گسترش شهر بود بطوریکه محیط زیست در معرض کمترین آسیب ممکنه قرار گیرد و برخی از زمین‌هایش نیز همچنان حفظ شوند. ما سعی کردیم تبدیل زمین به شهریت را با وسوایت زیادی انجام دهیم زیرا صدها هکتار از زمین این ناحیه جزو منابع رزرو شده کاناداست. من ریاست کمیته توسعه شهری ریچموندهیل را به عهده دارم و مسئولم که شهر را تبدیل به جای خوبی برای زندگی کنم در عین حالی که جای خوبی برای بیزینس کردن هم هست. اما من می‌بایست می‌توانستم رشد جمعیت را با ورود مترو، بزرگ شدن "های‌وی ۷" و گسترش دیگر امکانات شهری مطابقت بدهم و به همین علت مجبور بودم با تمام سطوح دولتی، از ناحیه، استان و فدرال در تماسی هماهنگ و منظم باشم. بنظرم اینکه شهر بتواند رشد کند و برای گسترش هوشمندانه‌اش سرمایه جذب کند خیلی مهم است در عین حالی‌که با چالش‌هایش نیز مواجه می‌شود تا زندگی با طبیعت را با آن هماهنگ کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
چالش‌های امروز و فردای شهر چیست؟
این شهر یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای چند فرهنگی‌ست که از همین نظر حساسیت‌های زیادی در آن وجود دارد که من از آنها اطلاع دارم. دیگر آنکه الان وقت مبارزه با کروناست و نیاز است که به این مشکل نیز به خوبی رسیدگی شود. و سرانجام مشکلی که بیشتر شهرهای بزرگ با آن درگیرند یعنی بودجه و مالیات. درآمد شهر که از مالیات‌ها و نیز برخی دیگر از برنامه‌ها تامین می‌شود باید مرتب و موفق باشند و صد البته محیط زیست. من بعنوان یکی از شهروندان این شهر می‌خواهم بهترین کیفیت خدماتی را به شهری که عاشقش هستم ارائه کنم، آنهم در زمانی که دارد رشد می‌کند.
 
نقاط ضعف و قوت شهردار قبلی چیست؟
بگذارید من در این زمینه حرفی نزنم و آنرا به شهروندان ریچموندهیلی واگذار کنم. دیوید بارو در همان سالی که من برای اولین بار وارد شورای شهر شدم، شهردار ریچموندهیل شد. من برایش احترام قائلم و برای سلامتی و داشتن دوران بازنشستگی خوب از ته دلم و خالصانه دعا می‌کنم.
 
بزرگترین چالش‌هایی که تاکنون در شهر مطرح شده و حل شده چه بوده و شما با کدام یک از آن‌ها موافق یا مخالف هستید؟
باید بگویم در ۱۵ سال آخر چالش بزرگ ما بالانس کردن شهر از نظر مالی و امکاناتی با محیط زیست و طبیعت بوده است. ما باید می‌توانستیم اجازه پیشرفت به شهر و برنامه‌های شهری تا رسیدن به اهدافش را بدهیم در عین حالی که می‌توانستیم بودجه این پیشرفت‌ها را تامین می‌کردیم و از سوی دیگر زندگی مردم را در طبیعت و با طبیعت حفظ می‌کردیم. برای مثال ما مجبور شدیم برای کشیدن مترو از تورنتو تا ریچموندهیل دو طرح مختلف را بررسی کنیم و جلو ببریم و در آخر تصمیم بگیریم که کدام طرح برای شهر اصلح‌تر است. ما مرکز شهر ریچموندهیل را باید طوری توسعه می‌دادیم که مردم هنوز بتوانند در آن راه بروند، ترافیک سنگین نشود و بیزینس‌ها هم صدمه نخورند. من معتقدم پیشرفت شهری در ابتدا نیاز به داشتن زیرساخت کافی دارد و ما و به خصوص خود من برای تامین این زیرساخت‌ها مجبور به کار و هماهنگی با دولتی‌ها در سطح استان و کشور بودم. من به شخصه با توسعه شهر همراه با حل مشکلات مالی و نیز مسائل محیط زیستی موافق بوده و هستم.
 
یک شهردار موفق نیاز به چه مشخصه‌هایی دارد و شهردار بودن یعنی چه؟
شهردار سخنگوی رسمی یک شهر است که لازمست بتواند با همه ارتباط خوبی برقرار کند تا نیازها و منافع شهر را تامین نماید؛ شهردار نباید گیر این حزب و آن حزب، یا این بیزینس و آن بیزینس، یا این جامعه و آن جامعه باشد و باید بتواند با همه کار کند و به نوعی شخصیتی فراگیر داشته باشد. اما در خود شهرداری هم او باید بتواند ریاست خوب و موفقی در جلسات داشته باشد، به قانون احترام و آنرا به اجرا بگذارد و در تنظیم لوایح و قوانین جدید نیز عدل و انصاف، ثبوت و سیاست نفع مردم و شهر را به کار بگیرد. او باید بتواند ارتباط خوبی با افراد شهرداری بوجود آورد و اولویت‌ها و مسیر بهتر را شناسایی کند.
 
شما اولین نماینده غیرسفیدپوست شورای شهر ریچموندهیل بوده‌ای، از زمانی که به این عنوان وارد شورای شهر شدی تاکنون چه حسی داشتی و داری؟
یادم می‌آید فقط چند ماهی بود که نماینده شورای شهر شده بودم که پلیس "یورک" یک برنامه عمومی گذاشت که می‌خواست به مردم بگوید چه چیزهایی در حیطه کاری پلیس است و چه چیزهایی به پلیس مربوط نمی‌شود. من خودم به آنها زنگ زدم و بصورت داوطلبانه وارد برنامه آنها شدم و برنامه آنها را تبدیل به برنامه‌ای به چندین زبان و فرهنگ مختلف که در شهر ریچموندهیل وجود داشت تبدیل کردم. من برای راه‌اندازی کامیونیتی‌سنترهای مختلف همیشه تلاش کرده‌ام و در همین راستا سعی کردم هم در پلیس و هم در شهرداری خطوط تلفنی با زبان‌های غیر انگلیسی را راه‌اندازی کنم که در آنها کسانیکه با مردم روبرو می‌شوند از فرهنگ و زبان آن طرف خط آگاهی کامل دارد و می‌تواند خیلی خیلی مثمرثمر باشد. سرانجام و بطور رسمی در سال ۲۰۱۵ یک زبان دیگر به شهرداری اضافه شد و اکنون ده‌ها زبان دیگر در شهرداری بطور رسمی قابل صحبت کردن و ارائه خدمات است.
در طی این مدت خودم از خودم انتظار داشتم که بتوانم ایده‌های تازه و مناسب که به نفع شهر است را وارد شهرداری کنم. من فکر می‌کنم می‌توانم خارج از چهارچوب عمل کنم و ایده‌ها و خدمات خوبی را برای مردم شهر به ارمغان بیاورم.
 
چرا برای این کار پا پیش گذاشتی و شهر چگونه می‌تواند با انتخاب شما به عنوان شهردار منتفع شود؟
گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه شورای شهر ریچموندهیل از کنترل خارج شده و این شهر آخرین رتبه را در شاخص دموکراسی شهرداری‌های انتاریو در سال ۲۰۲۱ بدست آورده، به شدت نگرانم کرد. می‌خواهم شهردار شوم تا برای رای‌دهندگان شهر ریچموندهیل شهرداری حرفه‌ای، با تجربه، فراگیر و آینده‌نگر باشم و شهر را طوری اداره کنم که با همه افراد جامعه کار کنم و برای همه آینده‌ای روشن‌تر به ارمغان بیاورم. سابقه خوب من از رهبریت در پروژه‌های شورای شهر، گواه من است. من در حال حاضر نه تنها بعنوان مشاور منطقه‌ای فعالیت می‌کنم، بلکه رئیس کمیته توسعه اقتصادی نیز هستم و در این سمت، از شهردار بارو و دیگر کارمندان شهرداری کار کردم تا نمایندگان شرکت آمازون و مالکان زمین‌های بزرگ تا بتوانم سرمایه‌گذاری آمازون را به شهر بیاورم، ایجاد شغل کنم و در کنارش مشاغل دیگری مانند سوپرمارکت‌ها و بانک‌های خارجی را نیز توسعه دهم. بعلاوه به‌عنوان رئیس گروه ضربت بهبود پس از کرونای ریچموندهیل، با تمام سطوح دولتی، منطقه، کسب‌وکار، و همه گروه‌های تجاری کار می‌کنم تا همه با هم بر کرونا غلبه کنیم. من رئیس کمیته راهبری پروژه عظیم پارک رصدخانه "دیوید دانلپ" بوده‌ام و افتخار می‌کنم که نقش مهمی در تحقق بخشیدن به طرح توسعه مترو خیابان یانگ تا ریچموندهیل داشته باشم. من حامی زندگی فعال سالمندان و مقررات اجاره‌های کوتاه مدت در شهر هم هستم.
سرانجام من مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد گرفته‌ام و مشتاقانه منتظر هستم تا دانش، ایده و تجربه خودم را در کار همراه با عشق، علاقه، تخصص و خدمت به عموم مردم به کار بگیرم تا ریچموندهیل را به مکانی عالی برای زندگی، کار و تشکیل خانواده تبدیل کنیم. من برای پیشبرد و موفقیت شهر یک برنامه اجرایی ۵ ماده‌ای دارم که آنرا در روز ۱۴ ژانویه و در ایران استار در اختیار ایرانیان عزیز قرار می‌دهم تا همه به روشنی و شفافیت از حال تا آینده شهرشان خبر داشته باشیم و با هم آینده خوب خودمان را بسازیم.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

و نهایتا خداداد با تشکر از ایران استار و ایرانیان افزود که شعارش "پیشرفت فراگیر و آگاهانه" است و از همه خواهش می‌کند سری به وب‌سایتش بزنند و نظراتشان را با وی در میان بگذارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 10, 2022 - 14:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به